Ärsyttää kommentit, että etkö miestä valitessa tiennyt millainen se on
Siis kotitöiden ja lastenhoidon suhteen.
Nuorina kun alettiin seurustella, velvoitteita oli kovin vähän, syötiin mitä sattuu ja siivottiin kun jaksettiin.
Sitten kun saatiin lapsia, tuli enemmän velvollisuuksia ja kotitöitä. Itse lapsen myötä tulin vastuuntuntoiseksi, miehellä se kasvu on vielä hakusessa..
Kommentit (7)
Kyllä voisi keskustella lastenkasvatuksesta ennen kuin alkaa niitä pentuja tekemään. Jotain vastuuta voisi odottaa molemmilta.
Juuri näin. Kotitöiden lisäksi on tullut enemmän töitä. Ennen riityi 8 t/pvä. Nyt se voi olla jopa 12 t/pvä + viikon työmatkat. Pakko on joskus nukkuakin.
AP.. Älä välitä noista.. Toi "etkö tienny" on semmonen helppo heitto kun on pakko päästä kommentoimaan kysymykseen/asiaan johon ei oo mitään järkevää sanottavaa.
Samoin kaikkeen voisi alkaa kommentoida "etkö tienny ruokaa suuhus laittaessa et se muuttuu läskiksi". Kaikkien ongelmien pohdinnat voisi helposti korvata tolla etkötienny..
Kyllä noita asioita pystyy kuitenkin ennen sitoutumista ja lisääntymistä aika paljon ennalta selvittämään. Itteä välillä arveluttaa nuo kumppanin asenteet (ei olla vielä lapsia hankittu), mutten ole ketään muutakaan lastentekointoista saanut, että ehkä tulen sitten av:lle itkemään ja saan kuulla kuittailua. Vastaan sitten, että "joo, oli tiedossa, mut tarve lisääntyä oli isompi", höh höh..
Etkö tiennyt kysymys on tosiaan tyhmä. Pitäisi kysyä miksi et tiennyt.
En mä osannut nuorena rakkauden huumassa ajatella niin järkevästi. Tekeekö mies minkäverran kotitöitä jne.
Nyt mä olen fiksumpi. Nykyisillä kriteereillä jäis lapset tekemättä.
Tekosyy. Tottakai jokaisen on joskus siivottava ja pestävä pyykkiä ym., ja kyllä sen näkee nuorestakin ihmisestä miten ne hommat hoituu. Pitääkö joka kerta patistella vai sujuuko homma automaattisesti, sujuuko kokkaus ja ikkunanpesu ja laskujen maksu ilman äitiä komentamassa. Vai tuliko ne lapset teille heti kun muutitte yhteen? Sitä ennen ei tarvinnut hoitaa kotia ollenkaan?