Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö, miksi miehesi erosi eksästään?

Vierailija
07.09.2016 |

Onko syy sinulle ok?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää eksä petti miestä. Kait siinä oli jotain muutakin taustalla, vissiin eivät olleet viimesen vuoden aikana paljoa toistensa kanssa tekemisissä, vaan kumpikin meni omia menojaan jne.. mutta en ymmärrä kysymystäsi, että onko se mulle ok?:D

Tarkoitan tällä "onko ok" -kysymyksellä, että häiritseekö eron syy sinua. Eli jos esim. päätös oli miehen eksän yksin tekemä, mies petti tai ero tuli olosuhteiden pakosta (esim. muuton takia ja jotain jäi kesken). 

Tarkoitatko, että joku olisi jo mennyt avo- tai avioliittoon vaikka ei voisi hyväksyä miehen eron syytä? Eikö heti seurustelun alkupuolella kannata selvittää sellaiset asiat toisen menneisyydestä, joilla on itselle merkitystä? Ja jos on jotain, mitä ei voi hyväksyä, niin lopettaa suhde siihen?

Mielestäni asia ei ole ihan niin yksinkertainen. Jos olet jo ehtinyt rakastua mieheen, ja saat tietää myöhemmin, että ero oli naisen päätös ja miehesi olisi halunnut jatkaa. Itseäni ainakin tuollainen asia häiritsisi, kun pohtisin, ett' haikaileeko eksän perään. 

ap

Vierailija
22/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä kiinnosta. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta, ei tässä juuri eksiä mietitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Eivät vaan sopineet yhteen, vaikka vuosikausia yrittivätkin sopia. Molemmat ovat ihan hyviä ihmisiä, mutta yhdessä ollessaan ruokkivat toistensa huonoja puolia. Ihan avoimesti näistä ollaan puhuttu eikä lyöty mitään "eksä on hullu akka" -leimaa.

Vierailija
24/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tietää todellisen syyn myöhemmin, miksi eksä erosi miehestäni. Syy oli miehen väkivaltaisuus ja aggressiivisuus. Samasta syystä erosin tuosta miehestä ja toivon, että seuraava sinisilmäinen neito saa kuulla muualta todellisen syyn eroomme.

Täällä toinen. Miehen eksä jopa varoitti minua, enkä uskonut. Olin varsinainen hölmö!

Vierailija
25/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Mieheni olisi halunnut mennä suhteessaeteenpäin. Olisi halunnut yhteiset suunnitelmat yhteenmuutosta, lapsista, naimisiinmenosta ja nainen ei halunnut mitään sellaista.

Asia ok minulle. Me mentiinkin sitten eteenpäin vauhdilla ja sitten miehen ex lähetteli viestejä ja olisi varmaan halunnut lämmitellä suhdetta uudelleen. Me olimme jo alkaneet seurustelemaan joten ex-jäsenet nuolemaan näppejään.

Vierailija
26/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Nainen rakastuikin mieheen parhaaseen kaveriin. Nuo ovat yhdessä edelleen.

Välillä mietin onkohan mies edelleen katkera asiasta. En tiedä. 

Vierailija
27/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää eksä petti miestä. Kait siinä oli jotain muutakin taustalla, vissiin eivät olleet viimesen vuoden aikana paljoa toistensa kanssa tekemisissä, vaan kumpikin meni omia menojaan jne.. mutta en ymmärrä kysymystäsi, että onko se mulle ok?:D

Tarkoitan tällä "onko ok" -kysymyksellä, että häiritseekö eron syy sinua. Eli jos esim. päätös oli miehen eksän yksin tekemä, mies petti tai ero tuli olosuhteiden pakosta (esim. muuton takia ja jotain jäi kesken). 

Tarkoitatko, että joku olisi jo mennyt avo- tai avioliittoon vaikka ei voisi hyväksyä miehen eron syytä? Eikö heti seurustelun alkupuolella kannata selvittää sellaiset asiat toisen menneisyydestä, joilla on itselle merkitystä? Ja jos on jotain, mitä ei voi hyväksyä, niin lopettaa suhde siihen?

Mielestäni asia ei ole ihan niin yksinkertainen. Jos olet jo ehtinyt rakastua mieheen, ja saat tietää myöhemmin, että ero oli naisen päätös ja miehesi olisi halunnut jatkaa. Itseäni ainakin tuollainen asia häiritsisi, kun pohtisin, ett' haikaileeko eksän perään. 

ap

No jossain vaiheessahan se päätös pitää silloinkin tehdä, että haluaako jatkaa vai lopettaako suhteen. Jos haluaa jatkaa niin sitten on vaan hyväksyttävä sen edellisen eron syy.

Vierailija
28/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Tuli raskaaksi miehen hyvälle kaverille.

Ihan hyvä syy erota.

Ja tuollainen horttonen on sitten sinun nykyisesi? :D :D :D

Kahdeksan alapeukkua? :D Onko teidän mielestänne ihan ok, että nainen jakaa värkkiään miehensä hyvälle kaverille ja tulee hänelle raskaaksi? Onko tuo nykyisellä mittapuulla sellainen hyvän naisen merkki? :D

Vierailija
29/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen exä oli juoppo, väsyi katselemaan sitä.

Vierailija
30/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mieheni olisi halunnut mennä suhteessaeteenpäin. Olisi halunnut yhteiset suunnitelmat yhteenmuutosta, lapsista, naimisiinmenosta ja nainen ei halunnut mitään sellaista.

Asia ok minulle. Me mentiinkin sitten eteenpäin vauhdilla ja sitten miehen ex lähetteli viestejä ja olisi varmaan halunnut lämmitellä suhdetta uudelleen. Me olimme jo alkaneet seurustelemaan joten ex-jäsenet nuolemaan näppejään.

