Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)

upsis
07.09.2016 |

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Kommentit (474)

Vierailija
141/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raphael de LaGhetto aka. Simpson kirjoitti:

kirjoitin runon.

otin taiteilian vapauksia

Klo 10  eteesi tuli Gugguu-vimma

Hän kulkee tiellä kauniisti puettujen lasten kanssa. Tytöllä rattaissa on vaatteet vimpan päälle ja poikakin näyttää oikein näppärältä.  Se mitä äitiin tulee...

Lapset puetaan Rodiniin ja fatsikin näyttää syötävältä. Sitten tulee äiti....

On se kummagugguu, että lasten lipastolla tuhrautuu  useampikin tovi, mutta omalla vaatekaapilla pieraiset lennossa.  Joten... äiti:

Onko aika Gugguun ja Minin, Papun? On vuoro Napuen. On vuoro pieruverkkarien.

Vissiin tullut katottuu vähän Bel Airin prinssii?

Vierailija
142/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa miten tuo 1500e myyjä laittaa rahaa lastenvaatteisiin.

Jos laittaa vuodessa kahden lapsilisät vaatteisiin eli noin 2400 e, jos kolme tenavaa niin noin 4000e.

Ehkäpä myy kaksi kertaa vuodessa tuolla 1500e niin pääsee noin omilleen mutta epäilen.

Aikamoinen liikevaihto yrityksessä pelkkiin lasten vaatteisiin.

Luitko edes ajatuksella? Myin puolentoista vuoden kertymiä, sisältäen vaatetta, ulkovaatetta, kenkiä. Kolmen lapsen vanhoja. En nyt sanoisi kohtuuttomia summia siis törsääväni :D Mutta kun ostaa kerralla kunnollista, huoltaa hyvin ja myy eteenpäin kun ovat vielä haluttuja/muodissa, sillä saa aivan todella hyvin vielä takaisinkin päin rahaa. Taas sai huomata, että perusvaatteet eivät liiku ollenkaan niin hyvin ja pitäisi olla liki ilmaisia, vaikka ovatkin hyväkuntoisia.

Missä kohtaa sanoin, että törsään kaikki lapsilisät lasten vaatteisiin? Kirjoitin,e ttä laitan kirppistuotot samalle tilille kuin lapsilisät ja sieltä tililtä rahoitetaan lastenvaatteet. Tämä sisältää siis aivan kaiken. Vaatteet, ulkovaatteet, asusteet, harrastuskamat, sukset, monot, lasketteluvälineet jne. Leluja emme osta noilla, niitä tulee sitten synttäreillä ja jouluna. Mihin sinä käytät lapsilisät? Itseesi?

Minä ostan alesta, käytämme aikamme ja myyn eteenpäin. Rasittavaa välillä tuo kirppistely, mutta saanpahan ainakin sitten vapaammin ostaa ja paljon ostan myös käytettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostan vaatteen kirpparilta tarttuessani vaatteeseen se miellyttää minua/juuri sellaiselle on tarve. Tarkistan koon lapusta ja silmämääräisesti sekä vaateen kunnon, vastaako se hintaa. Merkkiä en erikseen tarkasta eli minulle on sama onko se il gufo vai ciraf jos nuo muut asiat täsmää. Jos ostan vaatteen kaupasta tai uutena on minulle myös vaatteen valmistusmaa tärkeä mutta kirpparilla se ei enää paina koska ko. yritys ei nyt saa enää siitä secondhand myynnistä hyötyä/haittaa (mega GANT- logoja yms. mainosvaatteita en harrasta).

Sama täällä! Ostan myös itselleni käytettynä vaatteet samoin periaattein.

Vierailija
144/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, jotenkin ärsyttää tuo monien harrastama jaottelu Gugguu-äidit, Miikkari-äidit, Ciraf-äidit (ja sitten katsotaan nenänvartta pitkin, jos ei edusta samaa kuin itse?). Meillä ainakin on vaatteita ihan laidasta laitaan. Olin itse kymmenen vuotta sitten se, jonka lasten vaatteita kehuttiin. Tykkään lastenvaatteista, ja kiertelen kirppareitakin, mutta tuollainen merkkivouhottaja en ole ollut koskaan. Enkä voisi kuvitellakaan maksavani käytetystä lastenvaatteesta lähes samaa hintaa kuin uudesta.

