Pyyhin vauvan naaman tiskirätillä syönnin jälkeen
Kommentit (27)
Joskus se vaan oli lähinnä kun oli sotku käsillä. Toki vauva-aikana oli niitä harsoriepuja ympäri kämppää joihin tarttua.
Toisaalta meidän tiskirätti on aina suht puhdas/lemuton ja kuivumassa ilmavasti ja siten myös kova kippura sotkun hetkellä -> ei kovin käyttökelpoinen.
Meillä käynyt kodinhoitaja teki noin ja olin ihan puulla päähän lyöty. Itselleni ei olisi tullut mieleen moinen. Samalla rätillä pyyhki lattilaltakin sotkut. Tämä on totta, oli lähellä eläkeikää joten pitkä ammattiura jo takana.
Olin ollut leikkauksessa ja tarvitsin hoitajaa jonka sainkin kotiimme muutamaksi vuorokaudeksi, toki aina vaihtui välillä.
yh jonka lapset juuri aikuistumassa
Itse käytän lattiarättiä, se on isompi eikä tartte tälläillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo mun mielestä ole niin kovin vaarallista jos sitä rättiä ei tosiaan missään tiskialtaan pohjalla makuuteta. Paljon puhutaan tästä ylihygienista ja liian puhtaasta kasvuympäristöstä.
Ei saisi ruokkia trollia, mutta pakko mainita että tiskirätti on tavallisesti kodin likaisin paikka, siinä on enemmän bakteereja kuin vessanpöntössä.
No en ollut mikään trolli. Tiskirätti on likaisin paikka, mutta kyllä sitäkin vaan pidetään kädessä useita kertoja päivässä ja siinä vessanpöntölläkin (joka on siis yllättävää kyllä hämmästyttävän puhdas) käydään istumassa päivittäin. Ovenkahvoihin kosketaan jne.
Mä pyyhin harsolla. Otetaan aamulla aina uusi harso ja kostutetaan siitä nurkka ja pyyhitään naama. Seuraavalla aterialla kostutetaan toinen nurkka ja pyyhitään. Illalla sitten koko harso pyykkikoriin, tai välillä jo kesken päivän. En näe mitään pahaa tässä, ja varmasti ihan saman voi tehdä rätilläkin. Kunhan ei sitten vaan samalla rätillä pyyhi mitään lattioita tai perunamultia pöydiltä.
Ette ymmärtänyt ap:tä. Hän sanoi, että sitä rättiä, millä vauvan naama pyyhitään, ei käytetä muussa tarkoituksessa. Ja se myös pestään koneessa.
Mäkin tein niin. Toki oli oma rättinsä sitä varten.