Meillä juuri päinvastoin 😀 Exä olisi halunnut edetä ja mies ei. Ei ollut varma. Me tavattiin, kun mies olk ollut jo melkein 4 vuotta sinkkuna ja oli edelleen hidas etenijä. Mulla oli jo lapset, joten niitä ei meille yhteisesti tule. Mutta kaikki muu on tapahtunut niiiiiin hitaasti, että olen monta kertaa miettinyt ja epäillyt sitä, että oikeastiko mies haluaa mun kanssa olla, kun kaikki on niin vaikeaa. Hidasta. Esim. mies kertoi ekan kerran rakastavansa, kun oltiin seurusteltu 1,5 vuotta....

Eli joo, häiritsee olla suhteessa sitoutumiskammoisen epäilijän kanssa.

Vierailija
31/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, asiasta alkaa olla jo lähemmäs 30v, että eiköhän tuo ole ihan OK kaikille. Ex petti miestäni.

Vierailija
32/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä syy erota.

Kahdeksan alapeukkua? :D Onko teidän mielestänne ihan ok, että nainen jakaa värkkiään miehensä hyvälle kaverille ja tulee hänelle raskaaksi? Onko tuo nykyisellä mittapuulla sellainen hyvän naisen merkki? :D

Ne alapeukut oli sinulle eivätkä kirjoittajalle. Kirjoittajan miehen ex oli tullut raskaaksi miehen kaverille. Ei niin että kirjoittajan puoliso olisi tullut raskaaksi eksänsä kaverille.

Vierailija
33/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsitykseni on että avioero on niin iso ja monisäikeinen asia että se joka sitä liittoa joka sitten eroon päättyy, ei ole elänyt, ei voi lopullista syytä tietää mitenkään.

Avioliitossa on kaksi ihmistä. Omista kokemusperistään lähtien hekin jo kokevat asiat eri tavalla. Molempien totuus asioista muodostuu siitä miten he asiat elävät ja omassa arvomaailmassaan kokevat, ilman että kumpikaan silti valehtelee.

Meillä on kausittain liitossamme hyvin vaikeata ja toisaalta olisi pitänyt jo aikaa sitten erota.

Jos joku kolmas osapuoli puhuisi erikseen meidän puolisoiden kanssa on mahdollista että ei ollenkaan ymmärtäisi että puhumme kumpikin samasta parisuhteesta, niin eri tavalla ymmärrämme ja koemme liittomme ja arkemme.

Vierailija
34/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm...kuinka paljon uskotte miestenne selitykset eron syystä? Onko tullut mieleen, että ei se mieskään niin enkeli ole ollut kuin mitä hän antaa kuvaa itsestään.

Mun mies kertoi ensin miten itse oli syypää eroon. Mutta jälkikäteen olen kyllä ajatellut, että siinä on ollut avioliitossa se vastamäki menossa, miehellä työpaineita joka purkautui kotona poissaolevana puolisona - vaimo oli sitten tehnyt omat johtopäätöksensä ja hankkinut uuden olkapään.

En mä lähde tuohon eroon yksittäistä syyllistä hakemaan.

Vierailija
35/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä syy erota.

Ei, mutta mitä tekemistä tolla asialla on nyxän kanssa?

Vierailija
36/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ryyppäsi kokoajan, eli miehen rahoilla ja koitti tappaa miehen kuningaspytonin koska oli mustasukkainen :D omasta mielestäni ihan hyvät syyt on.

Vierailija
37/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tietää todellisen syyn myöhemmin, miksi eksä erosi miehestäni. Syy oli miehen väkivaltaisuus ja aggressiivisuus. Samasta syystä erosin tuosta miehestä ja toivon, että seuraava sinisilmäinen neito saa kuulla muualta todellisen syyn eroomme.

Täällä toinen. Miehen eksä jopa varoitti minua, enkä uskonut. Olin varsinainen hölmö!

Jännämies?

Vierailija
38/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mues kertoi exänsä olleen vaikea ihminen ja että ex oli pettänyt ja löytänyt uuden miehen. Koska jälkimmäinen on oikeasti totta, niin pidin naista täysin syypäänä eroon ja säälin hyvää miestä. Sitten kun menimme naimisiin, mies muuttui. Henkisesti väkivaltaiseksi ja pari kertaa fyysisesti. Myös huomasin hänen valehtelevan jne.

Aloin itsekin miettiä eroa ja yhtäkkiä tajuta, mitä edellisessä liitossa oli ollut niitä ongelmia ja tavallaan myös ymmärsin sen, miksi nainen oli etsinyt suhteesta ulospäästäkseen uuden miehen. Hän vaikuttaa ihan mukavalta ihmiseltä ja ilmeisesti uusi suhde toimii hyvin, joten aina tuo 'ex vaimo petti' ei olekaan ihan varma tieto siitä, mikä suhteen oikeasti on kaatanut.

Varsinkin jos henkilöllä on osunut muka useita huonoja exiä, jotka ovat kaikki pettäneet viatonta tai muuten olleet vaikeita.

Vierailija
39/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä syy erota.

Ne alapeukut oli sinulle eivätkä kirjoittajalle. Kirjoittajan miehen ex oli tullut raskaaksi miehen kaverille. Ei niin että kirjoittajan puoliso olisi tullut raskaaksi eksänsä kaverille.

Ahaa, vai niin. Siispä kirjoittajan nykyinen ei ole edes etäisesti horo, vaikka on hankkiutunut raskaaksi miehensä kaverille? :D

Vierailija
40/53 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun nyt omasta ex-miehestäni. Tiesin syyn (petti edellistä tyttöystäväänsä). Virhe numero yksi oli edes rakastua pettäjään. Noh petti minuakin ja jätin hänet kuten edellinenkin.