Vierailija
145/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden 5-v. tytön kenen lempiväri on musta sanotaan että hän edustaa 1%. 70% pikkutytöistä tykkää väreistä ja (printti)kuvista, 29% ei välitä mitä päällä on. Aikuisissa mustan käyttäjiä naisissa on tuo 70%, värikkäiden vaatteiden ja ei-väliä vähemmistöinä. Tylsää muokata lapsista liian varhain aikuisia.

En siis usko että nämä arkenakin valkoinen-beige-harmaa-musta linjalla puetut lapset kaikki valitsisi itse ko. värimaailmaa itselleen tuskin edes tuohon prosenttiin päästään jos kyse alle kouluikäisistä.

Vierailija
146/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voi myydä käytettynä eteenpäin vielä hyvään hintaan. Piposta voit saada jopa melkein saman kuin itse maksoit ja hupparista saa noin 40e.

Mä ostan meidän neljälle lapselle vaan sen hintaisia vaatteita, jotka voin huoletta antaa eteenpäin tai vaihtoehtoisesti heittää pois jos niihin on tullut tahroja tms. Ei helkkari, ei mulla ole aikaa myydä vaatteita millään palstoilla eteenpäin ja postitella niitä. Suuri voimainponnistus oli jo se, kun pääsi vauvakamasta eroon.

Vaatteet kuuluukin heittää pois jos niissä on tahroja! :)

Oikeasti, lasten vaatteet ovat kyllä sellaisia mitä olisi syytä kierrättää koska käyttöikä on lyhyt.

Vierailija
147/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ostanyt tytölle söpöt kaksiväriset legginssit, yksitupsuisen kivan puuvillapipon ja nyt talveksi kaksitupsuisen merinovillapipon.

Mun mielestä henk.koht. ne hupparit/housut/jumpsuitit on vähän noloja, siis jotenkin vähän hölmön näköistä kun ollaan päästävarpaisiin Gugguussa. En tiedä olenko yhtään "sen parempi", kun noi muutamat jutut on, mut emt, hankin yleensä ihan peruskivaa edullista lastenvaatetta ja sit noi muutamat spesiaalit jutut.

On ne kaikki silleen ihan kivan näköisiä vaatteita (toisin kuin esim molo, hyi yäk ne printit!) mutta jotenkin tulee sellainen olo että mammat pröystäilee niillä Gugguillansa.

Ja niin, mulla ei kyllä tod olisi varaa ostella kolmelle lapselle gugguun jumppiksia hoitovapaallani.. :D

Meillä onneksi ei minun tarvitse ostaa yksin lastemme vaatteita, joten hoitovapaallakin on varaa ostaa kivoja vaatteita ja tehdäkin vielä jotain kivaa.

Meillä tosin yhtään Gugguuta ei ole, pipot meinattiin ostaa, mutta lapset halusivat mielummin Polarn O. Pyretin tupsupipot.

Vierailija
148/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megakirppismyyjä nyt antoi kuvan että kirppistuottotililtä/lapsilisätililtä käytetään rahat pelkkiin lastenvaatteisiin. Ja että mikään vaate ei ole ollut yli 1.5 v. enempää käytössä eli antoi kuvan että ei kierrätä vaatteita lapselta toiselle.

Silti ei ole suurta voittoa jos 6000e vaihtunut 1500euroksi, tai sitten harrastuksiin on mennyt 4500e.

Monet nimittäin käyttää lapsilisät ihan lasten hyväksi osana ruokalaskus ja vuokraa eikä laskettelukamoja näy ja vaatekulut kolmelle lapselle ei ole tonneja 1.5 vuoden aikana.

Vierailija
149/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gugguu saatana!

Vierailija
150/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden 5-v. tytön kenen lempiväri on musta sanotaan että hän edustaa 1%. 70% pikkutytöistä tykkää väreistä ja (printti)kuvista, 29% ei välitä mitä päällä on. Aikuisissa mustan käyttäjiä naisissa on tuo 70%, värikkäiden vaatteiden ja ei-väliä vähemmistöinä. Tylsää muokata lapsista liian varhain aikuisia.

En siis usko että nämä arkenakin valkoinen-beige-harmaa-musta linjalla puetut lapset kaikki valitsisi itse ko. värimaailmaa itselleen tuskin edes tuohon prosenttiin päästään jos kyse alle kouluikäisistä.

