Riittääkö synttäritarjottavaksi lastenkutsuille
Mokkapalat, viennetta jäätelökakkua, sipsiä, poppareita, karkkia, keksejä, mehua, colaa
Synttärit ei ole kotona vaan paikassa, jossa on järjestetty ohjelmaa ja tarjottavat vien itse.
Kommentit (118)
Lapseni oli kerran synttäreillä jossa oli vain sipsiä, karkkia ja colaa hohtokeilauksen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda cola johonkin vähemmän hampaita tuhoavaan juomaan. Viennettakin on kasvirasvamömmöä, tilalle ennemmin ihan oikeata jäätelöä.
Synttärit ei ole terveysjuhlat. Viennetta on helppo laittaa tarjolle, niitä voi olla eri makuja ja nostaa tarpeen mukaan lisää esille. Pakettijäätelöt pitäisi pilkkoa valmiiksi kulhoon. Valitettavasti nyt pitää olla helpot tarjottavat.
Ap.
Terveysjuhlat ei ole synonyymi sille, etteikö tarjolla voisi olla nälkää pitävää ruokaa, joka on helppoa valmistaa ja kuljettaa juhlapaikalle. Jos jäätelö on ongelma, niin jätä se suosiolla pois ja korvaa muilla tässä ketjussa ehdotetuilla tarjottavilla. Minusta täytekakku ja jäätelö ovat vähän sellaisia "isompia" herkkuja, että jos on toista, niin toista ei välttämättä tarvita.
Riittää kyllä ihan hyvin, mutta ehkä voisi jotain suolaistakin laittaa mukaan? Nuorempana kaverien ja omilla synttäreillä oli nimenomaan kivaa jos sai jotain pientä suolaista (lihapulla-, porkkana-, viinirypäletikut, pizzapalaset yms.) ennen kakkuihin sun muuhun makeaan kösiksi käymistä
-Tyttö 12v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä täytekakku?
Minulla on kokemus, että alle 6-vuotiaat eivät piittaa täytekakuista juurikaan.
Mä en ole tätä huomannut ollenkaan. Neljä omaa lasta ja kaksi sivulasta, joille olen synttäreitä vuosien aikana järkännyt. Aina on kakut tehneet kauppansa kaiken ikäisille.
Minulla 14- ja 17-v lapset, täytekakkua eivät ole ikinä tykänneet syödä, eikä heidän kaverinsakaan. Jos täytekakku on ollut, aikuiset sen on syöneet.
Varmaan riippuu täytekakusta (ja lapsista yksilöinä), että miten maistuu. Lapsemme 3-vuotissynttäreillä lapsivieraat (ikähaitari 2-5 v.) olivat kyllä todella innoissaan täytekakusta, joka oli toki koristeltu synttäriteemalla ja täytteet ym. valittu lasten makumieltymyksiä ajatelle.
Jos on ns. aikuisten juhlat ja esillä on jokin liivatejuustokakku, niin voi olla ettei se tee kauppaansa ihan samalla tavalla...
T. eri kuin johon kommentoit
Olen aina miettinyt kuka niitä viennetta-kakkuja ostaa..enpä olisi uskonut että lastenkutsuille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda cola johonkin vähemmän hampaita tuhoavaan juomaan. Viennettakin on kasvirasvamömmöä, tilalle ennemmin ihan oikeata jäätelöä.
Synttärit ei ole terveysjuhlat. Viennetta on helppo laittaa tarjolle, niitä voi olla eri makuja ja nostaa tarpeen mukaan lisää esille. Pakettijäätelöt pitäisi pilkkoa valmiiksi kulhoon. Valitettavasti nyt pitää olla helpot tarjottavat.
Ap.
Viennetta on paskaa, mutta ihan niin kuin tykkäät. Miksi kysyt edes mielipiteitä, kun mikään muu kuin omat ehdotuksesi ei kelpaa? Hienoa, että vähättelet paskan tarjoamista lapsille, synttäreiden varjolla.
Viennettät on oikeasti kamalia. Jäätelöautoilla on parempia jätskikakkuja. Tai sitten mieluummin dajmkakkuja tms.
Aikaa kysyttiin varmaankin sen takia, että synttäreitä järjestetään myös klo 11.30 ja 17.00. Silloin on monilla ruoka-aika. Klo 15 taas on selvästi välipala-aika, niin että mitään tuhdimpaa ei tarvitse olla. Itse jättäisin silti esim. popparit tai sipsit pois ja tarjoaisin kurkku- ja porkkanatikkuja ja kirsikkatomaatteja.
Laittaisin myös vettä tarjolle, ja jos olette jossain touhupaikassa, niin tarjoaisin lapsille ensin lasin vettä ja vasta sen jälkeen cokista.
Mitä ylimielistä näpäyttelijää on taas ketjussa!! Lasten 2 tuntia kestävistä synttärijuhlista!! Viennetta on saatanasta ja vähättelevää paskan tarjoamista :O :O
Vitun Jutat! Vetäkää se kumipaskaproteiinipatukka kerralla henkeen kun noin ahdistaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä täytekakku?
Mä en ole tätä huomannut ollenkaan. Neljä omaa lasta ja kaksi sivulasta, joille olen synttäreitä vuosien aikana järkännyt. Aina on kakut tehneet kauppansa kaiken ikäisille.
Minulla 14- ja 17-v lapset, täytekakkua eivät ole ikinä tykänneet syödä, eikä heidän kaverinsakaan. Jos täytekakku on ollut, aikuiset sen on syöneet.
Hyvä kakku ei syömättä jää.
Ei hyvä luoja näitä kaistapäisiä terveysäityleitä. Joka ketjuun pitää ängetä paasaamaan jostain vihannestikuista. Suurin osa lapsista ei niitä syö ennen kun syö herkkuja paitsi jos sielä vanhemmat määrää ja katsoo että lapsi niitä syö ensin ettei tilaa jää.. hui kauhea! Sokerille!
Nämä juhlat kestävät 2 tuntia ja sinä aikana voi ihan hyvin syödä vaikka kuutioitua puhdasta rasvaa päällystettynä sokerilla eikä se tapa tai vaikuta terveyteen. Syötätte niille kakaroillenne ennen juhliin menoa kunnon ruuan niin ei herkut maistu jos noin kauhistuttaa. (Nämä terveysäityleiden lapset yleensä on juuri niitä jotka kaksin käsin vetävät naaman täyteen herkkuja ja oksentavat kun kotona ei saa muuta kun kurkku ja porkkanatikkuja herkkuina)
Tarjoilut on vallan mainiot ap. Vienetta on meillä lähipiirissä aina tehnyt kauppansa myös lapsille. Yhdestä riittää 4-5 palasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä luoja näitä kaistapäisiä terveysäityleitä. Joka ketjuun pitää ängetä paasaamaan jostain vihannestikuista. Suurin osa lapsista ei niitä syö ennen kun syö herkkuja paitsi jos sielä vanhemmat määrää ja katsoo että lapsi niitä syö ensin ettei tilaa jää.. hui kauhea! Sokerille!
Nämä juhlat kestävät 2 tuntia ja sinä aikana voi ihan hyvin syödä vaikka kuutioitua puhdasta rasvaa päällystettynä sokerilla eikä se tapa tai vaikuta terveyteen. Syötätte niille kakaroillenne ennen juhliin menoa kunnon ruuan niin ei herkut maistu jos noin kauhistuttaa. (Nämä terveysäityleiden lapset yleensä on juuri niitä jotka kaksin käsin vetävät naaman täyteen herkkuja ja oksentavat kun kotona ei saa muuta kun kurkku ja porkkanatikkuja herkkuina)
Tarjoilut on vallan mainiot ap. Vienetta on meillä lähipiirissä aina tehnyt kauppansa myös lapsille. Yhdestä riittää 4-5 palasta.
Itse kritisoin vain viennettaa ja colaa. En sanonut, etteikö limua tai sokeria saisi tarjota, mutta miksi tarjota ne paskimmat vaihtoehdot ? Kasvirasvaa ja syövyttävintä juotavaa maapallolla.
Näille et näe vaihtoehtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kritisoin vain viennettaa ja colaa. En sanonut, etteikö limua tai sokeria saisi tarjota, mutta miksi tarjota ne paskimmat vaihtoehdot ? Kasvirasvaa ja syövyttävintä juotavaa maapallolla.
Näille et näe vaihtoehtoa?
Vienetta ei ole yhtään sen huonompi kuin muutkaan kasvisrasvajäätelöt. Ja kun sitä sen yhden kerran tarjotaan niin se ei ketään tapa. Ja sama kokiksen kanssa. Jos te ette niille lapsillenne näitä halua syötettävän niin änkeytykää mukaan sinne juhliin ja katsokaa ettei ne lapset syö mitä te ette halua vaikka moukkamaista onkin.
Lisäksi tässä kysyttiin riittääkö nuo tarjottavat kahden tunnin juhliin. Kysymys ei ollut mitä ap voisi tehdä että se on terveellisempi juhla
Ihan mielelläni tarjoaisin porkkanatikkuja ja pikkupizzoja, mutta nyt tarjottavien pitää olla sellaisia että menen vain paikalle kaupan kautta, eli ei mitään etukäteen pilkottavaa tai valmisteltavaa. Pellillisen mokkapaloja eräs tuttu lupasi tehdä. Itsellä keittiö remontissa, enkä voi leipoa mitään. Viennetalle saa ehdottaa muuta yhtä helppoa (gluteenitonta) vaihtoehtoa.
Ap.
Ap vaikuttaa olevan aikamatkustaja 90-luvulta. Silloin nämä oli tyypilliset tarjottavat.
Asiallisesti: Viennetta jos ehtii sulaa matkalla, se on hankala tarjoilla, mieluummin siis joku sellaisessa muovisessa astiassa oleva jäätelö ehkä? Ei siis haittaa vaikka vähän sulaisi. Ja viinirypäleet on kivoja naposteltavia, jos jotain raikkaampaa haluaa.
Meillä on juhlissa tarjolla juotavaksi 3-4 eri limsaa ja paria sorttia mehua ja trippejä. 90% lapsista juo coca colaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIhin aikaan päivästä ja kuinka kauan kestävät?
Klo 15 ja 2h. Mutta miten tämä liittyy mihinkään? Ei kai kukaan korvaa ateriaa synttäriherkuilla?
Ap.
Liittyy se sillä tavalla, että jos olisivat olleet arkipäivänä klo 16.30 ja kestäneet 3h, tuo tarjoilu ei riitä, kun tuohon aikaan pitää lapsen saada jo kunnon lämmin ruoka. Mutta joo, tuohon ajankohtaan (varmaankin vkonloppuna?) ja tuolla kestolla ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä täytekakku?
Jos terveellisemmällä haluaisi osan noista korvata, niin miedosti maustettu kemaviilidippi ja porkkanoita, tomaatteja, kurkunpaloja, paprikaa, paahtoleipäkuutioita ja lihapullia ym. tikkuihin. Ehkä ei tulisi sokerihumalaa niin helposti....
Sama havainto täytekakun menekistä. Ja sitten tuollaiset dipattavat taas on aina menneet hyvin kaupaksi. Ei niitä tosin kaikki malta edes dipata, kauhaistaan kulhosta kourallinen porkkana- ja kurkkupaloja ja painutaan leikkimään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielelläni tarjoaisin porkkanatikkuja ja pikkupizzoja, mutta nyt tarjottavien pitää olla sellaisia että menen vain paikalle kaupan kautta, eli ei mitään etukäteen pilkottavaa tai valmisteltavaa. Pellillisen mokkapaloja eräs tuttu lupasi tehdä. Itsellä keittiö remontissa, enkä voi leipoa mitään. Viennetalle saa ehdottaa muuta yhtä helppoa (gluteenitonta) vaihtoehtoa.
Ap.
Nämä ehdot olisi kannattanut ilmoittaa jo ensimmäisessä viestissä. Tosin kaupasta kyllä saa babyporkkanoita, kirsikkatomaatteja ja viinirypäleitä, jotka voi vain huuhtoa ja läiskäistä tarjolle ilman valmisteluja. Ovat muuten aina kelvanneet hyvin synttäreillä (n. 12 kpl). Varsinkin jos on ehditty touhuta, niin lapsille maistuu nestepitoinen tarjottava.