Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset pääsevät yli miehensä pettämisestä ja toiset eivät?

Vierailija
07.09.2016 |

Mies petti ystävääni kun hän odotti melkein viimeisillään esikoista. Hän pääsi suht helposti asiasta ylitse ja nyt heillä on viisi lasta. Ovat olleet yhdessä jo kohta parikymmentä vuotta. Miten jotkut pääsevät asiasta yli ja toiset eivät?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset on erilaisia? Miksi minä tunnen näin ja sinä noin? Miten tyhmä kysymys voi olla?

Vierailija
2/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Miten toiseen voi luottaa enää? Itse en luottanut ja suhde oli sillä selvä. Enkä luottaisi tänäkään päivänä, jos nykyinen mieheni pettäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla miehillä on niin paksu lompsa että siitä pettämisestä pääsee helpommin yli.

4/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se, ettei sido omaa arvoaan toisen käsityksiin ja tekoihin, varmaan auttaa. Toisin sanoen kyky sanoa itselleen "Tuo oli todella väärin ja loukkaavaa, mutta se ei kerro minusta itsestäni mitään" ja uskoa se. Myös elämänarvojen pitää olla sellaiset, ettei tuo ole ylitsepääsemätön loukkaus niitä kohtaan.

Vierailija
5/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipääsemiseen vaikuttaa paljon pettäjän käytös, kun pettäjä itse ei pääse yli pitkän sivusuhteensa loppumisen tuskasta ja vain murjottaa odottaen täyttä palvelua kotona, aika mahdotontahan siitä on yli päästä. Etenkin, jos pettäjä muutenkin on ollut melko itsekäs kumppani.

Jos kyseessä on kertahairahdus humalassa ja pettäjä todella näkee vaivaa tekonsa sovittamiseen ja katuu petostaan aidosti, niin yli on helppo päästä, jos pettäjä on aiemmin ollut hyvä ja luotettava kumppani.

Vierailija
6/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vastoinkäymiset liittyvät siihen, minkä merkityksen ihminen antaa asioille. Toiset tekevät pettämisestä mörön loppuelämäksi ja toiset selviävät keskitysleiristäkin.

Vierailija
7/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla miehillä on niin paksu lompsa että siitä pettämisestä pääsee helpommin yli.

Kuten tapaus Palander.

Vierailija
8/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt eksälleni antaa anteeksi mutta päädyin vuoden kuluttua eroon. En enää kykene näkemään toista samalla tavalla enkä enää itse kykene rakastamaan varauksetta minua pettynyttä ihmistä. En ole koskaan pihdannut ja olen ollut aina uskollinen ja sekä halunnut aina sopia riidat nopeasti ja kohdellut toista hyvin. Minä en ansaitse sellaista ja siksi en sitä ikinä anna anteeksi (enää) ja jatka parisuhdetta.

Vierailija
9/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tapaus Palander.

Ja Bolt

Vierailija
10/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pettäminen ole kaikille sama asia. Itse pidän seksiä aika lailla vaan seksinä, se on vaan tietynlainen ruumiin toiminto. Uskon että voisin antaa anteeksi seksin toisen ihmisen kanssa. Rakastuminen toiseen olisi paljon vaikeampi sulattaa.

N36

Vierailija
11/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka aloitti keskustelun "mikä teistä on elämässä parasta" ja vastasin itse läheisyyden, rakkauden ja seksin. Mulle sillä on tosi suuri tunnemerkitys ja siksi en varmaan voisi antaa pettämistä anteeksi, koska se, joka mun kanssa seurustelee, luultavasti tietää millainen olen tässä asiassa. Ymmärrän, että kumppanille seksi toisen kanssa voi olla virhe ja pelkkä fyysinen kokemus toisin kuin mulle, mutta silti ottaisin raskaasti.

Vierailija
12/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pettäminen ole kaikille sama asia. Itse pidän seksiä aika lailla vaan seksinä, se on vaan tietynlainen ruumiin toiminto. Uskon että voisin antaa anteeksi seksin toisen ihmisen kanssa. Rakastuminen toiseen olisi paljon vaikeampi sulattaa.

N36

Lisään vielä, itseäni toisinaan ärsyttää kun puhutaan esim. Jostain julkisuuden naisesta joka ei ole eronnut miehestään pettämisen jälkeen, että pitää kulisseja pystyssä. Ihmiset ei oikein pääse ulos sieltä omasta kuplastaan ja näe että voi ihan oikeasti olla muutakin kuin yksi tapa suhtautua. Jotkut etsii ihan tarkoituksellakin suhteisiin kolmansia osapuolia. Se voi olla jonkun mielestä jopa kiihottavaa että kumppani on toisen kanssa. Tai sitten tuollainen salasuhde ihan oikeasti keskustellaan halki ja poikki ja pinoon.

Olemme mieheni kanssa parhaita kavereita. Puhumme seksistä avoimesti. Jos tulisi eteen tilanne että toisen on tehnyt mieli vierasta, siitä puhuttaisiin että miksi näin. Joku syyhän siihen on. Se voi olla että silloin tulisi eteen että tämä suhde on nyt niin tylsä ja loppuun kaluttu että on aika jatkaa eri teillä, tai sitten se olisi jotain muuta. Ihan mahdollista sekin että pettäminen veisi meidän suhdetta eteenpäin kun se toisi esiin jonkun ongelman joka pitää korjata.

Tämä tämän palstan suhtautuminen missä urkitaan toisen tekstiviestit ja taskut, mutta ei puhuta mitään ja sitten pistetään kerrasta poikki, tämä on itselleni aivan vieras.

Vierailija
13/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pettäjän geenit. Olen perinyt ne isältäni. Tiede on todistanut asian geneettiseksi. Olen päässyt pettämisestä kohtuullisen helposti yli, koska pystyin ajattelemaan, että pettäminen ei johtunut minusta vaan seikkailunhalusta. 

Kysymys on  myös empatiakyvystä. Kuinka paljon voi asettua toisen asemaan. Empaattinen pystyy kuvittelemaan tilanteen. 

Ks. Tiede-lehti 

Vierailija
14/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36

Lisään vielä, itseäni toisinaan ärsyttää kun puhutaan esim. Jostain julkisuuden naisesta joka ei ole eronnut miehestään pettämisen jälkeen, että pitää kulisseja pystyssä. Ihmiset ei oikein pääse ulos sieltä omasta kuplastaan ja näe että voi ihan oikeasti olla muutakin kuin yksi tapa suhtautua. Jotkut etsii ihan tarkoituksellakin suhteisiin kolmansia osapuolia. Se voi olla jonkun mielestä jopa kiihottavaa että kumppani on toisen kanssa. Tai sitten tuollainen salasuhde ihan oikeasti keskustellaan halki ja poikki ja pinoon.

Olemme mieheni kanssa parhaita kavereita. Puhumme seksistä avoimesti. Jos tulisi eteen tilanne että toisen on tehnyt mieli vierasta, siitä puhuttaisiin että miksi näin. Joku syyhän siihen on. Se voi olla että silloin tulisi eteen että tämä suhde on nyt niin tylsä ja loppuun kaluttu että on aika jatkaa eri teillä, tai sitten se olisi jotain muuta. Ihan mahdollista sekin että pettäminen veisi meidän suhdetta eteenpäin kun se toisi esiin jonkun ongelman joka pitää korjata.

Tämä tämän palstan suhtautuminen missä urkitaan toisen tekstiviestit ja taskut, mutta ei puhuta mitään ja sitten pistetään kerrasta poikki, tämä on itselleni aivan vieras.

Mutta jos miehesi vaan pettäisi eikä puhuisi asiasta mitään, niin olisit varmaan aika ihmeissäsi ja loukkaantunut juuri siksikin, että olet olettanut että olette parhaita ystäviä ja puhutte kaikesta? En oikein ymmärrä, luuletko että teidän kaltaisissa hyvissä suhteissa ei koskaan pettämistä tapahdu, vaan vain niissä, joissa kommunikaatio on surkeaa?

Vierailija
15/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pettämisestä jankuttamisesta sanoisin, että minä taas en ymmärrä, miksi ihmiset eivät vain suoraan tapa enemmän toisiaan.  Petos on petos, ja sillä selvä.  Hölmö ja heikko on se, joka petettynä jää asiaan marinoitumaan.  Laki estää tuollaisen loukkauksen pesemisen verellä pois, mutta minä itse kyllä ymmärtäisin tuollaisen syyn.  Tulipa nyt sanotuksi.

Vierailija
16/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin teorioiden mukaan jotkut miehet eivät yksinkertaisesti kestä yksiavioista suhdetta. He saattavat muuttaa yhteen naisensa kanssa, mutta ennen pitkää miehen kiinnostus lopahtaa ja hän haluaa siirtyä elämässään eteenpäin (lue: pettää). Jotkut miehet pettävät taas pelkästä jännityksen tunteesta, jonka he kokevat ulkoaviollisen seksin yhteydessä.

Artikkelin mukaan lähes puolet miehistä pettää, koska he kokevat emotionaalista tyhjyyttä parisuhteessaan. Vain kahdeksan prosenttia pettää pelkän seksin tai seksin puutteen vuoksi. Tämä tarkoittaa sitä, että miehet ovat tunteilla toimivia yksilöitä siinä missä naisetkin, ja vaikka he eivät sitä välttämättä kerrokaan, hekin tarvitsevat tukea ja halin silloin tällöin.

Vain 12 % pitää rakastajaa vaimoaan viehättävämpänä. 

Vierailija
17/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36

Mutta jos miehesi vaan pettäisi eikä puhuisi asiasta mitään, niin olisit varmaan aika ihmeissäsi ja loukkaantunut juuri siksikin, että olet olettanut että olette parhaita ystäviä ja puhutte kaikesta? En oikein ymmärrä, luuletko että teidän kaltaisissa hyvissä suhteissa ei koskaan pettämistä tapahdu, vaan vain niissä, joissa kommunikaatio on surkeaa?

No kyllä nuo keskustelut aika usein on sellaisia että voi päätellä että kommunikointi on surkeaa. Esim. Tuo tämän päiväinen. Nainen harrastaa miehen kanssa velvollisuusseksiä eikä uskalla edes sanoa ettei tee mieli kun pelkää miehen pettävän uudelleen.

Jos saisin tietää miehen pettämisestä muuta kautta kuin häneltä itseltään, niin se olisi toki loukkaavaa mutta ei sekään olisi mikään este sille etteikö asiaa voisi käsitellä. Siinä sitten käytäisiin läpi sekin miksi ei ole itse kertonut.

Vierailija
18/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset on erilaisia? Miksi minä tunnen näin ja sinä noin? Miten tyhmä kysymys voi olla?

Et kuitenkaan osannut vastata kysymykseen.

Vierailija
19/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä pettämisestä jankuttamisesta sanoisin, että minä taas en ymmärrä, miksi ihmiset eivät vain suoraan tapa enemmän toisiaan.  Petos on petos, ja sillä selvä.  Hölmö ja heikko on se, joka petettynä jää asiaan marinoitumaan.  Laki estää tuollaisen loukkauksen pesemisen verellä pois, mutta minä itse kyllä ymmärtäisin tuollaisen syyn.  Tulipa nyt sanotuksi.

Ja tuollaisen takia tuhlaisit vuosia omasta elämästäsi vankilassa?

Vierailija
20/20 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymyksestä helpommin yli pääsyt yleensä ei jää vatvomaan asiaa, hän paremmin kohtaa tunteensa ja käsittelee ne, etsii mieluummin ratkaisuja kuin syyllisiä. Hän ei ajattele että vain yksi asia määrittelisi ihmistä tai parisuhdetta.

esim.http://www.tikis.fi/motivaatio/nain-paaset-yli-pettymyksesta-6-vinkkia/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän