Mies puhuu kokoajan häistä, ehdottelee hääpäiviä jne. muttei ole kosinut ! Onko mies edes tosissaan kanssani ?
Yhdessä oltu kohta kolmisen vuotta, ja naimisiin meno alkaa olla ajankohtainen juttu. Mies onkin jo innokkaana puhunut siitä minkälaiset häät pidettäisiin, missä, milloin jne. Mutta mies ei kuitenkaan ole kosinut minua ! Ja mies siis tietää että minä haluan sen kosinnan ennenkuin suostun edes keskustelemaan meidän häistämme yhtään mitenkään. Nyt mies on sitten suuttunut minulle, koska hänen mielestään mitään kosintoja ei muka tarvita, kun naimisiin ollaan menossa kuitenkin ... Minä kuitenkin haluan sen kosinnan mieheltä, ennen mitään häiden suunnittelu hässäkkää mutten nyt tiedä onko mies edes tosissaan kanssani. N33
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos häitä jo suunnittelette niin olette jo kihloissa
AP:n avauksesta sai kuvan,että mies yksinään suunnittelee häitä,jos kerran mies ehdottelee ja AP vain inttää odottavansa "oikeaa kosintaa".AP ilmeisesti odottaa jotain romanttinen-komedia-klisee-kosintaa,ja se on tärkeämpi kuin itse naimisiin meno.Muutenhan se,että mies ehdottelee hääpäivää olisi selvä merkki siitä,että mies on tosissaan,ei kai kukaan vitsillä sellaista ehdota?
AP sanoi vain että "mies on puhunut siitä milloin häät pidettäisiin". Tämäkin voi tarkoittaa vaikka että mies on sanonut "Musta kesähäät on tosi kivoja", ei "Olisko 7.7.2017 hyvä päivä?"
Ja edelleen, miksi te jotkut vihaatte niin kovasti suurieleisempiä kosintoja?
Ei suurieleleisessä kosinnassa ole mitään vikaa,jos kosija haluaa kosia suurieleisesti.Jos joku ei koe suurieleistä kosintaa luontevana,vaan "kosii esimerkiksi juuri noin:""Olisko 7.7.2017 hyvä hääpäivä?" on naurettavaa kiukutella,kun kosinta on vääränlainen.Sen pääpointin pitäisi olla että halutaan viettää loppuelämä yhdessä,ei sen miten asia esitetään.
Miksi se mitä kosija haluaa on tärkeämpää kun mitä kosittava haluaa? Jos olennaista on kerta se, että ollaan loppuelämä yhdessä ja kosinnalla ei ole kosijalle niin suurta merkitystä, miksei voisi tehdä kosittavan mieliksi jos hän suurieleistä kosintaa kaipaa ja jos se on hänelle selvästi tärkeämpää?
Siitäkö jää sitten kaunis muisto,jos toinen väkisin yrittää viritellä jonkun mahtipontisen,"oikeanlaisen" kosinnan?
Tulee itse asiassa mieleen Frendien jakso,jossa Mike yritti ensin kosia Pheobea kirjoittamalla kysymyksen urheiluottelun tekstitaululle ja sitten piilottaa sormuksen jälkiruokaan,kömpelöitä yrityksiä olla "oikealla tavalla romanttinen".Jos minua kosittaisiin,haluaisin,että kosija tekee sen omalla tavallaan,ei niin kuin se "kuuluu" tehdä.
Jos sinua kosittaisiin, haluaisit että kosija tekee sen omalla tavallaan. Se on teidän välisenne asia. Se mitä sinä haluat ei kuitenkaan ole se mitä AP, minä, tai naapurin Pirkko haluaa. Jos minua kosittaisiin, haluaisin, että kosija on nähnyt sen eteen vaivaa ja tekee tilanteesta merkityksellisen ja ikimuistoisen.
Miksi se mitä sinä haluat on automaattisesti oikeampi kuin vaikka se mitä AP haluaa?
