Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
6341/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahantuuliset, pitkävihaiset ja negatiiviset ihmiset ovat tosi raskaita. He eivät edes itse tajua, kuinka erilaista elämään kevyemmin suhtautuvan elo on eivätkä näin edes tiedosta, minkä kuvainnollisen saastepilven he tuottavat tämän toisen elämään. 

Vierailija
6342/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on ollut tilanteessa, jossa 4 vk tutustumisen jälkeen on kamalat riidat päällä? Veikkaampa että ei juuri kukaan. En käsitä miten noin voi edes käydä. 

Kuinka moni on ollut 4 vk tutustumisen jälkeen jo 4 vk naimisissa ja 4 vk kameroiden valvovan silmän alla?

Veikkaanpa että ei juuri kukaan. Käsitän, että noinkin voi käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6343/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen näitä esiin tulleita aiheita joista Mikko on todistetusti Heidille suuttunut- oma eksymisensä, inhimillinen unohdus mökkimatkalla ja väärinkäsitys kissanhoidosta.

En haluaisi elää ihmisen kanssa joka hermostuu tai loukkaantuu minulle suhteettomasti, jollei kaikki pikkuasiatkin suju niin kuin hän olettaa. Nuo kun ovat kuitenkin vielä todella pieniä asioita, ja sellaisia joista pitäisi päästä yli ja eteenpäin ihan normaalilla juttelulla.

Nyt tulee taas varmaan kiviä niskaan ja väitteitä että Mikko täällä kirjoittelee, mutta pakko hypätä sivullisena "paholaisen asianajajaksi" ja kommentoida, että todistetusti on tällä hetkellä sitä vain, jos otetaan kaikki Heidin kertoma annettuna. Sama koskee sitä, että riidat ovat olleet yksipuolisesti rajuja. Kuten joku aiemmassa kirjoitti, niin näkyy tiettyä ristiriitaa sen välillä, miten Heidi on kuvannut olevansa alistuva, ja miten vahvasti hän tosiasiassa reagoi nähdyssä riitatilanteessa. Jos Heidi on herkkä provosoitumaan, ja Mikko sosiaalisesti kömpelö, niin riita ei välttämättä vaadi paljoa syttyäkseen.

Todistetusti siinä mielessä, että tiedämme näiden aiheiden ainakin aloittaneen riidan heidän välillään. Eksymisepisodin hän itse myönsi asiantuntijan tapaamisessa, molemmat myönsivät kameroille että unohtuneista tavaroista tuli sanomista, ja viime jaksossa nyt tuskin jäi epäselvyyttä siitä että on ollut kiistaa kissanhoidosta?

Tarkoitin lähinnä sitä, että meillä ei ole kuvaa siitä, onko Mikko objektiivisesti katsoen suuttunut kohtuuttomasti noista pikkuasioista, vai onko kyse lumipalloefektistä, jossa myös (tai jope ensisijaisesti) Heidi on provosoitunut voimakkaasti Mikon sinänsä pienestä huomauttelusta. 

Ok. Itse olen sitä mieltä että toiselle, vielä tuoreelle tuttavuudelle, edes pieni huomauttelu (eli syyllistäminen) siitä että ollaan eksytty tai tarvitaankin ylimääräinen kauppareissu on yksinkertaisesti aika ikävää käytöstä.

Kissanhoidosta loukkaantuminen pisteeseen, jossa kuultiin Mikon Heidille pitämän tapainen saarna, on myös minusta erikoinen reagointitapa alkup. ongelman kokoluokka huomioonottaen. Totta on ettemme tiedä mitä välissä on tapahtunut, enkä epäile etteikö Heidi ole tosiaankin ollut puolustuskannalla.

Nuo aiheet vaan tosiaan kuulostavat siltä, että melkein jokainen olisi. Minun mielestäni.

Vierailija
6344/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6345/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on ollut tilanteessa, jossa 4 vk tutustumisen jälkeen on kamalat riidat päällä? Veikkaampa että ei juuri kukaan. En käsitä miten noin voi edes käydä. 

Kuinka moni on ollut 4 vk tutustumisen jälkeen jo 4 vk naimisissa ja 4 vk kameroiden valvovan silmän alla?

Eiköhön ilman kameroita tuossa olisi jo huudettu urku auki ja lähdetty ovet paukkuen. Ehkä jopa nytkin. Tilannehan jarruttaa vaan kunnon riitelyä. Kunnon huutaminen silloin tällöin vain puhdistaa ilmaa. Mitenhän muuten huudetaan mutisemalla? Se olisi kunnon tv-viihdettä parhaaseen katseluaikaan se.

