3000€:n bruttotuloilla hoitomaksut?
Mitä teillä on? Ekalle lapselle? Toiselle? Riippuu varmaan kunnastakin tietty.. En saa oman kunnan laskuria toimimaan kun puuttuu joku ohjelma. Otetaanko lapsilisät tuloina huomioon? Meillä siis palkkatulot 3000€/kk brutto ja lapsilisät siihen päälle.
Kommentit (18)
Miksi noilla tuloilla saa lapsilisiä? Maksa itse pentusi, pummi!
Ei riipu kunnasta, mutta riippuu tulojen lisäksi perheen koosta, eli monta lasta ja aikuista perheeseenne kuuluu.
Lapsilisiä ei lasketa tuloiksi.
2, en ole ap, mutta me kaikki maksamme veroja, lapsilisät maksetaan niistä, ja se on tulosta riippumaton lisä LAPSEN KULUIHIN, mutta valittevan usein se menee useilla röökiin ja kaljaan kuin siihen lapseen. Kun valitetaan että ei ole edes haalaria varaa ostaa... luulisi 100e olevan varaa haalariin.
Ennemmin verorahat omiin lapsiin kuin pakolaisiin.
Jos nelihenkinen perhe ja tulot yht. 3000 €/kk brutto, niin noin 75 €kk per lapsi
Eli voin laskea minkä tahansa kunnan laskurilla?
No mielestäni meillä on pienet tulot, miksi näillä ei muka olisi oikeutta lapsilisään?
Minä saan 1500€/kk käteen ja mies 1300-1400€/kk, sitten laskin vielä lomarahoja päälle. Eli emme normikuussa saa edes ihan sitä kolmea tonnia käteen...
Lapsilisät pois yli 1500 e tienaavilta. Ketuttaa maksaa veroissa että 3000-10 000 e kuussa tienaava voi nostella lapsilisiä mitä ei tarvitsisi. Kuvottavaa. Kunnin sossupummeilua hyvillä tuloilla nostaa lapsilisiä.
kalluppi kirjoitti:
No mielestäni meillä on pienet tulot, miksi näillä ei muka olisi oikeutta lapsilisään?
Minä saan 1500€/kk käteen ja mies 1300-1400€/kk, sitten laskin vielä lomarahoja päälle. Eli emme normikuussa saa edes ihan sitä kolmea tonnia käteen...
Kolme tonnia ei ole mitkään pienet tulot. Onko sulla suhteellisuudentaju kadonnut? Jos ei kolmesta tonnista riitä lapseen rahaa niin katso peiliin.
Vierailija kirjoitti:
kalluppi kirjoitti:
Kolme tonnia ei ole mitkään pienet tulot. Onko sulla suhteellisuudentaju kadonnut? Jos ei kolmesta tonnista riitä lapseen rahaa niin katso peiliin.
Ihan oikein että myös työssäkäyvät (veronmaksajat) saa lapsilisiä, eikä vaan sosiaalitoimen asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät pois yli 1500 e tienaavilta. Ketuttaa maksaa veroissa että 3000-10 000 e kuussa tienaava voi nostella lapsilisiä mitä ei tarvitsisi. Kuvottavaa. Kunnin sossupummeilua hyvillä tuloilla nostaa lapsilisiä.
Eiköhän sustakin ole ne aikoinaan maksettu, eli lärvi kiinni ja maksa verosi kiltisti, kerta on sinun vuorosi. :)
Minäkin maksan veroja kaikista palkkatuloistani + kaikki muut verot päälle bensat, auto, ruuat jne ihan niinkuin sinäkin. Eiköhän ne lapsilisät ole ihan siitä jo itse kuitattu eikä vaan sun lompakostas. Varmasti itsekkin käytät monia yhteiskunnan palveluja mitä minä taas en käytä, ja täysin härskisti muiden piikkiin! Ulosannistasi päätellen varmaan ainakin mielenterveyspalveluja käytät melko tiheään, ainakin olisi syytä.
kalluppi kirjoitti:
Eli teidän BRUTTOtulot ovat paljon suuremmat kuin mitä aloituksessasi valehtelit.
kalluppi kirjoitti:
Perheen yhteiset tulot kolmetonnia bruttona on helvetin pienet. Jos on kyse netosta niin edelleen pienet. Pistä nyt laskuria raksuttamaan. Riippuu ihan teidän perheen koosta ja yhteisistä bruttotuloista. Aluksi sanot muuten että 3000€ on brutto ja sitten netto. Siinä on aika suuri ero. Nämä kun lasketaan aina bruton mukaan.
Joo meni ihan sekaisin. 3000€ on netto, brutto on n. 4000€ lomarahat jos lasketaan mukaan. Ja brutoista ne tietty lasketaan. Googlailen tässä jonkun laskurin, jos kerta kunnalla ei ole merkitystä. Ja meillä on 2 lasta.
Ja ei todellakaan ole isot tulot. Toki ne voi tuntua isolta, jos itse elää jollain minimituella. Tosin moni tuntuu saavan jo sosiaalitukina enemmän kuin me. Mutta se onkin jo ihan toinen aihe....
Vierailija kirjoitti:
kalluppi kirjoitti:
MISSÄ olen sanonut ettei meillä riitä lapseen rahaa? Kyllä riittää. Riittää kahteenkin. Silti meidän tulot on keskimääräisesti pienet, ja lapsilisät nyt tässä maassa kuuluu kaikille lapsiperheille, joten en tiedä mitä niistä jankkaat. Mutta ainiin, se sun mielenterveytesi tässä reistailee.
Perhekoko vaikuttaa, lapsilisät eivät, jos teidän pehekoko on 4, niin maksu lie 250/kk?
Soten sivuilta löysin jonkun laskurin, se antoi 4000€:n bruttotuloilla tälläisen laskelman
Arvio päivähoitomaksusta on
154 euroa ensimmäiseltä lapselta.
154 euroa toiselta lapselta.
Kiitos avusta, me taidetaan jatkaa lasten kotihoitoa näillä maksuilla. ;)
Jep, vain kolmisen sataa, ei paha hinta!
Eikös ne mene sen maksimin mukaan...