Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka opettaa kissalle ettei keittiön tasoille saa mennä?!

Vierailija
06.09.2016 |

Ei vaan mene kaaliin, vaikka ajan sen pois joka ikinen kerta kun näen sen loikkaavan tasolle. Kokeiltu kolistella peltipurkkia aina sillä sekunnilla kun kissa on loikkaamassa. Kyllä se sinkoaa aina karkuun, mutta jatkaa myöhemmin aina entiseen malliin. Joskus käärin tasot folioon kun joku suositteli. Kissa säikähti foliota parilla ekalla kerralla ja hyppäsi heti pois tasolta, mutta sitten se tottui siihen ja repi yöllä foliot kappaleiksi, joten turha homma oli sekin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ehdollistanut kissan naksutusääneen ja aina kun se tekee jotain epämieluisaa, kutsun kissan luokseni ja palkitsen. Sitten tehdään vähän muita temppuja, kissa saa nameja ja unohtaa verhoissa kiipeilyn.

Vierailija
2/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko mahdoton homma. Nosta se aina vain pois kun näet. Hyppää kyllä silti silloin kun et näe. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkepullolla vettä päin taulua aina kun on pöydällä. Toimii monilla. Meillä toimi muutaman viikon, sitten kissa kehitti resistenssin veteen. :D

Kissa ei siis mennyt pöydälle yli kymmeneen vuoteen kun pennusta pitäen nostettiin aina pois keittiön tasoilta ja pöydiltä. Sitten alettiin lipsua tästä periaatteesta ja kissa nautti tilanteesta täysin rinnoin. Nykyään kolli 16 v saa olla myös pöydällä, mutta ei silloin kun syödään. Seniorin etuoikeuksia, sanotaan.

Vierailija
4/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kissat opi tuollaista. Ne menvät minne haluavat.

Vierailija
5/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkepulloa käytetty, ei tehoa enää. Joskus yöllä herään ääniin ja huomaan, että kissa istuu tiskialtaassa.

-ap

Vierailija
6/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon yrittäny kieltää, mutta mitä enemmän kiellän, sitä enemmän kissat ovat pöydillä. En jaksa enää kieltää mutta häädän aina pois pöydältä.

Vierailija
7/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi ongelma loikkija . Ruokapöytä, tiskipöytä, senkinpäällys ja työtaso muodostavat hauskan loikkaringin jostakin kohti sisään ja tasolta toiselle loikkien, miljoona kertaa poistettu ja kielletty, mitään kolinapurkkeja ei kummeksu ja luultavasti folio saisi kurjan kohtalon. Joku kehoitti kokeilemaan apppelsiinin kuorilla . tuohon rinkiin menisi varmaan koko eteläisen floridan appelsiinit. No , hän on kyllä muuten mitä mainioin otus.

Vierailija
8/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on löytöeläinkodilta vanhempi kissatouva, joka ei hypi pöydillä. Kissalla on ruokakipot kodinhoitohuoneen lattialla, ei etsi ruokaa pöydiltä.

Vierailija
9/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon todennu että mitä vähemmän kiinnitän huomiota siihen että kissa on keittiöntasolla sitä vähemmän ne on siinä. aluksi kun muutettiin nykyiseen asuntoon niin kissat hengaili paljon tiskipödällä mm.lämmittelemässä siinä kun tiskikone oli päällä ja tiputtelin niitä sitten alas siitä sitä mukaa ku niitä siinä bongasin. kyllästyin kyttäämään niitä ja annoin asian olla ja nyt ei ykskää kissa oo pahemmin tasoilla hyppiny. kissa kyllästyy kun ei saa enään huomiota tavalla jolla se on aikaisemmin sitä saanut :D kissalle kun kelpaa se negatiivinenkin huomio kunhan se saa huomiota.

Vierailija
10/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa todennäköisesti menee pöydille silloin kun ette ole kotona, joten kannattaa pyyhkiä keittiön tasot hyvin ennen kuin alkaa laittaa ruokaa tms.

Vierailija
11/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla joko kaksipuolista teippiä tai kontaktimuovia väärinpäin. Tai sit voi investoida liikkeentunnistimella ilmaa suihkauttavaan härpäkkeeseen, esim. zooplussasta saa. Silloin kissa yhdistää suihkauksen tasoon eikä sinuun, toisin kuin vesipullolla.

Vierailija
12/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee ressi, antakaa kissan olla, ja ottakaa itsekin rennosti.

Vierailija
13/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kissa tottele jos et perustele kieltoa mitenkään.

Meidän kissat ei hypi pöydille kun olen kertonut heille ristikontaminaatiosta ja siitä että heidän tassuistaan ja pympyistään voi tulla toxoplasmoosi.

