Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lauantai-iltapäivän kätilöpalsta. Kysyttävää?

Vierailija
04.03.2006 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko normaalia, että rv 23 vauva potkii hyvin harvoin. Liikkeet ovat tuntuneet jo rv 15 asti. Liikkeet on muutenkin tosi hentoisia.

ja onko normaalia, että rv 23 on sf-mitta 26?

kiitos

Vierailija
2/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

onko normaalia, että rv 23 vauva potkii hyvin harvoin. Liikkeet ovat tuntuneet jo rv 15 asti. Liikkeet on muutenkin tosi hentoisia.

ja onko normaalia, että rv 23 on sf-mitta 26?

kiitos

Ihmeen aikaisin olet liikkeet tuntenut ja näillä viikoilla eivät kovin voimakkaita vieläkään ole.

Sf mitta-taulukkoa ei munulla tässä ole, neuvolakortin takakannesta löytyy ja voi nähdä, miten siinä asettuu.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muotoilin toisen kysymykseni hieman väärin. Siis neuvolasssa sanottiin, että on huomattavan iso ja meni reilusti yläkäyrän yli. Mistä siis ovi johtua? lapsivettä ei terkan mukaan ole liikaa. mistä se sen tietää?

2

Vierailija
4/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv kohta 35, selkää särkee, supistaa koko ajan ja liitoskipuja on melkoisesti. Hyviä vinkkejä viimeisille viikoille? Liikkumaan en oikein supistusten kanssa pääse. Ylipäätään kaikki tuntuu olevan mahdotonta näiden suppareiden vuoksi :)

Vierailija
5/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

muotoilin toisen kysymykseni hieman väärin. Siis neuvolasssa sanottiin, että on huomattavan iso ja meni reilusti yläkäyrän yli. Mistä siis ovi johtua? lapsivettä ei terkan mukaan ole liikaa. mistä se sen tietää?

2

Lisätutkimuksia tarvittaisiin selvittämään kohdun nopea kasvu. Sokeriasiat kannattaisi selvittää ja ultralla lapsiveden määrä. Kohtua tunnestellessa tuntwee jylä, jos vettä on reilusti.Tarvitset lähetteen äitiyspoliklinikalle.

klö

Vierailija
6/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kuinka yleensä, kuinka pian uudestaan raskautumista suosittelet?

Vierailija
7/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittele mua jotenkin. Olen lukenut, että III-IV:n asteen repeämät tulevat jos on tullakseen oli sitten eppari tai ei.

Vierailija
8/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rv kohta 35, selkää särkee, supistaa koko ajan ja liitoskipuja on melkoisesti. Hyviä vinkkejä viimeisille viikoille? Liikkumaan en oikein supistusten kanssa pääse. Ylipäätään kaikki tuntuu olevan mahdotonta näiden suppareiden vuoksi :)

Kaikki on ns. loppuraskauden normaaleja vaivoja, joihin ei paljon hoitoja ole, aika ja synnytys vasta parantavat.

Tukiliivi tai -vyö voi hieman auttaa, lämmin suihku ja kaura- tai geelipussi. Panadoliakin voi kokeilla ja jos kotona ei pärjää, voi hakeutua hetkeksi osastolepoon.

Pitä pinna auttaa myös asiassa. Jaksamisiin klö

Vierailija
9/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entäs kuinka yleensä, kuinka pian uudestaan raskautumista suosittelet?

Kun verenpainet ovat tasoittuneet ja mahdollinen valkuainen virtsasta, voi uutta raskautta alkaa suunnitella.

Nykyisin ei pienissä 2-3 lapsen perheissä ole suosituksia raskauksien välille. Omien voimiensa ja halujensa perusteella raskausasiat jäävät perheen mietittäväksi, jos synnyttäjä on terve.

klö

Vierailija
10/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:rv35

Vierailija
11/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rauhoittele mua jotenkin. Olen lukenut, että III-IV:n asteen repeämät tulevat jos on tullakseen oli sitten eppari tai ei.

Kokenut kätilö osaa arvioida episiotomian tarpeen, mutta joskus kuitenkin on repeämiä lisäksi. Isompia tulee harvoin ja monesti silloin on syynä äidin hauras kudos tai joku imukuppisynnytys ym. Repeämän syntymistä ei äiti tunne,joten kipua se ei siinä vaiheessa tuota. Suuri osa isoistakin repeämistä paranee hyvin, joskus jää korjattavaa myöhempään vaiheeseen.

klö

Vierailija
12/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittamastani kysymyksestä " 1,5 -vuotias kaatui ja löi päänsä..."

Vierailija
13/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin sinne omaan avaukseesi.

klö

Vierailija
14/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kohdunulkoisen hoitomuodot ovat viime vuosina muuttuneet. Tapaan heitä pikaisesti joskus päivystyksessä, mutta en tiedä jatkohoidosta paljonkaan. Olen pahoillani,etten osaa auttaa.

klö

Vierailija
15/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

klö

Vierailija
16/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun lekurin suusta, ettei voi klitorikseen asti revetä. Miten on, kun itse olen revennyt niin tokasta. Ekasta peräreikään (kätilö voivotteli vieressä että voivoi kun repee) ja ne tikit aukes kotona kaikki... Te siellä näette kaiken, niin miten on....

t. se kohdunulkoinen....

Vierailija
17/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro, Suomesta kyllä

klö

Vierailija
18/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En kerro, Suomesta kyllä

klö

Vierailija
19/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jonkun lekurin suusta, ettei voi klitorikseen asti revetä. Miten on, kun itse olen revennyt niin tokasta. Ekasta peräreikään (kätilö voivotteli vieressä että voivoi kun repee) ja ne tikit aukes kotona kaikki... Te siellä näette kaiken, niin miten on....

t. se kohdunulkoinen....

En ole nähnyt klitorikseen asti ulottuvaa repeämää, virtsaputken suulle ja peräaukkoon kyllä.

klö

Vierailija
20/37 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole nähnyt klitorikseen asti ulottuvaa repeämää, virtsaputken suulle ja peräaukkoon kyllä.

klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi