Riittääkö synttäritarjottavaksi lastenkutsuille
Mokkapalat, viennetta jäätelökakkua, sipsiä, poppareita, karkkia, keksejä, mehua, colaa
Synttärit ei ole kotona vaan paikassa, jossa on järjestetty ohjelmaa ja tarjottavat vien itse.
Kommentit (118)
Niin ja vanhemmat saa jäädä myös kahville ja näitä myös heille. Montako annosta yhdestä viennetasta vois laskea tulevan?
Jos vieraina on vain lapsia, niin silloin ok.
Vierailija kirjoitti:
MIhin aikaan päivästä ja kuinka kauan kestävät?
Klo 15 ja 2h. Mutta miten tämä liittyy mihinkään? Ei kai kukaan korvaa ateriaa synttäriherkuilla?
Ap.
Vaihda cola johonkin vähemmän hampaita tuhoavaan juomaan. Viennettakin on kasvirasvamömmöä, tilalle ennemmin ihan oikeata jäätelöä.
Viennetta on aika pieni, joten jos ei ole kakkua niin en paljoa yli viittä palaa siitä laskisi riittävän
Vierailija kirjoitti:
Missä täytekakku?
Minulla on kokemus, että alle 6-vuotiaat eivät piittaa täytekakuista juurikaan.
Jos terveellisemmällä haluaisi osan noista korvata, niin miedosti maustettu kemaviilidippi ja porkkanoita, tomaatteja, kurkunpaloja, paprikaa, paahtoleipäkuutioita ja lihapullia ym. tikkuihin. Ehkä ei tulisi sokerihumalaa niin helposti....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 15 ja 2h. Mutta miten tämä liittyy mihinkään? Ei kai kukaan korvaa ateriaa synttäriherkuilla?
Ap.
No tästä syystä edellinen varmaan kysyikin että kauanko kestävät ja mihin aikaan. Olen nähnyt sellaisia puolen päivän mittaisia synttärijuhlia ja sinne on kyllä syytä varata vähän tukevampaakin syömistä.
Kuulostaa ihan riittävälle. Lapsia ei kuitenkaan kiinnosta muu kuin karkit, sipsit, keksit ja limu. Viennetasta jos laskisi riittävän n. kuudelle-kahdeksalle? Kuudelle olis jo reilut palat ja tuskin kaikki edes ottavat. Keksejä, limua yms. hyvin säilyvää kannattaa varata reilusti. Jos eivät juhlissa mene niin tulee ne joskus syötyä.
Lisäys kohtaan 9. Siis pieninä paloina nuo vihannekset. Nuo menivät aina kaikki - makeaa jäi jäljelle. Onhan tuo ovela temppu saada vihanneksia penskoille, mutta onhan lastenkasvatuksessa kiristys, lahjonta ja uhkailukin sallittua.
Laittaisin myös jotain suolaista. Esim. dippikasviksia, pitsapaloja, nättejä voileipiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda cola johonkin vähemmän hampaita tuhoavaan juomaan. Viennettakin on kasvirasvamömmöä, tilalle ennemmin ihan oikeata jäätelöä.
Synttärit ei ole terveysjuhlat. Viennetta on helppo laittaa tarjolle, niitä voi olla eri makuja ja nostaa tarpeen mukaan lisää esille. Pakettijäätelöt pitäisi pilkkoa valmiiksi kulhoon. Valitettavasti nyt pitää olla helpot tarjottavat.
Ap.
Komppaan ysiä.
Täytekakkua ei kannata laittaa ja jäätelönkin kanssa on vähän niin ja näin. Entäs pienet kuppikakut em. tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä täytekakku?
Minulla on kokemus, että alle 6-vuotiaat eivät piittaa täytekakuista juurikaan.
Mä en ole tätä huomannut ollenkaan. Neljä omaa lasta ja kaksi sivulasta, joille olen synttäreitä vuosien aikana järkännyt. Aina on kakut tehneet kauppansa kaiken ikäisille.
Viennetta on kamalaa.
Mieluummin oikeesta jätskiä ja härpäkkeitä. Saavat vaikka tehdä omat annoksensa.
Ihan hyvät tarjoilut. Ne lapset ei kuitenkaan malta syödä viittä minuuttia kauempaa. Viennettakin on ihan hyvä ratkaisu nopsasti tarjottavana. Mehua tai vettä ehkä varaisin vielä lisäksi, kolalla ei välttämättä lähde jano yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin myös jotain suolaista. Esim. dippikasviksia, pitsapaloja, nättejä voileipiä.
Tämä ehdottomasti! Ja tarjoilu niin, että ensin pöytään suolaiset, sitten vasta makeat. Ikävä, jos juhlijoille iskee nälkä ja kiukutus sen takia, että syötäväksi on vain jotain sokerihöttöä, joka ensin kyllä tempaisee verensokerit korkealle mutta ei pidä sitä siellä.
Lapset usein tykkäävät myös pienistä karjalanpiirakoista ja esim. coctail-tikuista, joihin on pistelty esim. juustoa, viinirypäleitä, kirsikkatomaattia, avomaankurkkua, makkaraa jne. Nämä eivät ole vaikeita valmistaa eikä kuljettaa. Myös vesimeloni pieninä helposti syötävinä siivuina on yleensä suosittua.
Meiltä loppui aina karkit kesken. Leivonnaiset ja kakut ei.