En mä olekaan väittänyt,että muiden pitäisi ajatella asiasta niin kuin minä.Otin vain kantaa AP:n "ongelmaan",eli joo,näyttävä kosinta on jees,jos mies on näyttäviä eleitä harrastavaa tyyppiä.Jos taas enemmän käytännön ihminen,se mentäisikö naimisiin 7.7.? voi olla hänen tapansa kosia.Toki kosinnasta voi aina kieltäytyä ja odottaa kosijaa,jolla on leffakliseet hallussa.
Jos sitten ap kysyt siltä mieheltäs että kenen kanssa hän ajattelee viettää niitä häitä, joita suunnittelee.
Jos se sitten vastaa että sun kanssa, niin sehän on jo kosinta. Omanlaisensa, mutta kosinta kuitenkin.
Muuten, jos kauan tota leikkiä leikit, niin luultavasti mies lakkaa kohta olemasta tosissaan sun kanssa, vaikka tähän asti vielä olis ollutkin. Mahdollisesti yrität nyt muuttaa miestä mieheksi joka hän ei ole. Jos hän ei ole tähän asti konttaillut edessäsi ruusut hampaissaan niin tuskin aloittaa tuota harrastusta nytkään. Ehkä sun on tuon ikäisenäkin jo sitten parasta vetää johtopäätökset ja jättää tämä hyvä mies hakemaan jotain vähemmän niuhoa naista, ja itsesi vapauttaa etsimään sitä ruusut ja timantit sylissään sinua palvovaa kimaltavasilmäistä prinssiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sitten ap kysyt siltä mieheltäs että kenen kanssa hän ajattelee viettää niitä häitä, joita suunnittelee.
Jos se sitten vastaa että sun kanssa, niin sehän on jo kosinta. Omanlaisensa, mutta kosinta kuitenkin.
Muuten, jos kauan tota leikkiä leikit, niin luultavasti mies lakkaa kohta olemasta tosissaan sun kanssa, vaikka tähän asti vielä olis ollutkin. Mahdollisesti yrität nyt muuttaa miestä mieheksi joka hän ei ole. Jos hän ei ole tähän asti konttaillut edessäsi ruusut hampaissaan niin tuskin aloittaa tuota harrastusta nytkään. Ehkä sun on tuon ikäisenäkin jo sitten parasta vetää johtopäätökset ja jättää tämä hyvä mies hakemaan jotain vähemmän niuhoa naista, ja itsesi vapauttaa etsimään sitä ruusut ja timantit sylissään sinua palvovaa kimaltavasilmäistä prinssiä.
Juuri tämä!Onhan se kosinta ihanan ikimuistoinen hetki joka tapauksessa,teki sen millä tavalla tahansa.Älytöntä odottaa jotain harlekiini-romantiikkaa mieheltä,joka ei ole sitä aikaisemminkaan harrastanut(taitaa olla tosielämässä harvinaista).
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo kyllä ole millään tavalla mikään kosinta mielestäni. Kosinta on se, kun mies kysyy minulta Tuletko vaimokseni tai vaikka Menetkö kanssani naimisiin? ja näyttää minulle kihlasormuksen. Kyllä tuo kysymys on oltava vähintäin. Jos kysyn kenen kanssa hän meinaa viettää häät ja hän vain sanoo että minun, ei se ole mikään kosinta. Hän vain sanoo haluavansa viettää häät minun kanssani. N33
ei meilläkään kumpikaan kosinut koskaan (paitsi minä vitsillä joku karkauspäivä). Yhdessä ollaan oltu kohta 24 v ja naimisissa 14v.
Jos sinua kosittaisiin, haluaisit että kosija tekee sen omalla tavallaan. Se on teidän välisenne asia. Se mitä sinä haluat ei kuitenkaan ole se mitä AP, minä, tai naapurin Pirkko haluaa. Jos minua kosittaisiin, haluaisin, että kosija on nähnyt sen eteen vaivaa ja tekee tilanteesta merkityksellisen ja ikimuistoisen.
Miksi se mitä sinä haluat on automaattisesti oikeampi kuin vaikka se mitä AP haluaa?