Siis köyhät syö makaroonia ja jauhelihaa
Onhan se halpaa ruokaa kun sekoittaa yhteen. Kyllä sillä elää mutta kannattaa nyt vaikka opetella leipomaan ja tekemään muutakin.
Kommentit (38)
Ei se ap:n osaaminenkaan kummosta ole, jos makaronijauhelihan lisäksi osaa jotain leipoa.
Se on ihan saman hintaista, vaikka ei sekoittaisikaan yhteen.
Makkarasoppa maksaisi saman verran. Ainoa miinus tietty perunoiden kuoriminen.
Söin kalaa tänään. Itse pyydettyä ahven filettä ja muusia. Huomennakin ehkä samaa syön. Ahvenia tulee nyt helposti koko syksyn ajan. Verkoilla kalastan ja jigillä.
Me ollaan suht hyvätuloinen perhe, 2 aikuista, 3 alle kymppiveetä. Kyllä joka viikko teen silti makaronista ja jauhelihasta jotain ruokaa. Kaikki tykkäävät. Kyllä tässä porukassa ruokarahatkin joudutaan tarkkaan budjetoimaan.
Niin me tehhäänkin, jauhelihakastiketta, jauhelihapihvejä ja lihapullia. Paistetaan myös lättyjä. Ossaakko ite, häh.
En ole jauhelihaa ostanut varmaan yli puoleentoista vuoteen. Tyydyn makkaraan. Jauhelihan sijaan voin kyllä käyttää myös soijarouhetta joissain ruoissa.
Mieluummin ostan kokolihaa pihveinä tai paistina joskus harvoin kuin syön muruksi jauhettua.
Työtön mies kirjoitti:
Söin kalaa tänään. Itse pyydettyä ahven filettä ja muusia. Huomennakin ehkä samaa syön. Ahvenia tulee nyt helposti koko syksyn ajan. Verkoilla kalastan ja jigillä.
Taidanpa mennä paistamaan kalapuikkoja. Harmi ettei täällä tule helposti ahvenia, eikä ole mahdollisuutta laittaa verkkoja tai maksaa lupia. Eihän täällä kai onkiakaan saa.
Nam nam, peltipiirakka tuli just uunista.
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Taidanpa mennä paistamaan kalapuikkoja. Harmi ettei täällä tule helposti ahvenia, eikä ole mahdollisuutta laittaa verkkoja tai maksaa lupia. Eihän täällä kai onkiakaan saa.
Onkiminen on jokaisenoikeus, paitsi niissä paikoissa joissa se on erikseen kielletty. Esimerkiksi Kauppatorilla Helsingissä saa onkia vapaasti. Viehelupa maksaa 45€ vuodessa jos haluaa isompia vonkaleita. Välineet eivät paljoa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Onkiminen on jokaisenoikeus, paitsi niissä paikoissa joissa se on erikseen kielletty. Esimerkiksi Kauppatorilla Helsingissä saa onkia vapaasti. Viehelupa maksaa 45€ vuodessa jos haluaa isompia vonkaleita. Välineet eivät paljoa maksa.
Joo en ole Helsingissä. Täällä onkiminen on kielletty jos vesi virtaa.
Ja saa kyllä ostaa lupia turhaan, kun ei mitään lähde näistä vesistä.
Ei kun pelkkää makaroonia ilman lihaa ja kalaa.
Minä "köyhä" syön lohta, kokolihaa ja mitä milloinkin. Ruokajakeluista saa niin paljon hyvää ruokaa, etten työssä ollessanikaan ja burn outin kanssa kamppaillessani koskaan ole syönyt näin hyvin kuin mitä nyt - ja olen ollut työttömänä jo viisi vuotta.
onko reijänporauskone jo kunnossa
Suomessa on syötetty vehnää väkisin köyhille ihmisille takavuosinakin. Eri asia jos on tarve tai haluaa vehnää johonkin. Siinä ei ole ravintoarvoja kauheasti ja osalla nostaa verensokeria. Pitäisi ihmisten itse valita mieluummin, ettei joudu makaronikuurille.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ap:n osaaminenkaan kummosta ole, jos makaronijauhelihan lisäksi osaa jotain leipoa.
Kirjoitustaitokin heikko. -makarOOni-😅
Mitä haluat tällä kertoa? Oletko pärjännyt näillä ruuilla hyvin?