30-v down-mies, mitä lahjaksi?
Olen menossa juhlimaan 30-vuotta täyttänyttä miestä, jolla downin syndrooma. Mitä voisin viedä lahjaksi? Rahaa en halua antaa, veisin mielelläni jotain konkreettista. Muutaman kympin voisi maksaa. Itse ajattelin jotain villasukkia, kaulahuivia, tyylikästä pipoa.. olisko muita idiksiä?
Kommentit (22)
7 UP ia kompensoimaan. Huono vitsi :(
Lahjakortti vaatekauppaan tai elokuvaliput.
Tiedätkö harrastaako mitään? Jotain harrastukseen liittyvää tai lahjakortti?
Mun mielestä toi leffalippu on kiva jos menet itse mukaan!
Älä ajattele sitä sen downia vaan osta vaan mitä ostaisit "normaalille" 30-v miehelle. Kysy toki omaisilta onko mielenkiinnon kohteita jne. Ei ne kaikki mitään lapsen kaltaisia ole.
M22 kirjoitti:
Älä ajattele sitä sen downia vaan osta vaan mitä ostaisit "normaalille" 30-v miehelle. Kysy toki omaisilta onko mielenkiinnon kohteita jne. Ei ne kaikki mitään lapsen kaltaisia ole.
Olen taysin samaa mielta. Miksi Down-diagnoosi vaikuttaisi siihen, mita paatat ostaa hanelle? Kaikilla ihmisilla on omat elamantilanteensa (esim. asuuko yksin, onko lemmikkeja, onko toissa vai ei...) ja mielenkiinnonkohteensa (harrastukset, matkailu, elokuvat yms.) ja lahjoja yleensa ostetaan noiden mukaan eika diagnoosin mukaan?!
Jos n. 20€ ajattelit sijoittaa ja konkreettista haluat, niin joku hänen musiikkimakunsa mukainen levy voisi osua kivasti.
Muuten olen samaa mieltä edelisten kanssa. Ei mitään akkareita tai legoja. JOtain sellaista, mitä voisit ostaa 30-vuotiaalle miehelle. Kenelle vaan. Ja nimenomaan niin, että kysyt ensin mielenkiinnonkohteita tms. jotta tiedät meneekö nappiin.
Mitä vaan mitä normaali 30-vuotias mies haluaisi. Hyviä ehdotuksia olisivat joku filosofian tai psykologian kirja. Esim Freud, Jung, Platon, Nietsche. Hyvä sikari tai whiskey pullo.
Myös lahjakortti Teboilille olisi ok.
Pakkopaita ja nettiliittymien sulkeminen. Kehitysvammaisia ei saisi päästää someen eikä av:hen, ärsyttää niitten sönköttäminen enemmän kuin mikään.
Kysy joltain joka tuntee sen miehen. Kehareilla on sen vammaisuuden lisäksi myös mm. oma yksilöllinen persoonallisuus ja omat kiinnostuksenkohteet.
Kannatan myös jotakin rakennus sarjaa esim. laiva tai auto.
ei liian monimutkaista, siinä riittää puuhailua.
Vierailija kirjoitti:
Pakkopaita ja nettiliittymien sulkeminen. Kehitysvammaisia ei saisi päästää someen eikä av:hen, ärsyttää niitten sönköttäminen enemmän kuin mikään.
Mun tyttärellä on down syndrooma. Kiitos kauniista sanoistani. Hullu!
Elokuvaliput/lippu, itse mukaan ja ne villasukat. Tai, jos tiedät mistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan myös jotakin rakennus sarjaa esim. laiva tai auto.
ei liian monimutkaista, siinä riittää puuhailua.
joo tuo on hyvä lahja, olen itse ns. normaali 54v. ja rakentelen pienoismalleja
ajankulukseni vapaaaikoinani. kiinnostava harrastus.
Mun tuntemat downit pitävät leffoista ja musiikista, siltä saralta valitsisin. 😊
Up