Syökö lapsenne eineksiä?
Meillä ei ole annettu lapselle koskaan eineksiä. Tehdään aina kaikki ruoka itse. Eihän ne kaupan lihapullat ja makaronilaatikot edes maistu hyviltä. Itsekään en niitä söisi. Itsetehden saa paljon parempaa ja terveellisempää. En ymmärrä, kuka viitsii syöttää eineksiä lapsilleen ja kuka antaa esimerkiksi valmispizzoja. Lapsenahan kehittyy makutottumukset ja silloin olisi tärkeää tarjota terveellistä ruokaa, jotta lapsi söisi sellaista myös aikuisena.
Kommentit (48)
Välillä. Ne on ihan hyviä kiireisen päivän pelastajia. Sinä voit ihan rauhassa kiillottaa sädekehääsi ja jauhaa vaikka itse oman jauhelihasi. Me muut otetaan välillä rennosti ja vietetään säästynyt aika lapsiemme kanssa.
Joo, kyllä meillä on eineksiä aina silloin tällöin. On tärkeää, että lapsi syö terveellisesti, mutta tuollainen ap:n kuvaama vouhkaaminen ei ole tarkoituksenmukaista, se on vain yritys hallita kaoottista maailmaa. Mikäs siinä, jos se aiheuttaa mielihyvää, mutta usein se aiheuttaa myös kovaa stressiä.
Hienoa ap, mitali on postissa. Joo, kyllä syö. Kun aikaa koulusta tulon ja treeneihin lähdön välissä on vaikka 40min ja siinä ajassa pitää syödä ja tehdä 8.luokan läksyt ja vanhemmat on töissä, aika usein tulee syötyä välipalaksi vaikka nuudeleita tai valmis makaroonilaatikko. Teinien kanssa on sillä tavalla haastavaa, että vaikka tekisit rekkalastillisen ruokaa edellisenä iltana, että "riittää huomiseksikin" se loppuu silti. Ei toki aina, mutta joskus näin käy, ja silloin lähikaupan eines on ainoa vaihtoehto, kun itse istuu tosiaan töissä silloin kun sitä ruokaa pitäis olla siellä tekemässä. Ja se teini istuu siis koulussa samaan aikaan. Montakos lasta ja minkä ikäisiä sulla ap on? Annappa kun veikkaan: 1 kpl, 2v, kotihoito?
En ymmärrä, miksi meillä pitäisi syödä eineksiä, kun lapsille maistuvaa kotiruokaa on helppoa ja nopeaa tehdä itsekin. En stressaa. Syön joskus itse kaupan pinaallilettuja mutta lapselle en anna niitä. Nekin kyllä maistuvat itsetehtynä paremmilta. Tuntuu, että einesten antajilla soimaa omatuntoa siitä, että ruokkivat lapsensa huonosti.
1kpl ja päivähoito. Käydään miehen kanssa molemmat töissä.
Juu, välillä syödään meilläkin eineksiä.
Pinaattilettuja, kalapuikkoja, yksiä tiettyjä lihapullia. Tyttö syö myös maksalaatikkoa, mutta muut ei sitä syö.
Välillä syödään myös keittoja, esim. pinaattikeittoa.
Ei syö. Itse olen niin turmeltunut että tykkään eineslihapullista... Ja purkkihernekeitosta.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa ap, mitali on postissa. Joo, kyllä syö. Kun aikaa koulusta tulon ja treeneihin lähdön välissä on vaikka 40min ja siinä ajassa pitää syödä ja tehdä 8.luokan läksyt ja vanhemmat on töissä, aika usein tulee syötyä välipalaksi vaikka nuudeleita tai valmis makaroonilaatikko. Teinien kanssa on sillä tavalla haastavaa, että vaikka tekisit rekkalastillisen ruokaa edellisenä iltana, että "riittää huomiseksikin" se loppuu silti. Ei toki aina, mutta joskus näin käy, ja silloin lähikaupan eines on ainoa vaihtoehto, kun itse istuu tosiaan töissä silloin kun sitä ruokaa pitäis olla siellä tekemässä. Ja se teini istuu siis koulussa samaan aikaan. Montakos lasta ja minkä ikäisiä sulla ap on? Annappa kun veikkaan: 1 kpl, 2v, kotihoito?
Meidän teini pyöräyttää esim munakkaan. Osaa myös keittää puuroa.
Ja ottaa pakkasesta ruokaa ja sulattaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi meillä pitäisi syödä eineksiä, kun lapsille maistuvaa kotiruokaa on helppoa ja nopeaa tehdä itsekin. En stressaa. Syön joskus itse kaupan pinaallilettuja mutta lapselle en anna niitä. Nekin kyllä maistuvat itsetehtynä paremmilta. Tuntuu, että einesten antajilla soimaa omatuntoa siitä, että ruokkivat lapsensa huonosti.
Yritä nyt kuitenkin ymmärtää se, että ajatus siitä, että einekset osana ruokavaliota eivät ole esim. minun mielestäni osoitus siitä, että "lapsen ruokkii huonosti". Se on sinun henkilökohtainen ajatuksesi. Toki voit vaikkapa perustella, mitä kauheaa ne valmiit pinaattilätyt lapsellesi aiheuttavat (ja miten aiot selvitä lapsen kouluajan niin, että hän ei saa valmiita pinaattilättyjä ja sinä saat nukkua yösi kevyellä omallatunnolla).
Kyllä se ap:n lapsikin viimeistän eskarissa oppii einesten makuun.
Meillä syödään kaikkea. Tavallista kotiruokaa, eineksiä, pakasteita, päiväkoti/kouluruokaa, "todella hienoja" juhlaruokia kotona/kylässä/ravintolassa.
Lapset ovat perusterveitä, hoikkia, fiksuja, rauhallisia, urheilullisia, kaikkiruokaisia, ei nirsoile, ei ahmi, eivät ole anorektikkoja eikä ole ruokafobioita. Niin ja reikiä 0.
Elämä on helppoa.
Välillä syödään kaikki jotain valmista pakasteateriaa. Eipä oo lapset valitellu, hyvin maistuu.
Koululaiset syö väkisin eineksiä koska kouluruoka ei juuri muuta olekaan.
Siksi olen tarkka että enää kotona eivät syö lisää eineksiä.
T. Kolmen äiti, töissä
Pakasteessa on aina valmispizzaa ja ranskalaisia, toimivat hätäapuruokana. Kokkikin on joskus matkassa mukana ja kun kotiin tullaan ei ole mitään valmiina ja kiljuva nälkä lapsilla, joten siitä sitten ja kaikki on terveitä ja hyvin voipia. Joskus on vaan tilanteita, että pakko mennä oikoen, pääosin kyllä pyritään syömään ravinto-opillisesti oikein.
Mä olisin voinut kirjoittaa tuon aloituksen, kun olin saanut ensimmäisen lapsen. Silloin oli tosi tärkeää, etää kaikki ruoka oli itse alusta lähtien tehty. Vielä toisenkin synnyttyä jaksoin niuhottaa jonkin aikaa. Nyt kun lapset on isompia ja niitä on kolme, niin Kappas vaan, meillä syödään joskus pinaattilättyjä, makkaraa, purkkihernekeittoa ja jopa ranskalaisia, jos oikein hulluiksi heittäydytään.
Vierailija kirjoitti:
Välillä. Ne on ihan hyviä kiireisen päivän pelastajia. Sinä voit ihan rauhassa kiillottaa sädekehääsi ja jauhaa vaikka itse oman jauhelihasi. Me muut otetaan välillä rennosti ja vietetään säästynyt aika lapsiemme kanssa.
Ei ole mitään sädekehän kiillotusta huolehtia lasten terveydestä. Hyvää laatuaikaa on valmistaa ruokaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään sädekehän kiillotusta huolehtia lasten terveydestä. Hyvää laatuaikaa on valmistaa ruokaa yhdessä.
Jos et ole provo, niin varmastikin voit yrittää edes muutamalla lausella perustella, miten lapsen terveys romahtaa, jos hän syö välillä eineksiä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ap:n lapsikin viimeistän eskarissa oppii einesten makuun.
Miksi sitten pitäisi myös kotona saada huonoa ruokaa?
Joo, pinaattilättyjä.