Mitä mieltä, 16-vuotiaiden koulumatkaongelmasta? Eli tyttöni ja hänen
bestiksensä hakivat samaan kouluun 15 kilsan päähän. Tytölläni lähin pysäkki on parin kilsa päässä ja tuo kaveri asuu kolmen kilsan päässä ja hän kulkee mopoautolla. Kuuluisiko kaverin hakea tyttöni mopoautollaan, jolloin hänelle tulisi pieni ylimääräinen kiekka? Nimenomaan hakivat tuohon kouluun kun voivat sitten yhdessä kulkea, mutta nyt tyttöni onkin saanut kulkea linkulla.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä mieluummin bussilla kulkisin kuin mautolla.
Niin minäkin. Paljon turvallisempaa. Mautosta ei jää kuin märkä läntti kolariin joutuessa.
Oman teinini laitan kyllä sata kertaa ennemmin bussin kyytiin kuin turvattoman mopoauton joka on täysi vitsi liikenneturvallisuuden kannalta.
Itse asiaan: ei tod ole kellään velvolisuutta kuskata lastasi. Osta sille lasikuituhökkyrä jota mopoautoksi kutsutaan ja päästä tien päälle täysperävaunurekkojen kaveriksi.
Olisiko mahdollista, että tyttäresi kysyisi kaveriltaan asiasta tai ehdottaisi yhteistä matkaa ja tarjoaisi bensarahaa??? Voisi asia edetä hiukan jouhevammin kuin hommaa täällä spekuloimalla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte sopia, että kulkevat yhdessä, mutta bensakulut maksetaan puoliksi.
Yksi puolisesti ap ei voi sitä sopia, edes tyttärensä kaverin kanssa koska luultavasti kaverin vanhemmat ovat a) maksaneet mopoauton b) maksavat bensat joten he päättävät ketä autolla kuskaillaan eikä ketään ole pakko kuskailla vaikka bensoista maksaisikin.
Vanhemmat voivat myös tiedostaa riskin, ja ovat kieltäneet kuskaamasta ketään, ettei ainakaan vieras lapsi loukkaannu onnettomuudessa. Aamuliikenne mauton kanssa ei ole se kaikista turvallisin juttu...
Tyttösi ajaa oman mautokorttinsa.
Vierailija kirjoitti:
Juu oli mopoauto jo yläkoulussa ja oikeastaan tuo kaveri houkutteli tuohon kouluun eikä lähikouluun, koska ovat niiiin hyviä ystäviä. Toki voisin maksaa bensarahaa. Luulisi, että noin hyvä kaveri haluaisi bestiksensä kaveriksi matkoille...ap
Luulisi luulisi mutta mitäpä veikkaat jos kaverin sitten pitää herätä vielä puoli tuntia aikaisemmin, haluaako sittenkään kun koulussa kuitenkin näkevät? Meillä ainakin aamut ovat täyttä kylmää sotaa, että kaikki järjestäytyvät ajoissa kouluun/töihin - siinä ei mitään kavereiden kuskaamista kyllä ehditä ajattelemaan.
T. 5 aamu-unista silti yleensä ajoissa paikalla
Miksei se ap:n tyttö voi aamulla mennä sinne mopoauton omistajan luo ja yhdessä lähtisivät sieltä? Ja bensakulut puoliksi.
Mitä tuo kaveri on sanonut syyksi sille, etteivät kuljekaan yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Juu oli mopoauto jo yläkoulussa ja oikeastaan tuo kaveri houkutteli tuohon kouluun eikä lähikouluun, koska ovat niiiin hyviä ystäviä. Toki voisin maksaa bensarahaa. Luulisi, että noin hyvä kaveri haluaisi bestiksensä kaveriksi matkoille...ap
Tuollaisen vinkumisen ja muiden syyttelyn voi lopettaa heti alkuunsa. Tyttösi on itse päättänyt hakea siihen kouluun mihin haki, joten vastuuta omista päätöksistä. Vaikka olisi kuinka bestis niin ei sen kanssa nyt siiamilaiseksi kaksoseksi tarvitse ruveta. Lukiossa kaveriporukat muokkautuu joka tapauksessa, ehkä bussilla kulkee muita kavereita samaan lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo kaveri on sanonut syyksi sille, etteivät kuljekaan yhdessä?
Olisiko kaverin vanhemmat takoneet järkeä päähän?
Eikö se tyttö voi soittaa sinne lähikoluun ja kysyä mahtuisko sinne vielä yks, jos on kerran noin vaikeaa?
Tosi ystävyys säilyy vaikka kävisivät eri kouluissa.
Mun tytöllä myös mauto, ja voi Jeesus kun ihmiset odottaa että tyttö hakis ja veis kaikki koko ajan, kun "ei se nyt olis iso vaiva!!!11!!!". ssnomattakin selvää että nämä lokit eivät ole halukkaita auttamaan bensakuluissa. Eräänkin tytön vanhemmat SOITTIVAT minulle, että miten se sun tyttö ei hae meidän lauraa kouluun ja tuo takaisin, niin pitkään olleet kavereita ja ei ole iso vaiva. No kun tää "laura" asuu 11km päässä meiltä. Nämä tarjoutuivat osallistumaan bensakuluihin, mutta kun se vie mautolla aika vitusti aikaa tollanen lenkki, 2x22km päivässä. Tyttöni ei ole taksi, eikä velvoitettu ajamaan ketään minnekään.
Voi hyvänen aika! Mopoautolla pitäisi koukata tyttösi hakemaan ja vielä tuomaan kotiin koulun jälkeen. Siis 6 km ylimääräistä matkaa joka arkipäivä.
Näin kasvatetaan pullamössöjä jotka odottavat muiden tekevän heidän puolesta kaiken. Olkoon se sitten bestis tai oma äiti. Ei todellakaan kuulu mopoautolla kuljettaa sinun pikkuprinsessaa. Tekstistä nyt ei täysin käynyt ilmi asuuko bestis teistä 3 kilometrin päässä vai siitä koulusta kolmen kilometrin päässä? Jos asuu teistä 3 kilometrin päässä niin miksi teidän pikkuprinsessa ei voi aamulla ajaa bestiksen luo polkupyörällä JOS kaveri suostuisi bensarahojen hinnalla kuskaamaan? Tosin mopoauto on melkoinen liikkuva ruumisarkku joten ole vain tyytyväinen ettei tyttäresi ole päässyt sellaisen kyytiin.
Anyway. Moni teini tekee tuossa vaiheessa ison virheen jos peesaa poika/tyttökaveria opiskelemaan alaa tai koulua josta ei oikeasti ole itse kiinnostunut. Kyllä kaverisuhde kestää myös eri koulut.
Kyllä mä mieluummin bussilla kulkisin kuin mautolla.