Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni tietää miten kohtu oikeasti avataan sektiossa?

Vierailija
04.03.2006 |

Kuulin lääkäri tuttavaltamme että kohtuun tehdään pieni aloitusviilto ja siitä sitten kaksi lääkäriä vetää kohdun auki käsin. Eli puukolla avataan vain täysin vatsapeitteiden eri kerrokset ja kohtu revitään siksi käsin auki että vältetään kuulemma paremmin verisuonten vaurioituminen eli kohtu tavallaan avataan luonnollisemmin. Itse olen menossa suunniteltuun sektioon syksyllä ja vähän kyllä hirvittävältä kuulostaa. Onko täältä hoitoalan ihmisiä jotka olis nähneet sektioita? Onko tämä totta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Pieni aloitusviilto ja käsineen loput. Paranee paremmin vaikkakin kuulostaa raa' alle. Älä huoli. Kun miettii liikaa niin vaan ahdistaa turhaan. Ajattele välilihan leikkausta... ;D ;D ;D

Vierailija
2/4 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskin näkemistäni sektioista on aikaa 7 vuotta ja ne näkemäni tapahtuivat Espanjassa, jossa olin sh-opintojeni aikana työhatjoittelussa synnytysosastolla.

Aikaa on kulunut eikä kovin selviä muistikuvia tuosta ole, mutta olen kyllä ihan varma, ettei kohtua mitenkään revitä auki, vaan kyllä kaikki kerrokset leikattiin auki yksi kerrallaan. Ei siihen kohtuun mitenkään suurensuurta viiltoa tehty, mutta sellainen josta vauva saatiin juuri ja juuri vedettyä ulos.

En tiedä Suomen käytännöistä nylyään, mutta kuulostaa tosi oudolta. Leikkauksissa ei yleensäkään ole tapana repiä mitään kudoksia, Johan ompeleminenkin on hankalampaa, jos on kaksi epätasaista reunaa.. Mistä sait tuon tiedon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kertonut aprillipäivänä? Perustelut olivat oudot (" luonnollisempaa" repiä kohtu auki, kuin leikata?!). Oisko täällä joku joka tietäisi paremmin? Tai ota yht. sairaalaasi!

Vierailija
4/4 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mitä väliä sillä on miten se sektio tehdään. Monet ovat sen läpi käyneet ja siitä selvinneet, ihan niinkuin alatiesynnytksestäkin. Mitä ihmettä sitä pitää ruveta funtsimaan mitä leikataan ja kuinka paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi