Ihmiset, jotka juovat suodatinkahvin mustana ovat outoja!
kahvi ilman maitoa on hirveää! Pelkkää kitkeryyttä. Maito pehmentää ihanasti kahvin makua. Kertokaa nyt että miksi te ette laita maitoa kahviinne? Minä olen kahvin suurkuluttaja ja kahviini laitan aina tilkan maitoa.
Kommentit (19)
Itsekin tykkään maitokahvista, mutta nykyisin juon kahvini mustana. Näin se nyt vain on, ja olen sitten varmaan outo.
Niin ollaan. Varo vaan .........PÖ .......MUUUHHHHAAAAAHHH
En muuten tiedä, mutta kahvi on helpointa juoda mustana. Oli aika, jolloin käytin maitoa ja tein erikoiskahveja Lavazza-koneella. Nykyisin en saa alas kahvia, jossa on maitoa! En tiedä miksi.
Kahvi on pahaa jos sen makua joutuu peittämään maidolla.
Jos kahvi on pahaa, en juo sitä.
Siinä siis vastaus miksi juon suodatinkahvini mustana.
itse laitan reilun teelusikallisen kermaa tumman paahdon sekaan. maistuu paremmalle, ei ole niin ankaraa hampaille ja mahalaukulle
Maito on vasikan ruokaa. Maito ei ole ihmisen ruokaa. Maito pilaa kaiken ruuan ja juoman. Maito pitäisi julistaa laittomaksi yli 1-vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on pahaa jos sen makua joutuu peittämään maidolla.
Jos kahvi on pahaa, en juo sitä.
Siinä siis vastaus miksi juon suodatinkahvini mustana.
Onko kakkukin pahaa, jos siihen joutuu laittamaan sokeria tai kermavaahtoa päälle? Kahvi ei ole pahaa pelkkänä, mutta paljon parempaa maidon kanssa, joten minä laitan maitoa. Vissy ei ole minusta pahaa lämpimänä, mutta paljon parempaa se on kun sen laittaa kylmään ja nauttii kylmänä.
Ei oikein valmistettu, tuore kahvi ole kitkerää. Kun käyttää vastapaahdettuja papuja, joista jauhaa purut juuri ennen valmistusta niin ei se kahvi pahaa ole. Siinä on silloin aromikas ja leveä maku, jota ei tarvitse maidolla peittää.
Laitan kahviin kermaa tai/ja voita, en todellakaan maitoa.
Riippuu hiukan fiiliksestä toisinaan maistuu kahvi ja toisinaan maitokahvi ja joskus on "pakko" laittaa sokeria sekaan.
Kannattaa myös suosia tummia paahtoja. Vaaleammat, esim. Juhla mokka närästävät helposti ja ovat maultaan kyllä kitkerämpiä ja hapokkaita. Tumma paahto on vatsaystävällisempi.
Tummapaahtokahvi on oikein hyvää mustana. Kultakatriinat, juhlamokat ja presidentit eivät niinkään, mutta kyllä nekin saa maidolla pilattua. Oletko kuullut makuasioista..?
Kiva aloitus, Järkytyt varmaan tästä, Ap mutta mä olen aloittanut kahvin juonnin 2-vuotiaana. Kyllä, se oli siihen aikaan maaseudulla ihan normaalia. 4-vuotiaana lopetin maidonjuonnin, koska se kertakaikkiaan oli mielestäni pahaa. Näin ollen olen juonut kahvini mustana, myös ilman makeutusta, 4-vuotiaasta alkaen. Olen nyt 57-vuotias. Ja miksikö? Koska mustana kahvi on parasta :)
Inhoan tilkka maitoa + kahvi-yhdistelmän makua. Maito+kahvi+sokeri on ok, mutta en halua vetää turhaan sokeria, etenkin kun pidän hyvästä, tuoreesta suodatinkahvista mustana.
Kun aloittelin kahvinjuontia, niin kahvin sekaan vähän maitoa ja kaksi hermesetasta oli aika perus. Ensin vähensin, sitten lopetin makeutuksen kahvissa, joskus heikkona hetkenä kaapissa ei ollut maitoa niin päätin opetella juomaan mustana. Nyt olen viitisen vuotta juonut mustana, kerran maistoin teiniaikojeni "kahvia" enkä saanut alas kun oli karmeaa! Niin ne mieltymykset muuttuvat.
Toki juhla mokat, saludot ja presidentit ovat kitkeriä. Tummemmat paahdot (aste 3-5) ovat pehmeitä. Ikinä en ole maidolla kahviani pilannut. Ja vaaleita paahtoja (aste 1-2) en suuhuni laita.
Juon peruskahvia puhtaasti sen vaikutuksen, enkä maun takia.
Asia erikseen jos kyse on jostain 700e/kg kahvista, niissä kun tuppaa olemaan sitten jo laatujuoman aineksia.
Eikä ne ole pelkästään kitkerää ja ruskeaa litkua.
Kahvi maidolla ei ole kahvia. Kahvi sokerilla ei ole kahvi. Vain kahvi kahvina on kahvia.