Meillä syödään joka päivä jälkiruokaa
Jäkiruoka on yleensä lounaan yhteydessä. Aikuiset juovat kahvia ja kahvin kanssa otetaan sitten jotain pientä, yleensä tummaa suklaata. Kesällä on tavallisesti jäätelöä, tavallisesti eskimopuikko. Minä ja puolisoni tehdään töitä kotoa, esikoinen on osan viikkoa hoidossa ja kuopus kokonaan kotihoidossa, joten usein koko perhe on lounaalla.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
How interesting.
😂
Vierailija kirjoitti:
How interesting.
Myös kommenttisi oli erittäin mielenkiintoinen.
Ap
Jaa. Mitä sitten? Mitä oli tänään lounaaksi, entä jälkkäriksi?
Kiva. Juotteko kahvin mustana, maidolla, sokerilla vai molemmilla?
Mieheni mummo oli olevinaan parempi ihminen ja kertoi, että heillä on joka päivä jäläkruokaa. Olihan siinä eläkeläisellä aikaa keitellä kiisseliä ja sitä samaa kylmää vetistä jäläkruokakiisseliä oli useampana päivänä peräkkäin.
Miksi koit tarpeelliseksi tehdä aiheesta aloituksen?
Meilläpä on myös usein jälkkäriä, se tosin on hedelmää tai juustoa useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mitä sitten? Mitä oli tänään lounaaksi, entä jälkkäriksi?
No vaikka sitä, että asiasta voi keskustella. Ei tarvitse nyt just meidän ruokailua kommentoida, mutta voi kertoa vaikka omista tavoistaan. Avasin äsken tuon mitä lounaalla -ketjun, mutta siihen ei tullut yhtään vastausta, siinä oli meidän lounas: mulle ja lapselle juustomunakasta ja kasviksia, mieheni söi linssikeittoa. Tummaa suklaata oli jälkkäriksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Juotteko kahvin mustana, maidolla, sokerilla vai molemmilla?
Eikös. Mä juon maidolla, mies mustana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mummo oli olevinaan parempi ihminen ja kertoi, että heillä on joka päivä jäläkruokaa. Olihan siinä eläkeläisellä aikaa keitellä kiisseliä ja sitä samaa kylmää vetistä jäläkruokakiisseliä oli useampana päivänä peräkkäin.
Parempi ihminen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi koit tarpeelliseksi tehdä aiheesta aloituksen?
Meilläpä on myös usein jälkkäriä, se tosin on hedelmää tai juustoa useimmiten.
Eipä ollut mitään erityistä syytä. Muuten vain.
Ap
Mitä jälkiruokaa? Aikuiset syövät tummaa suklaata. Entä lapset?
Olisit sitten kysynyt että syödäänkä teillä jälkkäriä tai mitä jälkääriä te syötte niin voisi olla hedelmällisempi keskustelu. Nyt on yhtä kiinnostava kuin pyykinlevitys.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jälkiruokaa? Aikuiset syövät tummaa suklaata. Entä lapset?
Tummaa suklaata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ihminen?
Ap
Niin omasta mielestään. Hänestä jokaisella kunnon ihmisellä on jäläkruokaa päivittäin ja kenellä ei ole, ovat alempaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sitten kysynyt että syödäänkä teillä jälkkäriä tai mitä jälkääriä te syötte niin voisi olla hedelmällisempi keskustelu. Nyt on yhtä kiinnostava kuin pyykinlevitys.
Voihan sitä kertoa kysymättäkin. Eihän kukaan multakaan kysynyt, syödäänkö meillä joka päivä jälkkäriä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ihminen?
Ap
Niin omasta mielestään. Hänestä jokaisella kunnon ihmisellä on jäläkruokaa päivittäin ja kenellä ei ole, ovat alempaa väkeä.
Näinkö hän sanoi?
Ap
No, jos kahvi on jälkiruokaa, niin mullakin on aina lounaalla jälkiruokaa.
Sama meilläkin. Olen työttömänä tällä hetkellä ja rakastan leipomista, kiva miehen ja lapsen kotiutua pullalta tuoksuvaan kotiin :)
Vierailija kirjoitti:
Sama meilläkin. Olen työttömänä tällä hetkellä ja rakastan leipomista, kiva miehen ja lapsen kotiutua pullalta tuoksuvaan kotiin :)
Mä taas en leivo juuri koskaan! Nyt pitäis ens viikolla leipoa tallille putoamiskakku (monella tallilla on tapana, että satulasta putoaja leipoo kakun). On se ihan kivaa vaihtelua kyllä, mutta olen enemmän ruuanlaittaja kuin leipoja.
Ap
How interesting.