Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän se tuntuu olevan niin vaikea uskoa, ettei kaikilla hiki haise pahalta?

Vierailija
08.09.2016 |

Mulla ei haise. En hikoile paljon eikä mun tarvitse käyttää deodoranttia. On mullakin hiki haissut kausiluontoisesti, esim. silloin, kun sairastin vaikeaa masennusta ja kun olin juuri saanut ensimmäisen lapseni (ns. imetyshiki). Hiki haisee myös, jos en peseydy normaaliin tapaan. Mutta kun käyn päivittäin suihkussa, deodorantille ei ole käyttöä. Ylehän jopa uutisoi tästä, miten ihotautilääkärien mukaan moni käyttää deodoranttia ihan turhaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään aikaisemmin uskonut mutta mies ei haise hieltä vaikka ei käytä dödöä. 

Itse haisen hieltä ilman dödöä eikä auta vaikka pesen kainalot ym aamuin illoin ja vaihdan joka päivä vaatteet.

Vierailija
2/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä yritin opetella nuorena käyttämään dödöä, kun kaikki muutkin käyttivät. Mutta sitten aina huomasin, että en ole kuukauteen muistanut laittaa dödöä. Silloin, kun hiki haisi, käytin deodoranttia kyllä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle on muka vaikea uskoa sitä? Sehän on ihan fakta. Yleensä aasialaisissa taisi olla enemmän niitä hajuttomia.

Vierailija
4/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle on muka vaikea uskoa sitä? Sehän on ihan fakta. Yleensä aasialaisissa taisi olla enemmän niitä hajuttomia.

No oikeassa elämässä en ole tällaista tavannutkaan (en muista kuin yhden ihmisen, jonka kanssa olisin tästä asiasta jutellut), mutta täällä aina väitetään, että kaikilla hiki haisee, ja jos kuvittelee, ettei haise, ei vain itse haista sitä omaa löyhkäänsä.

Ap

Vierailija
5/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ei mulla kainalot haise vaikka nenän tuuppais sinne, tietysti aina pieni tuoksu on, mutta ei tuoksu pahalle.

Alapäässä ja persvaossa tietysti eri asia, sekä jos kenkiä pitää kauan jalassa ja jalat pääsee hikoilemaan, niin silloin haisee kyllä ja nimenomaan sukkamehulle.

Vierailija
6/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, ei mulla kainalot haise vaikka nenän tuuppais sinne, tietysti aina pieni tuoksu on, mutta ei tuoksu pahalle.

Alapäässä ja persvaossa tietysti eri asia, sekä jos kenkiä pitää kauan jalassa ja jalat pääsee hikoilemaan, niin silloin haisee kyllä ja nimenomaan sukkamehulle.

Mulla ei jalatkaa haise normaaliolosuhteissa, mutta kun asuin lämpimässä maassa, mulla alkoi yhdet tennarit haista.

Ap

Vierailija
7/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hiki haise miltään normaalisti, jos kroppa on kunnossa. Sitten kun se kuivaa karvoihin kiinni niin alkaa haisemaan. Jotkut vaatteetkin on kummallisia kun toisissa hiki haisee ja toisissa ei.

Vierailija
8/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hiki haise miltään normaalisti, jos kroppa on kunnossa. Sitten kun se kuivaa karvoihin kiinni niin alkaa haisemaan. Jotkut vaatteetkin on kummallisia kun toisissa hiki haisee ja toisissa ei.

Mulla on kainalokarvat, eivätkä ne mitenkään lisää (tai niiden pois ajeleminen vähennä) hajua. Miehellä taas kainalokarvojen ajeminen vähentää hienhajua. Enpä usko, että hienhaju johtuisi siitä, että keho ei olisi kunnossa, se nyt vain on yksilöllinen ominaisuus. Mä olen käsittänyt niin, että runsas hikoileminen on ihan hyvä asia, ja minä taas en hikoile runsaasti, vaan todella vähän. Aika rankasti pitää urheilla (tai olla yli 30 astetta lämmintä), että mulla on hikiläiskät kainalossa.

Ap

Vierailija
9/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kainalokarvat, eivätkä ne mitenkään lisää (tai niiden pois ajeleminen vähennä) hajua. Miehellä taas kainalokarvojen ajeminen vähentää hienhajua. Enpä usko, että hienhaju johtuisi siitä, että keho ei olisi kunnossa, se nyt vain on yksilöllinen ominaisuus. Mä olen käsittänyt niin, että runsas hikoileminen on ihan hyvä asia, ja minä taas en hikoile runsaasti, vaan todella vähän. Aika rankasti pitää urheilla (tai olla yli 30 astetta lämmintä), että mulla on hikiläiskät kainalossa.

Ap

Ratsasta miehelläs saunassa niin hiki alkaa lentämään. ;)

Vierailija
10/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyi, seksiä saunassa. Mulle tulee muutenkin helposti huono olo saunassa, saati sitten, jos siellä pitäisi panna.

Ap

Vierailija
11/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisgeeneissä myös mutta afrikkalaisissa ei todellakaan. Työpaikalla samassa pukuhuoneessa vaihtoi vaatteita paikallinen lola odusoga joka oli joku matka muisto ja itse ei Afrikkaa nähnytkään.

Se löyhkä oli järjetön ja vielä paheni niillä hajusteilla mitä lotrasi päälleen.

Minulla ei ole allergioita tai muita yliherkkyykksiä, mutta tämän "lolan" jälkeen pukkariin ei voinut puoleen tuntiin edes mennä.

Säilytin omat normaalivaatteet ihan muualla ja monasti jouduin vaihtamaan vaatteet vessassa.

Vierailija
12/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä hiki haise yhtään miltään kenelläkään, siis pelkästään. Paskaisen ihon ja hien yhteistyöhän sen hajun aikaiseksi saa.

Vierailija
13/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyi, seksiä saunassa. Mulle tulee muutenkin helposti huono olo saunassa, saati sitten, jos siellä pitäisi panna.

Ap

Oletko koskaan pieraissut saunassa?

Vierailija
14/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla löyhkää aina pari päivää ennen kuukautisia hiki kainaloissa pahalta vaikka miten usein pesee ja hinkkaa ja käyttää dödöä. Tosi likainen olo aina silloin, vaikka vasta olis käyny pesulla.

Muuten koen, että en haise juurikaan normaalisti, jos ei hikoile hirveästi tai pesee hiet pois. Kotona ollessa en yleensä käytä dödöä eikä vaatteisiin tartu hien hajua.

Vierailija
15/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisgeeneissä myös mutta afrikkalaisissa ei todellakaan. Työpaikalla samassa pukuhuoneessa vaihtoi vaatteita paikallinen lola odusoga joka oli joku matka muisto ja itse ei Afrikkaa nähnytkään.

Se löyhkä oli järjetön ja vielä paheni niillä hajusteilla mitä lotrasi päälleen.

Minulla ei ole allergioita tai muita yliherkkyykksiä, mutta tämän "lolan" jälkeen pukkariin ei voinut puoleen tuntiin edes mennä.

Säilytin omat normaalivaatteet ihan muualla ja monasti jouduin vaihtamaan vaatteet vessassa.

Oon asunut eräässä eteläisen Afrikan maassa, ja tummaihoisten afrikkalaisten hiki todella haisee ihan erilaiselta kuin meillä, mutta ei se mun mielestä tavallisesti mitenkään paha haju ole.

Ap

Vierailija
16/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Oletko koskaan pieraissut saunassa?

Vastaan sitten, kun olet päässyt peruskoulusta.

Ap

Vierailija
17/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio vaikuttaa hajuun paljon. Olen todennut, että mun kainalot haisee currylta.

Vierailija
18/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihä hiki haise yhtään miltään kenelläkään, siis pelkästään. Paskaisen ihon ja hien yhteistyöhän sen hajun aikaiseksi saa.

Jostain syystä monilla kuitenkin alkaa hiki haista suihkunkin jälkeen, jos ei laita deodoranttia.

Ap

Vierailija
19/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio vaikuttaa hajuun paljon. Olen todennut, että mun kainalot haisee currylta.

Näin on! Monet mausteet haisevat läpi.

Ap

Vierailija
20/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen itse ei yleensä oman hikensä hajua huomaa kuin poikkeustilanteissa (jolloin hienhaju muuttuu, esim. raskaus). Kannattaa kysyä kanssaihmisten mielipide, jos luopuu deodorantista.

Sama koskee myös pahanhajuista hengitystä (siis hyvästä hammashygieniasta huolimatta), sitäkään ihminen ei yleensä huomaa.

Useimmat ihmiset eivät tarvitse deodoranttia tai suuvettä. Omaan havainnointiin ei kuitenkaan asiassa voi luottaa, vaan kannattaa kysyä esim. puolisolta. Mitä sitä turhaa kosmetiikkaa käyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi