Te, joilla hyvä vaatemaku ja kyky yhdistellä, auttakaapa!
Mulla on vaatekaappi täynnä vaatteita (eritoten alaosia), joista periaatteessa tykkään, mutta en_vain_osaa käyttää niitä. En kertakaikkiaan tiedä, miten niitä yhdistelisin, että tuntisin oloni kotoisaksi. Kertokaapa mulle vaikka seuraavista vaatekappaleista että MITEN niitä pitäisin, minkä väristen muiden vaatteiden kanssa, entä asusteet? Taustatietoa sen verran, että olen aika lyhyt, 161 cm, ja lasten jälkeen vaaka näyttää 67kg eli liikaa on. Sääret ja reidet ovat edelleen oikein mallikkaat, takapuoli ei ole levennyt, rinnat b-kuppia eli ongelmana on se, että kaikki kilot ovat kertyneet vyötärölle ja olen tasapaksu kuin mikä. Lisäksi olen hoikkanakin ollut aina aika harteikas, ehkä nuoruuden punttisaliharrastus vaikutti. Olen ihan tavallisessa konttorityössä, ei sen kummempaa pukeutumiskoodia eikä töissä tarvitse pukeutua virallisesti.
No niin ja niitä vaatteita:
Miten ja mihin yhdistän kaakaonruskean, polven alapuolelle ylettyvän leveähelmaisen, " kerroksittaisen" hameen, sellaisen joita nyt ovat kaupat väärällään? Tunnen oloni leveäharteiseksi painijatankiksi kaikissa kietaisutopeissa, joita kaikki muut pitävät tällaisten hameitten kanssa, samaten sellaiset roikkuvaetumuksiset " raskaustopit" , joita on paljon kaupossa nyt. Pitkähihaiset t-paidat ja neuleet taas mun mielestä luovat liian " paksun" linjan vyötärölle, tarvittaisiin vyö tms. katkaisemaan linja, mutta eipä paljon huvita korostaa tätä paksukaisvyötäröä vyöllä. Tunnen oloni tosi epämukavaksi kaikenlaisissa yhdistelmissä, joissa yllä yläosa, jossa niin iso v-aukko, että vaatii topin tai t-paidan alle.
Musta, pitkä ja kapealinjainen vakosamettihame, nätti designervaatekappale, jossa takana hauska, hiemen levenevän vaikutelman antava vuorattu halkio. Ihana hame, mutta ei voi mitään: tunnen itseni se päällä aina vähemmistöryhmien edustajaksi, joka ei saa näyttää milliäkään ihosta, koska en keksi hyvää yläosaa siihen.
Ruskea kietaisuvillatakki, jossa solmittavat satiininauhat, vähän hörhelöä pääntiessä, joka jää todella avoimeksi eli vaatii jotain alleen. Lue problematiikka ensimmäisestä kohdata. MITÄ tällaisen alle laittaa? Tavallinen t-paita tuntuu hölmöltä, mutta mitä järkeä laittaa toppi tai t-paita, jossa pääntie urheilukentän kokoinen?