tytön nimi
Hei. Mitä mieltä olette nimestä Emma Jasmin Aurora? Ongelma on se että sukunimi alkaa Mo.. niin etunimen viimeinen tavu ja sukunimen ensimmäinen tekee sanan Mamo.. älyääkö sitä kukaan? :) pitäisin emma nimestä nemmän
toinen vaihtoehto on Pihla Jasmin Aurora..
Kommentit (7)
Pihla minusta kauniimpi kuin Emma vaikka Emma nimi myös kiva 😊 Molemmat hyviä vaihtoehtoja eikä mamot haittaa 😊
Ei sellaista lyhennettä kun etunimen kaksi ensimmäistä kirjaista ja sukunimien kaksi ensimmäistä kirjainta juuri koskaan käytetä, eli ei haittaa. Itse tykkään Pihlasta Emmaa enemmän, koska Emma on niin yleinen. Harvinaisempi lyhyt E-nimi olisi esim Elle (Ella, Elli taas yleisempiä).
Tosin tietty nimen yleisyys kertoo siitä, että se on valtaosasta kaunis nimi ja harvinaisuus siitä, ettei nimestä monikaan pidä. Sinällään yleisyyttäkään ei pidä säikähtää.
Jokainen Jasmin, Jasmine, Yasmin, Jasminelle yms jonka olen tavannut ovat loistaneet ystäviensä miesten kanssa vehtaamisessa, ympäri pitäjää jakamisessa, lähipiiriltään varastelusta, valehtelusta. Poikkeus vahvistaa säännön, en silti ottaisi riskiä. Tapaamani Emmat ovat olleet huumorintajuisia, lähes ylikilttejä ja tunnollisia. Pihlat puolestaan ovat hakeneet miehensä yleensä briteistä ja ovat todella persoonallisia, sanavalmiita joskin hieman turhan kurinalaisia. Päässeet jokainen itse pitkälle elämässään ja omistaneet huikean hymyn.
Mikä on "mamo"? Mamu olisi eri asia, mutta nyt kyllä kiinnität huomiota ihan outoon asiaan! :D
Mun lapsesta tulee Maisa tai Venla jos on tyttö. Jos poika niin menee vaikeammaksi.
Minusta ei väliä tuolla ma-mo asialla :)