Pakaravaon paise! SOS!
Täällä on varmasti muitakin tästä kamalasta vaivasta kärsiviä.... Nyt meni mulla mitta täyteen ton helvetillisen pahkuran kanssa ja haluan että se leikataan pois. Vaan miten tämä onnistuu? Yksityisellä kävin ja sanoivat ettei sille voi tehdä mitään.... En voi istua normaalisti, en voi maata selälläni, en voi pyöräillä enkä urheilla normaalisti ja kaikenlisäksi patti painaa hermoa ja siten aiheuttaa jatkuvaa lonkkakipua. Help!!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollaisesta perspaiseesta voi pian kehittyä sellanen käytävä peräsuoleen, jolloin saattaa tulla pienoisia pidätysongelmia kun tavara tulee paisereiästä ulos.
Mulle tulee näitä paiseita myös ajoittain kuukautiskierron mukaan. Ei ka ne oikeesti mitään käytäviä suoleen tee??
https://www.terve.fi/kysymykset/kysy-asiantuntijalta-anonymous-sinus-pi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hlvettiä nyt, en tiennyt et tollaisia on olemassa. Mulla on nyt pidempään ollut aika kovaa kipua isommalla hädällä käydessä ja nyt sain jotenkin kurkattua et joku pieni patti(?) näytti olevan. Wtf?!?! Miten tästä kehtaa mennä lääkäriin tai edes kertoa kenellekään?! 😬 Ei hitto kun tuli huonoon saumaan. Ihan satavarmasti tullut istumatyöstä. Töissä istumista ja työmatkat istumista joka päivä 12h. Voi hvetin hlvetti nyt. Eiks toi voi vaan parantua itsekseen? 😬
Miten sinne saa kurkattua?
Selin peiliin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollaisesta perspaiseesta voi pian kehittyä sellanen käytävä peräsuoleen, jolloin saattaa tulla pienoisia pidätysongelmia kun tavara tulee paisereiästä ulos.
Mulle tulee näitä paiseita myös ajoittain kuukautiskierron mukaan. Ei ka ne oikeesti mitään käytäviä suoleen tee??
https://www.terve.fi/kysymykset/kysy-asiantuntijalta-anonymous-sinus-pi…
"Sinus pilonidalis (SP) on ihon sisään jäänyt onkalo/käytävälabyrintti, jossa kasvaa karvoja. Se sijaitsee aina pakaravaon yläosassa keskiviivassa häntäluun yläpuolella ja iholla on nähtävissä usein vain vain pieni aukko(joskus useampiakin)."
Minulla oli pakaravaossa paise vuonna 1997. Paiseessa oli pieni reikä ja eritti märkää. Paise kuvattiin ja tehtiin päätös leikkauksesta. Ontelo oli tehnyt verkoston ihon alle. Se leikattiin, tikattiin ja leikattiin uudestaan. Toisem leikkaushaavan syvyys oli 8cm ja pituus 10cm. Haava jätettiin auki. Kolmesti päivässä tungin haavan täyteen sidetaitoksia, jotka uitettu suolaliuksessa. Sidetaitosten poistaminen yksin oli hankalaa, koska jouduin tunnustelemaan haavaa sormin. Pinsettien osuessa haavan reunoihin tuntui sähköiskulta.
Puoli vuotta meni ja se parani. Paise uusi vuonna 1999. Puristin sen tyhjäksi märästä, kunnes vuosi vain verta. Sen jälkeen vaiva ei ole uusinut.
Miten sinne saa kurkattua?