G: Onko teillä viherkasveja kotona? Olen huomannut
että aika monella on todella vähän kasveja, jos ollenkaan. Meillä on itsellämme kotona paljon kukkia ja viherkasveja. 39 kpl.tta. eli ikkunalaudat täys ja lattialla muutama iso kasvi. Mites muilla?
Kommentit (26)
ISo jukkapalmu jonka sain siskoltani, olisi heittänyt raukan muuten roskikseen. Sitten on joku iso kaktus, pienempi palmu, joku isolehtinen joka kasvaa vesimaljakossa, semmoinen ikeasta ostettu bambunoksa tökätty multaan ja kasvaa siinä, joku vähän aikaa sitten kukkakaupasta ostettu kivan näköinen ja vähään tyytyvä viherkasvi sekä juuri vastikään perintönä saamani kaksi pulleaa anopinkieltä jotka pitäisi jakaa.
Isoja köynnöskasveja, amppelikukkia, kaktuksia, vaikka minkälaisia kasveja varmasti 20-30 kpl. Kun kuopus syntyi, kuolivat kaikki kukat 6 kk sisällä. Olin niin väsynyt, että en saanut edes kukkia kasteltua.
Nyt ei ole yhtään kasvia :(
Ja on paljon niitäkin joita myös allerginen voi pitää kotonaan. Esim.nahkealehtiset esim.rahapuut,anopinkielet ja hampaat ja sellaiset jotka voi helposti suihkuttaa pölystä. Pakkoko on valita sellaisia kukkivia viherkasveja jotka tuoksuvat. Erittäin harvassa ovat sellaiset ihmiset,jotka eivät kestä mitään kasveja.
Monet kasvit ärsyttävät vasta kun niitä käsittelee,mitä ei nyt joka päivä' tarvi tehdä.
Ja lapset oppii hyvin nopesti,ettei kukkiin kosketa,ainakin meillä.
kun muutettiin omakotitaloon ,niin pikkuhiljaa kaikki kuolivat.
eivät kai tykänneet ilman muutoksesta...
eipä sitten tullut hankittua uusia kun lapsiakin alkoi tulla.
nyt vain muutama silkkiviherkasvi, ovat aina yhtä upeita eikä tarvi pelätä et kallis kukka kuolee kumminkin!!!
On paljon kotoisampaa ja viihtyisämpää kun on kasveja. Ja on ihan tosi,että mm.rönsyliljat puhdistavat huone-ilmaa.Home-itiöitä,pah! tuleehan sitä myös ilmastoinilaitteesta ja ulkoa.Monesti keittiössä kasvit viihtyvat paremmin kun on vähän kosteampaa kuin muualla,muratin kohdalla olen sen huomannut selvästi.
Niin se vaan on,että joillakin ne viihtyy ja joillakin ei.
t. puutarhuri ja floristi