Niin,  jos lapselta kysyttäisiin talvihaalareista, veikkaan että suurin osa valitsisi Molon printtikuosisen 179€ haalarin perus harmaa-vihreän Jonathanin sijaan. Meillä esim. niitä printtihirvityksiä käytetään kotona ja mökillä, muualle puetaan tyylikkäämmin. Se ei tarkoita, että lapsi pakotettaisiin rauhallisempiin vaatekokonaisuuksiin. He ovat tottuneet pienestä asti, että muualle mentäessä asut on siistimmät.

Vierailija
151/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ostanyt tytölle söpöt kaksiväriset legginssit, yksitupsuisen kivan puuvillapipon ja nyt talveksi kaksitupsuisen merinovillapipon.

Mun mielestä henk.koht. ne hupparit/housut/jumpsuitit on vähän noloja, siis jotenkin vähän hölmön näköistä kun ollaan päästävarpaisiin Gugguussa. En tiedä olenko yhtään "sen parempi", kun noi muutamat jutut on, mut emt, hankin yleensä ihan peruskivaa edullista lastenvaatetta ja sit noi muutamat spesiaalit jutut.

On ne kaikki silleen ihan kivan näköisiä vaatteita (toisin kuin esim molo, hyi yäk ne printit!) mutta jotenkin tulee sellainen olo että mammat pröystäilee niillä Gugguillansa.

Ja niin, mulla ei kyllä tod olisi varaa ostella kolmelle lapselle gugguun jumppiksia hoitovapaallani.. :D

Meillä onneksi ei minun tarvitse ostaa yksin lastemme vaatteita, joten hoitovapaallakin on varaa ostaa kivoja vaatteita ja tehdäkin vielä jotain kivaa.

Meillä tosin yhtään Gugguuta ei ole, pipot meinattiin ostaa, mutta lapset halusivat mielummin Polarn O. Pyretin tupsupipot.

Mä ostan yksin lastenvaatteet, mies maksaa muut jutut joten on mullakin sen verran kuitenkin varaa ostaa kivoja vaatteita sun muuta sekä lapsille että itselle :) Se on vaan eriasia ostanko kokoajan niitä 40€ pipoja vai hennesiltä sen kympin pipon.. :)

Vierailija
152/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Megakirppismyyjä nyt antoi kuvan että kirppistuottotililtä/lapsilisätililtä käytetään rahat pelkkiin lastenvaatteisiin. Ja että mikään vaate ei ole ollut yli 1.5 v. enempää käytössä eli antoi kuvan että ei kierrätä vaatteita lapselta toiselle.

Silti ei ole suurta voittoa jos 6000e vaihtunut 1500euroksi, tai sitten harrastuksiin on mennyt 4500e.

Monet nimittäin käyttää lapsilisät ihan lasten hyväksi osana ruokalaskus ja vuokraa eikä laskettelukamoja näy ja vaatekulut kolmelle lapselle ei ole tonneja 1.5 vuoden aikana.

Ei helvetti sentään miten yksinkertaista porukkaa täällä on :D vai kateellista? Mistä sinä tiedät euromäärät, joilla me ostamme vaatteita? Ne ostetaan sieltä lapsitililtä. Se ei tarkoita, että jämptisti sillä summalla mitä tilille tulee törsätään vaatteisiin. Meidän perheessä ennakoidaan. Tilille jätetään aina rahaa isoja hankintoja varten (pyörät, laskettelukamat, luistimet...). Ruoka ostetaan ihan palkkatuloilla. Vai onko se tänä päivänä ihan utopistinen käsite, että nämä arjen elinkustannukset kustannetaan itse ansaitulla palkkarahalla?

Ja mistä revit tuon voittoajatuksen? Kuka puhui voitosta? Puhuttiin jälleenmyyntiarvosta. Se nyt vaan on merkkitavaralla parempi, jos ajoissa myy eikä hilloa viittä vuotta häkkivarastoissa tukkeena.

Kuka puhui ettei mitään kierrätetä lapselta toiselle? Kaikilla ei ole peräkkäin kolmea tyttöä tai poikaa. Kierrätetäänkö teillä mekot tytöltä pojalle? Tottakai ne mitä voidaan, kierrätetään ensin perheen sisällä. Ne mitä ei voida tai mille ei tullut riittävästi käyttöä, myydään. Näitä nyt voivat sitten olla vaikka mittasuhteiltaan lapselle väräänlaiset, väärään vuodenaikaan sopivat kerrätetyt kengät/haalarit/kesävaatteet... Teillä tietenkään ei yhtään tällaista vaatetta ole kaapin perukoilla.

Vierailija
153/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kiinnostamaan paljon myyjä on alunperin noin maksanut tuosta myymästään satsista? Osaatko sanoa?

Paljon yleensä menee rahaa kolmilapsisella perheellä 18kk vaatteisiin? Tämä aika siksi koska laske 2 välikautta, kesä ja talvi. Meillä menee kahdelle noin 1500e, ostan liikaa ja liikaa uutena.

Vierailija
154/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin popin raitaa ja kaunista yksiväristä vaatetta pojalle, koska miellytti silmääni. Sitten poika kasvoi ja vähän surullisena kysyi, milloin hän saa ninjago-paidan. Kun muillakin kavereilla on. Eihän siinä auttanut, kun painella kauppaan ja ostaa pari printtihirvitystä :D Näyttävät kauheilta, mutta poika on onnellinen :)

Vierailija
155/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo sama! Ostin tytölle ihania pastellin sävyisiä vaatteita. Päiväkodin aloitettua alkoi kärttää frozenia ja hello kittya. Jouduin ostamaan :) Kaupungille tai kylään laitetaan kuitenkin niitä merkkivaatteita ;)

Vierailija
156/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapset on jo niin isoja, ettei tarvi ostella mitään Gugguuta, mutta näin Hesarin jutun ja mulle tuli jostain kumman syystä siitä sellainen tunne, että lestadiolaisäidit on alkaneet tehdä toisille lestadiolaisille vaatteita... Tää mun ajatus ei siis perustu mihinkään faktaan...

Mutta noiden hinnoista... On aika Wt-meinikiä kuvitella lastenvaatteiden olevan joku investointi, että siitä saa käytettynäkin melkein rahansa takaisin. Ostakaa halvempia lastenvaatteita ja sijoittakaa yli jäänyt raha osakkeisiin tms. On muuten aika paljon parempi investointi...

Vierailija
157/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ostaa wt-väki, joka haluaa näyttää, että on varaa.. Olen huomannut facessa, että juuri wt-mammat hehkuttaa noita, ja sitä, miten paljon ovat tällä kerralla tuhlanneet rahaa. Kilpailevat oikein keskenään.. :'D

Saman huomannut.

Sitten niitä ei edes käytetä ettei tuu likaa ja voi luoja jos tuleekin, sitten mietitään yhdessä, millä tahra pois.

Vierailija
158/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon ostan Mini Rodinia. Jotenkin sen tarina vaan aina koskettaa.

Mini Rodini perustettiin vuonna 2006, kun yrityksen perustaja Cassandra Rodhin sai lapsen ja huomasi, että markkinoilla oli hyvin vähän  cooleja vaatteita, joita hän ostaisi omalle lapselleen. Yksinkertaisia, yksivärisiä ekologisesta puuvillasta valmistettuja vaatteita ei ollut tarjolla, joten Cassandra ratkaisi ongelman aloittamalla vaatteiden valmistuksen omalla merkillään. Jälkikäteen voidaan todeta, ettei hän ollut yksin kaivatessaan cooleja lastenvaatteita, sillä viime vuosina Mini Rodini on valloittanut muotitietoisten lasten vaatekaappeja ympäri maailmaa. Cassandra Rodhinin ja hänen puolisonsa Alexandra Sisselin mukaan merkin tarkoituksena ei ole olla vain erilainen, vaan valmistaa moderneja lastenvaatteita, jotka tukevat kestävää kehitystä ja tasa-arvoa.

Vierailija
159/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on herttaisen yhdentekevää mitä jotkut markettikamojen haalijat ajattelevat minusta ja minun tavastani pukea lapset. Nautin siitä, että lapsen vaatteet ovat omaan silmääni mietittyjä, huoliteltuja, sävyt sopii ja etenkin ulkovaatteissa ominaisuudet ovat kohdillaan. On ihanaa kun lapset eivät näitä resuisilta ja siltä, että kaapista on otettu päälle kaikki ensimmäiseksi käteen tarttuva, viis siitä miltä päällä näyttää. Olen valmis maksamaan siitä, että saan juuri sellaisia vaatteita kun haluan.

En voi sietää mitään säkkimäisiä Lotta&Lassi haalareita, pinkkiä-liilaa leggrai-tunika-viritelmää mitä on kaupoissa tytöille tarjolla metritolkulla. Useimmat haalarit näyttävät työmaahaalreilta tai ysärihaalareilta. En tykkää printeistä, en mistään ninjago-hahmoista sun muista vaatteissa. Ne ovat mauttomia ja kuuluvat leluihin ja kirjoihin. Päälle voi pukea muutakin.

Joten miksi ostaisin näitä vaatteita mistä en pidä kun vaihtoehtojakin on ja muiden kukkarosta se ei ole pois? Mitä se teitä Ciraf-uskollisia ja Jonathan-äitejä häiritsee? Kun en minäkään häiriinny teistä :D Mutta kun nyt kerran lähdette lynkkaamaan meidän tapaa pukea lapset, niin kerroin mitä mieltä olen teidän muksujenne tyylistä.

Minäminäminäminäminäminä. Ai kauhee kun nousi niskavillat pystyyn näistä tämän tyylisistä viesteistä!

Minulla on 4-, 6- ja 9-vuotiaat lapset. Suunnilleen viiden vuoden iässä ovat alkaneet sanoa oman mielipiteensä omasta pukeutumisestaan ja siinä kohtaa olen siirtänyt oman makuni syrjään.

Olette todella onnekaita, jos lapsillanne on tismalleen sama maku kuin teillä. Jos ei, höllätkää vähän. Olen itse äitini pukema ja meidän vaatemaut ei kohdanneet yhtään. Muistan harmin, kun itselläni ei ollut todellista sanan valtaa omasta pukeutumisestani. Sain valita, mutta niistä äidin valitsemista vaihtoehdoista. Uskon, että osaksi siksi kammoan edelleen vaatekauppoja ja vaatteiden ostamista itselleni. Jos äitini olisi vahvistanut ja rohkaissut oman makuni ja tyylini kehittymistä, luulen että ajattelisin nyt hyvin erilailla itsestäni.

Terveisin äiti, jonka lasten kaapeista löytyy sulassa sovussa markettia ja merkkejä: mauttomia legoja ja frozeneita, tokmannin pinkkejä ja violetteja leggareita, itseommeltua vimman ja monen muun kotimaisen kankaista, papua ja noshia, verson puotia ja poppia, kirpparilöytöjä ja mummojen ostamia, ja jonka lapset saavat joka aamu valita mieleisensä vaateyhdistelmän kaapista, katson vain että ovat säähän ja tilanteeseen sopivat. Ja jotka myös saavat sanoa mielipiteensä vaateostoksilla.

Vierailija
160/474 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapset on jo niin isoja, ettei tarvi ostella mitään Gugguuta, mutta näin Hesarin jutun ja mulle tuli jostain kumman syystä siitä sellainen tunne, että lestadiolaisäidit on alkaneet tehdä toisille lestadiolaisille vaatteita... Tää mun ajatus ei siis perustu mihinkään faktaan...

Mutta noiden hinnoista... On aika Wt-meinikiä kuvitella lastenvaatteiden olevan joku investointi, että siitä saa käytettynäkin melkein rahansa takaisin. Ostakaa halvempia lastenvaatteita ja sijoittakaa yli jäänyt raha osakkeisiin tms. On muuten aika paljon parempi investointi...

No miten se nyt ei mene perille, että oikeasti monet nyt vain saa lähes kaiken takaisin ja joskus jopa enemmän, kun myy noita vaatteita eteenpäin. Ostamalla vaikka vitosen hm:n bodyn saat siitä ehkä euron takaisin ja häviät neljä. Ostat merkkiä X -50%:n alella hintaan 15 euroa ja hyvässä lykyssä saat viisi euroa voittoa, kun myyt sen kahdellakympillä eteenpäin kertoen ovh:n olevan 30 e.

Osakkeet voisi olla rahallisesti joo vielä parempi investointi, mut ei lapsen terveyden kannalta eikä tulevaisuuden. Halpis-kiina-vaatteita ostamalla saat haittakemikaaleja lapsellesi ja työttömyyttä lisää Suomeen. Kaikkea ei rahassa voi mitata. Joillekin on tärkeintä raha, joillekin merkki, joillekin terveys ja eettisyys.

p.s. Osakkeita on meillä sit ostettu vielä erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi