Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksihän se tuntuu olevan niin vaikea uskoa, ettei kaikilla hiki haise pahalta?

Vierailija
08.09.2016 |

Mulla ei haise. En hikoile paljon eikä mun tarvitse käyttää deodoranttia. On mullakin hiki haissut kausiluontoisesti, esim. silloin, kun sairastin vaikeaa masennusta ja kun olin juuri saanut ensimmäisen lapseni (ns. imetyshiki). Hiki haisee myös, jos en peseydy normaaliin tapaan. Mutta kun käyn päivittäin suihkussa, deodorantille ei ole käyttöä. Ylehän jopa uutisoi tästä, miten ihotautilääkärien mukaan moni käyttää deodoranttia ihan turhaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen itse ei yleensä oman hikensä hajua huomaa kuin poikkeustilanteissa (jolloin hienhaju muuttuu, esim. raskaus). Kannattaa kysyä kanssaihmisten mielipide, jos luopuu deodorantista.

Sama koskee myös pahanhajuista hengitystä (siis hyvästä hammashygieniasta huolimatta), sitäkään ihminen ei yleensä huomaa.

Useimmat ihmiset eivät tarvitse deodoranttia tai suuvettä. Omaan havainnointiin ei kuitenkaan asiassa voi luottaa, vaan kannattaa kysyä esim. puolisolta. Mitä sitä turhaa kosmetiikkaa käyttämään.

Jos yhtään kyselet tuttavapiiristäsi, haistavatko he oman hikensä vai eivät, niin suurin osa vastaa haistavansa. 

Ap

Vierailija
22/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Olen nyt ollut kohta viikon käymättä suihkussa ja mikäli nuuhkaisen kainaloitani, niin en omasta mielestäni edes haise hieltä, vaan pikemminkin erittäin hyvältä ja raikkaalta.

Joskus tosin itsekin huomaan epämiellyttävän hienhajun itsessäni ja silloin sitä ei tosiaan siedä edes itsekään.  Joku ihme asia, mikä vaikuttaa tuohon hienhajuun ja muuttelee sitä.

Olisko stressitaso tai jotain.  Töissä käydessäni oli ihan pakko kyllä käydä suihkussa aina töitten jälkeen, sillä aivan kuin ei olisi vapaa alkanutkaan mikäli en saanut itseäni puhtaaksi työmaan tuoksuista ja hajuista.

Enkä kovin isoja rakoja ole nytkään nähnyt kaupan kassajonossa takana oleviin muihin asiakkaisiin ainakaan siitå syystä että haisisin jotenkin pahasti.

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hiki haise miltään normaalisti, jos kroppa on kunnossa. Sitten kun se kuivaa karvoihin kiinni niin alkaa haisemaan. Jotkut vaatteetkin on kummallisia kun toisissa hiki haisee ja toisissa ei.

Mulla on kainalokarvat, eivätkä ne mitenkään lisää (tai niiden pois ajeleminen vähennä) hajua. Miehellä taas kainalokarvojen ajeminen vähentää hienhajua. Enpä usko, että hienhaju johtuisi siitä, että keho ei olisi kunnossa, se nyt vain on yksilöllinen ominaisuus. Mä olen käsittänyt niin, että runsas hikoileminen on ihan hyvä asia, ja minä taas en hikoile runsaasti, vaan todella vähän. Aika rankasti pitää urheilla (tai olla yli 30 astetta lämmintä), että mulla on hikiläiskät kainalossa.

Ap

Ratsasta miehelläs saunassa niin hiki alkaa lentämään. ;)

Hyi, seksiä saunassa. Mulle tulee muutenkin helposti huono olo saunassa, saati sitten, jos siellä pitäisi panna.

Ap

Oletko koskaan pieraissut saunassa?

Vastaan sitten, kun olet päässyt peruskoulusta.

Ap

Miksi minun täytyisi ensin päästä pois peruskoulusta? Naisen pieru on parittelukutsu.

Vierailija
24/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hiki haise miltään normaalisti, jos kroppa on kunnossa. Sitten kun se kuivaa karvoihin kiinni niin alkaa haisemaan. Jotkut vaatteetkin on kummallisia kun toisissa hiki haisee ja toisissa ei.

Mulla on kainalokarvat, eivätkä ne mitenkään lisää (tai niiden pois ajeleminen vähennä) hajua. Miehellä taas kainalokarvojen ajeminen vähentää hienhajua. Enpä usko, että hienhaju johtuisi siitä, että keho ei olisi kunnossa, se nyt vain on yksilöllinen ominaisuus. Mä olen käsittänyt niin, että runsas hikoileminen on ihan hyvä asia, ja minä taas en hikoile runsaasti, vaan todella vähän. Aika rankasti pitää urheilla (tai olla yli 30 astetta lämmintä), että mulla on hikiläiskät kainalossa.

Ap

Ratsasta miehelläs saunassa niin hiki alkaa lentämään. ;)

Hyi, seksiä saunassa. Mulle tulee muutenkin helposti huono olo saunassa, saati sitten, jos siellä pitäisi panna.

Ap

Oletko koskaan pieraissut saunassa?

Saunassa pierasusta saa vanahan uskomuksen mukaan rangaistukseksi peräpukamat. 