Sanoivat että aijaa, oisit heti kertonu. Nuorempi oli kovin pahoillaan ja itki, että jos olisi tuon tiennyt ei olisi ikimaailmassa tehnyt mitään sellaista.

Jos vain komennat ja kiellät ilman mitään selityksiä, kissa kokee että haluat vain alistaa ja nöyryyttää.

Mikään ei laske kunnioitusta toisen silmissä niin paljon kuin lause: no siks kun mä sanon niin.

Vierailija
14/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 grammaa lyijyhauleja lopettaa paskamaisen otuksen hyppelyt minne sattuu.

Vierailija
15/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä siellä mandariineja tai appelsiineja. Sitä mukaan kun syöt niitä niin jätä kuoret sinne yöksi, kun et voi vahtia ja komentaa kissaa.

Kyllä kissan saa tottelemaan, mutta silloin kun kukaan ei ole komentamassa niin noilla mandariineilla ja varsinkin kuorilla voi estää sen että kissa ei halua mennä sinne.

Meillä saimme kissan pysymään poissa kukkaruukuista pienenä sillä että laitoin sinne noita kuoria.

Meilläkin on ruoat aina olleet lattialla, eikä meillä kissaa kiinnosta keittiötasoilla kiipeily. Kissa on tosin sellaista rotua joka ei ole innokas kiipeilijä.

Vierailija
16/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään siitä, että pöytätasot ovat likaisia, joten kaikki ruoka laitetaan sellaisilla leikkuulaudoilla, joiden lähelle kissaa ei päästetä.

Yleensä ruokaa laittaessa kissa istuu kauniisti keittiötikkaiden päällä, ja nauttii ruoanlaiton tuoksuista. Ei se kyllä halua syödä ihmisten ruokaa, mutta pitää ruoanlaitosta. Tänään toi minulle leikkihiiren, kun olin ruokaa laittamassa. Jäi epäselväksi, olisiko sitä pitänyt alkaa heitellä, vai toiko se sen vinkuhiiren ruoaksi.

Vierailija
17/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ton 9 kommentin laittaja ja olen samaa mieltä kun kommentin 12 laittaja että kauhee ressi asiasta. rentoutukaa ja unohtakaa kaikki folioteippisuihkehärpäkkeet. ei se maailmaa kaada jos se kissa siinä pöydällä joskus on. sen oleminen siinä vähenee ajan kanssa kyllä kun siihen ei kiinitä huomiota. tasot voi pyyhkiä ennen kun niillä tekee ruokaa. 

Vierailija
18/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleinen harhaluulo monilla ettei kissaa voisi kouluttaa.

Meillä heti pennusta asti kissoille tehty selväksi ettei keittiön tasoille ja ruokapöydälle ole asiaa.

Ihan vain jämäkkä kielto ei ja tarvittaessa ssssssssss -suhahtelun saattelemana kuin nyt ns sähisisin. Tarvittaessa olen myös nakannut niskavilloista alas.

On mennyt jakeluun. Heillä oma kiipeilypuu ja tietty kaappi jonka päälle saa kiivetä syömään ahneen koiran takia. Sohvalle myös pääsevät. Kissat ovat jopa oppineet, ettei makuuhuoneeseen ole asiaa - saattavat käydä ovell kuikuilemassa mutta kun asiaan reagoin heti kissat häipyy.

Vaatii pitkäjänteisyyttä jämäkkyyttä, siltikin tiedostaen sen että tasot on hyvä pestä päivittäin etenkin jos on ollut poissa kotoa - ikävä kyllä sillon tiedän että tällasta pöydille menoa saattaa olla.

Vierailija
19/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat tykkää olla korkealla, eli kannattaa tehdä hyllysysteemejä, joilla voivat liikuskella. Mutta yleisesti ottaen on niin, että koiralla on isäntä ja kissalla henkilökunta, eli tuppaavat olemaan itsepäisiä ja ylimielisiä:)

Vierailija
20/20 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kissa tottele jos et perustele kieltoa mitenkään.

Meidän kissat ei hypi pöydille kun olen kertonut heille ristikontaminaatiosta ja siitä että heidän tassuistaan ja pympyistään voi tulla toxoplasmoosi.

Sanoivat että aijaa, oisit heti kertonu. Nuorempi oli kovin pahoillaan ja itki, että jos olisi tuon tiennyt ei olisi ikimaailmassa tehnyt mitään sellaista.

Jos vain komennat ja kiellät ilman mitään selityksiä, kissa kokee että haluat vain alistaa ja nöyryyttää.

Mikään ei laske kunnioitusta toisen silmissä niin paljon kuin lause: no siks kun mä sanon niin.

Pymppy? Onko se niinku perse vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi