Pakaravaon paise! SOS!
Täällä on varmasti muitakin tästä kamalasta vaivasta kärsiviä.... Nyt meni mulla mitta täyteen ton helvetillisen pahkuran kanssa ja haluan että se leikataan pois. Vaan miten tämä onnistuu? Yksityisellä kävin ja sanoivat ettei sille voi tehdä mitään.... En voi istua normaalisti, en voi maata selälläni, en voi pyöräillä enkä urheilla normaalisti ja kaikenlisäksi patti painaa hermoa ja siten aiheuttaa jatkuvaa lonkkakipua. Help!!
Kommentit (46)
Kommentoija123 kirjoitti:
Kannattaa mennä heti lääkäriin, koska se bakteeri voi mennä verenkiertoon ja se haava voi parantua nopeammi, kun menee aikaisemmin.
*nopeammin
Mulla oli hirveä patti ja se puhkaistiin puudutuksessa terveyskeskuksessa viime viikon lauantaina ja sen jälkeen olen käynyt siellä puhdistuttamassa haavaa ja taas huomenna pitää mennä ja varmaan vielä sen jälkeenkin.
Syön myös antibiootteja.
Eikös tuollaisesta perspaiseesta voi pian kehittyä sellanen käytävä peräsuoleen, jolloin saattaa tulla pienoisia pidätysongelmia kun tavara tulee paisereiästä ulos.
Kaverille isot papukaija pihdit käteen ja kunnon rutistus paiseesta. Kannattaa ottaa pari pulloa viinaa ja kolmiolääkkeitä ennen operaatiota.
Et sitten itse poksauttanut sitä? Jos et itse halua sitä räplätä, niin pyyhi sitä Septidillä tai jollakin muulla haavanpuhdisstusaineella. Sitten Bacibactia päälle ja lopuksi laastari.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuollaisesta perspaiseesta voi pian kehittyä sellanen käytävä peräsuoleen, jolloin saattaa tulla pienoisia pidätysongelmia kun tavara tulee paisereiästä ulos.
Voi ja tulee todella helposti. Tällöin paise ruikkii kakkulia miten sattuu ympäriinsä.
No jo on klitoris pahan kuuloseksi päässy...
Mitä jos hauduttaa sitä lämpimässä vedessä?
Mulla ollut pieni patti peräaukon yläpuolella, joka ehkä kovakouraisen pyyhkimisen seurauksena (tai ihan yhtä hyvin joku karvatuppi tai lika) ja koronaeristyksen aikana liikaa istuessa alkoi kipeytyä ja kai hissukseen tulehtua. Jomotus on muutamana päivänä ollut liki sietämätöntä ja patti erittää kudosnestettä. Nyt oli pakko varata aika seuraavalle päivälle terkkariin. Se mikä pelottaa, on että voiko tuo levitä verenmyrkytykseksi tai laajemmaksi tulehdukseksi takapuolessa. Paikka kyn on arka ja ei meinaa kestää istumista.
Mitä hlvettiä nyt, en tiennyt et tollaisia on olemassa. Mulla on nyt pidempään ollut aika kovaa kipua isommalla hädällä käydessä ja nyt sain jotenkin kurkattua et joku pieni patti(?) näytti olevan. Wtf?!?! Miten tästä kehtaa mennä lääkäriin tai edes kertoa kenellekään?! 😬 Ei hitto kun tuli huonoon saumaan. Ihan satavarmasti tullut istumatyöstä. Töissä istumista ja työmatkat istumista joka päivä 12h. Voi hvetin hlvetti nyt. Eiks toi voi vaan parantua itsekseen? 😬
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäri ei sille suostu mitään tekemään, niin kyseessä on varmasti jokin muu kuin paise..
Minulla oli useita vuosia sitten paise ihan tuossa alaselän ja pakaravaon alun välimaastossa. Ensin tuli vain helvetillinen kipu, mitään ei näkynyt. Sitten paise alkoi tulla näkyväksi ja sellaiseksi peukalonpään kokoiseksi. En pystynyt istumaan, en seisomaan, nukkumaan juuri ja juuri tuskissani kyljelläni. Särkylääkeillä pystyin juuri ja juuri olemaan pari tuntia. Viimeisenä yönä kävelin kuin ankka itkua vääntäen kun mikään ei enää auttanut, Seuraavana päivänä olo kävi sietämättömäksi ja kuume alkoi nousta, ei muuta kuin lääkäriin ja vetivät (puuduttamatta) veitsellä sen paiseen auki, painelivat ja painelivat vaikka minä vääntelehdin pöydällä melkein suoraa huutoa huutaen. Laittoivat vielä jonkin kumilenkin palan pitämään haavaa auki ettei alkaisi kerätä uudelleen märkää.
Viikon verran kuljin sellainen teippila
Juu, mulla ihan sama homma oli vuosia sitten.Kuume nousi 39 asteeseen ja ihan tuskainen olo.Vedettiin päivystyksessä auki, sattui niin hirveesti että huusin pöydällä minäkin.Kumiliuska vällin ja yöksi kotiin, jossa pyörryin sitten eteiseen.Seuraavana päivänä kumiliuska pois ja suihktuttelua. mahallaan maksaisin kolme päivää .Ei ole kyllä onneksi uusiutunut sen jälkeen, ainakaan vielä.
Mulla oli hirveä patti ja se puhkaistiin puudutuksessa terveyskeskuksessa viime viikon lauantaina ja sen jälkeen olen käynyt siellä puhdistuttamassa haavaa ja taas huomenna pitää mennä ja varmaan vielä sen jälkeenkin.
Syön myös antibiootteja.
Näin 6 vuotta myöhemmin se meinaa edelleen vaivata 😡
Vierailija kirjoitti:
Syön myös antibiootteja.
Näin 6 vuotta myöhemmin se meinaa edelleen vaivata 😡
Täytyy mennä lääkäriin näköjään.
Lääketieteellinen nimi: Sinus pilonidalis.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee näitä paiseita myös ajoittain kuukautiskierron mukaan. Ei ka ne oikeesti mitään käytäviä suoleen tee??
Tyttärellä tuli erittäin kipeäksi se paise ja se ehti puhjeta ennen kuin ehti yksityiselle kirurgille.
Siellä vaan yritettiin puristaa vielä, jos jotain olisi tullut. En muista, mut ehkä se jotenkin putsattiin.
Sanottiin, että monella uusii. Leikataan, jos alkaa uusia.
Sai antibioottia tabletteina muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hlvettiä nyt, en tiennyt et tollaisia on olemassa. Mulla on nyt pidempään ollut aika kovaa kipua isommalla hädällä käydessä ja nyt sain jotenkin kurkattua et joku pieni patti(?) näytti olevan. Wtf?!?! Miten tästä kehtaa mennä lääkäriin tai edes kertoa kenellekään?! 😬 Ei hitto kun tuli huonoon saumaan. Ihan satavarmasti tullut istumatyöstä. Töissä istumista ja työmatkat istumista joka päivä 12h. Voi hvetin hlvetti nyt. Eiks toi voi vaan parantua itsekseen? 😬
Tuo kuulostaa peräpukamalta. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus
Tupakointi
LiikahikoiluOvat riskitekijöitä
Ja karvoitus.
Kannattaa mennä heti lääkäriin, koska se bakteeri voi mennä verenkiertoon ja se haava voi parantua nopeammi, kun menee aikaisemmin.