On joku fysikaalinen ilmiö mikä oikeasti nuo aiheuttaa.

Vierailija
25/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hiki haise kellään vaan bakteerit, jotka alkavat sen seurauksena lisääntyä.

Mutta joo, itse kuulun noihin, joilla hiki ei haise. Ei haise kainalot eikä vaatteet hikoilemisen seurauksena.

Käytän kyllä dödöä päivittäin, en hajun vaan hikoilemisen takia. Mielestäni märät kainalot ovat vastenmielisiä itselläni ja muilla.

En muutenkaan ole koskaan ajatellut, että deodorantti olisi nimenomaan hajua varten vaan hikoilua yleensäkin.

Vierailija
26/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hiki haise kellään vaan bakteerit, jotka alkavat sen seurauksena lisääntyä.

Mutta joo, itse kuulun noihin, joilla hiki ei haise. Ei haise kainalot eikä vaatteet hikoilemisen seurauksena.

Käytän kyllä dödöä päivittäin, en hajun vaan hikoilemisen takia. Mielestäni märät kainalot ovat vastenmielisiä itselläni ja muilla.

En muutenkaan ole koskaan ajatellut, että deodorantti olisi nimenomaan hajua varten vaan hikoilua yleensäkin.

De-odorant tarkoittaa hajunpoistajaa. Antiperspirantit sitten vähentävät/estävät itse hikoilua.

Ap

Vierailija
27/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tutkittu fakta, että noin kolmasosa ihmisistä on sellaisia, joilla hiki ei haise. Tähän samaan geeniin joka ilmiön aiheuttaa liittyy myös "kuiva" korvavaha, kun taas niillä joilla hiki haisee on tahmainen korvavaha. 

Itselläni on valitettavasti sekä tahmainen korvavaha että erittäin vinkeän, metallisen hajuinen hiki. Vaikka kuinka pesisi, niin ilman kunnon alumiinista antiperspiranttia kamala löyhkä tulee omaan nokkaankin jo tunnin päästä.

Vierailija
28/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geneettinen tausta tällä ilmiöllä on:

"

Maapallon ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään sen mukaan, haisevatko heidän kainalonsa hielle vai eivät tai onko heidän korvavaikkunsa märkää vai kuivaa.

ABCC11-geenin yhden muunnoksen kantajilla kainalot haisevat hielle ja korvavaikku on märkää ja keltaista. Toisen muunnoksen kantajilla kainaloihin ei muodostu hienhajua, koska heidän hiessään ei ole bakteerien tarvitsemia kemikaaleja, ja heidän korvavaikkunsa on kuivaa, harmahtavaa ja murenevaa. Kuivavaikkuinen ja hajuton muunnos on yleinen aasialaisella väestöllä, mutta eurooppalaisista kantajia on vain kaksi prosenttia.""

Vierailija
29/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri väittää kaikille, ettei hänellä erity jalkahikeä tai se ei ainakaan haise. Kummasti hänen huoneensa haisee aivan kuvottavalle varvashielle, kun avojaloissa pitää nahkakenkiään. Hyivittu!

Omaa hikeäänhän ei välttämättä haista, mutta kyllä muut sen haistaa siitä huolimatta.

Vierailija
30/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tuo hajun ja korvavaikku välinen yhteys, mutta mites, kun mulla on keltainen, tahmea korvavaikku, mutten haise hielle edes urheilun jälkeen? Hikoilen ihan äärimmäisen vähän yleensä, mutta raskaan lenkin jälkeen saattaa paita olla märkä, mutta hajuton. Eikä ole vain oma arvio.

Vierailija
31/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehty myös tutkimus, jossa naiset haistelivat jalkapalloa pelaavien miesten paitoja ja hajun perusteella asettivat paidat kiihottavuusjärjestykseen samoin he tekivät paidan omistajien valokuville.

Erikoista tutkimuksessa ei ollut se että vain pari miestä voitti koko potin, vaan että yksittäisten naisten haju ja näköaisti täsmäsi hämmästyttävän hyvin.

Eli järjestys johon nainen oli miehet laittanut valokuvien perusteella täsmäsi hämmästyttävän tarkasti järjestystä mihin nainen oli paidat laittanut.

Koetta on arvosteltu ja se ollaan uusimassa paidoilla, joissa ei näy pelaajan numero eikä nimi.

Vierailija
32/32 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah olisipa minunkin kohdalla, ettei ole tarvetta dödölle. Meitä on moneen junaan, tunnen itse myös sellaisia joiden hiki ei haise edes urheillessa, hikoilevat vähän tai paljon mutta se ei haise miltään.

Olen kateellinen toisinaan, sillä itse löyhkään (ainakin tuntuu siltä) jatkuvasti. 

Se ei silti tarkoita, että olisin epähygieninen ja liikkuisin vanhoissa likaisissa vaatteissa enkä kävisi suihkussa.

Enkä usko että se "hajuttomuus" joidenkin kohdalla johtuisi pelkästään siitä, että olisivat freesejä ja puhtaita koko ajan.

Vähän sama kuin joillakin haisee hengitys ihan kuolemalta ja joillakin hyvin harvoin jos koskaan.

...huomaa, että olen tulossa vanhemmaksi kun eritteistä ja ihmisen vaivoista on joka kerta yhä hauskempaa puhua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä