Miksi jotkut eivät pidä kesästä???
työpaikallani 4 ihmisistä tänäänkin työpaikka ilmoitti että kesä on heistä liian kuuma, yök ei tykkää.. ihanaa kun tulee syksy ja pimeä.
En voi ymmärtää kun minusta lämpö ja valo on ihana asia. Olen ulkoilma ihminen.
Kommentit (24)
On fyysisesti todella epämukava olo (olen laiha, ei johdu lihavuudesta). Silmiin oikeasti sattuu se kirkkaus ja kuumuutta ei pääse oikein mihinkään pakoon. Vaatteita pitää pestä jatkuvasti. Tuntuu, että sulan pikkuyksiööni. Mulla on lisäksi kesäisin joku kausimasennus. Piristyn aina syksyllä. Tykkään eniten noin 10 asteen lämpötilasta ja pilvisestä säästä. Talvikin on ok.
Harvoja hyviä puolia kesässä on vähäpukeiset naiset, luonto ja grilliruoat, vaikka ihmiset yleensä haluaakin grillata aina vain kun on mielestäni huono ilma.
Kesästä tykkääminen tuntuu tarkoittavan sitä, että vihaa 90% muusta ajasta vuodessa. Jostain syystä sitä pidetään normaalina, vaikka mielestäni juuri kertoo siitä, että ei pysty nauttimaan elämästään tai asioista, jos ei ole lämmin. Masentuneisuutta? Minun lempivuodenaikani on syksy. Värejä, raikkautta, marjoja, sieniä, kuumia juomia villapeiton alla hämärässä, takkatuli... Aah! Seuraavaksi kevät; luonto puhkeaa kukkaan, väripilkkuja, LINNUT ja niiden laulu, kuivuva asfaltti lumien sulamisen jälkeen, aamun kylmyys ja kirkas valo, joka muistuttaa että ei ihan vielä, vielä on talvella ote... Seuraavaksi sitten nautin talvesta ja kesästä yhtä paljon. Mutta kesälläkin on aikansa, ja rajansa. Liian kuuma ei ole kivaa, eikä ikuinen kesä.
Oletko ajatellut, että tekisit jotain tuolle huonolle asenteellesi ap? Mielikuvaharjoittelua, positiivisia ajatuksia tms? Elämä on ihan kivaa syksylläkin :)
Kesän valo ja sopiva lämpö ovat ihanaa :)
Jos on liian kuuma ja hiostava, ja joutuu olemaan kaupungissa, se ei ole kivaa. Kaupungit voivat olla kovalla helteellä suorastaan pätsejä.