Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia aterioita syötte perheessä, jossa nainen kokkaa miltei aina?

Vierailija
06.09.2016 |

Sitten ne poikkeuspäivät, jolloin mies mahdollisesti huolehtii vatsat kylläisiksi, niin mitä syötte?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain liha-ruokaa,joka pvä siihen salaattia ja Kevytmaitoa. Yhdessä asuttu 2,5v. 3v oltu yhdessä.

N19v

Vierailija
2/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään chicken curry, chapati ja riisi. Vapaasti saa valita ruokajuoman. Mies ei osaa kokata juuri ollenkaan. Onneksi on muuten kätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh? Me syödään varsin tavanomaista ruokaa: *kastikkeita pastan, riisin tai perunan kanssa

*pataruokia (lihaa, kanaa tai kalaa ja kasviksia)

*keittoja (ruokaisia, enemmän sattumia ja vähemmän lientä)

*laatikkoruokia

*murekkeita, lihapullia, pihvejä esim. jauhelihasta, broilerijauhelihasta tai kalasta

*grillattua lihaa, kalaa, kanaa

* paisteja, kokonaisena paistettuja kaloja tai kanaa

Näiden kanssa aina sopivat lisukkeet: pastaa, riisiä, perunaa, uunijuureksia jne. sekä erilaisia salaatteja/vihannespaloja/raastetta. Keittojen kanssa aina leipää sekä leikkelettä.

Viikonloppuisin usein jälkiruokaa.

Teen myös paljon erilaisia puuroja, kiisseleitä sekä rahkaa välipalaksi ja iltapalaksi.

Ja minä siis valmistan perheen aterioista n. 95%, teinipoika ja mies loput mutta silloinkin minä mietin valmiiksi mitä syödään ja usein myös hankin tarvikkeet.

Vierailija
4/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen (eli minä laitan), meillä on lihaa eri muodoissa, rasvaa, perunaa, juureksia, muita kasviksia, salaattia, raasteita. Itse laitan lihaliemet, maustan ja marinoin lihat itse, teen pitkään haudutettuja liharuokia, crock pot on ahkerassa käytössä, itse tehtyjä säilykkeitä, itse tehtyjä mehuja. Oikeastaan kaikki on ajalla ja hartaudella haudutettua. Joskus pikaruokaa, mutta sekin on itse tehtyä. Edullista ja hyvää.

Kun mies kokkaa, se tarkoittaa jotain lisää-vain-vesi-ja-jauheliha -tyyppistä "pataa". Pussimuusia. Eineksiä kaupan hyllystä. Voileipää. Kurkkusalaattia. Sinappia. Ketsuppia. Ehkä pari viipaletta kurkkua per nenä. Kallista ja pahaa.

Vierailija
5/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ihan taviskotiruokaa. Pyrin tosin tekemään aika vähärasvaista ja useimmiten kasviksia, kalaa ja broileria. Rasvatonta piimää ja vettä yleensä juodaan. (Sit linkoan päivittäin porkkana- appelsiini- tai omenamehua.)

Jos mies erehtyy keittiön puolelle, se on sitten sitä makkaraa ja eineksiä, kuten lihapiirakkaa ja pitsaa. Näitä se tuo aina lenkiltä tullessa. Nämä päivät ovat mulla nälkäpäiviä, kun en sitten ota kuin ihan vähän, ja salaattia ja tomaatteja ym. paljon. Ei jaksa itselle vain tehdä. Eikä enää vuosien jälkeen asiasta riidellä.

Vierailija
6/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ruokaa. Nyt uunissa kinkkukiusaus, kylkiäiseksi vihersalaatti ja jälkiruuaksi marjakiisseliä. Illalla muksut syö puuron päällä loput kiisselistä. Huomenna vapaata töistä ja ajattelin laittaa uuniin hirvenlihaa.

Vierailija
7/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kokatessa syömme hajutonta ja mautonta kasvismössöä. Varmasti tosi terveellistä, mutta hyvästä ruuasta ei voida puhua.

Vierailija
8/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleenä silloin on ravintolapäivä😀

Vierailija
9/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kokatessa syömme hajutonta ja mautonta kasvismössöä. Varmasti tosi terveellistä, mutta hyvästä ruuasta ei voida puhua.

Et kuitenkaan kertonut, mitä ruokaa syötte, kun sinä aviopuolisona valmistat aterian, vaan pitäydyt vaimosi ruoan maun haukkumisessa. Vai olisiko niin, että syötte aina vaimosi tekemää ruokaa?

Vierailija
10/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ite parempaa.

Vierailija
11/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu asiaa. Mun on pakko tehdä käytännössä mulle ja pojalle omat ruuat, kun lihaa ei saa muuten tarpeeksi. Vaimo taas ei syö kuin minimaalisesti lihaa pari kertaa viikossa. Jos siis syödään naisen tekemää ruokaa, niin se on hernekeittoa ilman lihaa, riisipuuroa, karjalanpiirakoita. Perunajuures sosetta, pizzaa tms. Periaatteessa mulla ei ole nykytilanteeseen pahemmin valittamista. Vaimo osaa kuitenkin tehdä oikein hyviä ruokia. Monasti tehdäänkin niin, että paistan minulle ja pojalle lihat erikseen muun ruuan lisukkeeksi. Saadaan sitten porukalla syötyä ainakin osittain samoja ruokia.  Tai sitten teen koko  porukalle ruuat ja paistan lihat erikseen. 

Vierailija
12/12 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole "miehen poikkeuspäiviä" vaan ruokaa tekee se joka on kotitoimistolla tai ensin kotona.

Mies tekee paljon kokeilevampia ruokia ja etsii jatkuvasti uusia reseptejä, minä taas kierrätän n 30-40 hyväksi todettua reseptiä ja kokeilen ehkä kerran kuukaudessa jotain uutta.

Mun listalla on pataruokia, keittoja, laatikkoruokia (ei kiusauksia), kalaa ja kanaa eri muodoissaan, lihaisia kastikkeita, monta versiota pastaa, risottoja, tuorewokkia eri lisukkein, ruokaisia salaatteja ja piiraita yms.