Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis köyhät syö makaroonia ja jauhelihaa

En ymmärrä
02.09.2023 |

Onhan se halpaa ruokaa kun sekoittaa yhteen. Kyllä sillä elää mutta kannattaa nyt vaikka opetella leipomaan ja tekemään muutakin.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat tällä kertoa? Oletko pärjännyt näillä ruuilla hyvin?

Vierailija
2/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ap:n osaaminenkaan kummosta ole, jos makaronijauhelihan lisäksi osaa jotain leipoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan saman hintaista, vaikka ei sekoittaisikaan yhteen.

Vierailija
4/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis köyhä MOT

Vierailija
5/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarasoppa maksaisi saman verran. Ainoa miinus tietty perunoiden kuoriminen.

Vierailija
6/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kalaa tänään. Itse pyydettyä ahven filettä ja muusia. Huomennakin ehkä samaa syön. Ahvenia tulee nyt helposti koko syksyn ajan. Verkoilla kalastan ja jigillä.

Vierailija
7/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan suht hyvätuloinen perhe, 2 aikuista, 3 alle kymppiveetä. Kyllä joka viikko teen silti makaronista ja jauhelihasta jotain ruokaa. Kaikki tykkäävät. Kyllä tässä porukassa ruokarahatkin joudutaan tarkkaan budjetoimaan.

Vierailija
8/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me tehhäänkin, jauhelihakastiketta, jauhelihapihvejä ja lihapullia. Paistetaan myös lättyjä. Ossaakko ite, häh.

Vierailija
9/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jauhelihaa ostanut varmaan yli puoleentoista vuoteen. Tyydyn makkaraan. Jauhelihan sijaan voin kyllä käyttää myös soijarouhetta joissain ruoissa.

Mieluummin ostan kokolihaa pihveinä tai paistina joskus harvoin kuin syön muruksi jauhettua.

Vierailija
10/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Söin kalaa tänään. Itse pyydettyä ahven filettä ja muusia. Huomennakin ehkä samaa syön. Ahvenia tulee nyt helposti koko syksyn ajan. Verkoilla kalastan ja jigillä.

Taidanpa mennä paistamaan kalapuikkoja. Harmi ettei täällä tule helposti ahvenia, eikä ole mahdollisuutta laittaa verkkoja tai maksaa lupia. Eihän täällä kai onkiakaan saa.

Vierailija
11/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam nam, peltipiirakka tuli just uunista.

Vierailija
12/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin.

Vierailija
13/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Taidanpa mennä paistamaan kalapuikkoja. Harmi ettei täällä tule helposti ahvenia, eikä ole mahdollisuutta laittaa verkkoja tai maksaa lupia. Eihän täällä kai onkiakaan saa.

Onkiminen on jokaisenoikeus, paitsi niissä paikoissa joissa se on erikseen kielletty. Esimerkiksi Kauppatorilla Helsingissä saa onkia vapaasti. Viehelupa maksaa 45€ vuodessa jos haluaa isompia vonkaleita. Välineet eivät paljoa maksa.

Vierailija
14/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia, ei makaroonia

Vierailija
15/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Onkiminen on jokaisenoikeus, paitsi niissä paikoissa joissa se on erikseen kielletty. Esimerkiksi Kauppatorilla Helsingissä saa onkia vapaasti. Viehelupa maksaa 45€ vuodessa jos haluaa isompia vonkaleita. Välineet eivät paljoa maksa.

Joo en ole Helsingissä. Täällä onkiminen on kielletty jos vesi virtaa.

Ja saa kyllä ostaa lupia turhaan, kun ei mitään lähde näistä vesistä.

Vierailija
16/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun pelkkää makaroonia ilman lihaa ja kalaa.

Vierailija
17/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "köyhä" syön lohta, kokolihaa ja mitä milloinkin. Ruokajakeluista saa niin paljon hyvää ruokaa, etten työssä ollessanikaan ja burn outin kanssa kamppaillessani koskaan ole syönyt näin hyvin kuin mitä nyt - ja olen ollut työttömänä jo viisi vuotta.

Vierailija
18/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko reijänporauskone jo kunnossa

Vierailija
19/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on syötetty vehnää väkisin köyhille ihmisille takavuosinakin. Eri asia jos on tarve tai haluaa vehnää johonkin. Siinä ei ole ravintoarvoja kauheasti ja osalla nostaa verensokeria. Pitäisi ihmisten itse valita mieluummin, ettei joudu makaronikuurille. 

Vierailija
20/38 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ap:n osaaminenkaan kummosta ole, jos makaronijauhelihan lisäksi osaa jotain leipoa.

Kirjoitustaitokin heikko. -makarOOni-😅