Vierailija
6346/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Mikolla on niin paljon työpaineita, kun hän Aamulehdessä olevan jutun mukaan on lomalla kuvausten ajan? 

http://www.aamulehti.fi/ihmiset/ylojarvelainen-mikko-meni-naimisiin-ens…

Jos Mikko oli lomalla viikon tai pari? Se ei ole koko kuvausten ajan. Töissähän tuo näytti kuitenkin käyvän.

Työpaineista on paha mennä toista moittimaan, kun ei tiedä, millaista se työ on. Nykyinen työelämä on tunnetusti aika stressaavaa, joten paineet eivät ole ihme.

Vierailija
6347/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Äijä ei osaa lukea!

Pidätte varmaan ihan hölmönä, mutta mulle tuli tosi paha mieli siitä Heidin ja Mikon riidasta nimenomaan kissan puolesta.

Heidi ei myöskään vaikuta kovin eläinrakkaalta ihmiseltä. Mikäli näin on, se ei tietenkään ole suurin parin ongelmista, mutta itselleni olisi ehdoton turn off, jos lemmikkini ja lemmikin hoitojärjestelyt olisivat kumppanini mielestä vain minun "ongelmani". Lemmikki on myös perheenjäsen.

Vierailija
6348/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että tämä on aika yleinen kaava riidoissa: toinen olettaa jotain toisen puolesta ja sitten suututaan, kun asiat eivät menekään kuten ajatteli.

Tämän takia kommunikointi on tärkeää. Asiat ovat hirveän pieniä ja helppoja, kun olettamisen sijaan kysyy toiselta. Sopiiko, että kuuntelen musiikkia olohuoneessa vai laitanko kuulokkeet? Lähden viikonloppuna yöksi pois, onko se ok? Voitko katsoa kissaa sillä välin vai etsinkö hoitajan? Voinko syödä tuon ostamasi jogurtin pois vai oliko se sinulle? Voinko heittää nämä rikkinäiset housusi roskiin?

Pikkujuttuja jos tajuaa kysyä ja ottaa toisen huomioon. Pahimmillaan riidan aiheita, jos tekee jatkuvasti oletuksia toisen puolesta. Eri asia sitten, jos on erikseen sovittu, että jääkaapista voi syödä myös toisen ostamia ruokia tai että vahtii toisen lemmikkiä aina toisen ollessa poissa.

Nyt Mikko tuntuu vain olettaneen, että Heidi jää kissavahdiksi ja suuttuu, kun Heidi ei ole ajatellut samoin.

Vierailija
6349/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhön ilman kameroita tuossa olisi jo huudettu urku auki ja lähdetty ovet paukkuen. Ehkä jopa nytkin. Tilannehan jarruttaa vaan kunnon riitelyä.

Varmaan kamerat hillitsevät riitelyä, mutta ilman kameroita olisi varmasti ollut myös vähemmän stressiä.

Vierailija
6350/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pitkän parisuhteen onnistumisen tärkeimpiä edellytyksiä on samantyyppinen arvomaailma ja samantyyppiset tulevaisuudenhaaveet. Ja kyky kompromisseihin ja joustavuuteen. Ja oivallus siitä että kumppani ei osaa lukea ajatuksia, ei ole olemassa "minua varten" eikä kumppani ole vastuussa minun onnellisuudestani vaan olen itse siitä vastuussa.

Jos olisin itse asiantuntijana tuossa ohjelmassa, olisin selvittänyt nuo asiat hakijoista. Ja parittanut ainoastaan niitä henkilöitä, jotka on riittävän kypsiä parisuhteeseen ylipäätään (kyky kompromisseihin ja nuo oivallukset jo tehtyinä). Ja olisin parittanut keskenään vain sellaisia henkilöitä joiden haaveet, elämäntapa ja arvot on samanlaisia. On puppua että erilaisuus tuo jännitettä joka on välttämätön liitossa. Ei puolisot toistensa klooneja saa olla, mutta erilaisuus pitää toteutua tietyissä rajoissa, ei niin että halut on niin erilaiset että niistä muodostuu vain kiistakapuloita.

Ongelma varmaan siinä. että hakijoita ei ole ollut ihan mahdottomasti. Ja hakijoiden joukossa varmaan hyvin paljon pelkän julkisuuden perässä olijoita (onneksi nuo jätetty pois), selkeästi epätasapainoisia ihmisiä - ja sitten TV-yhtiön ulkonäkövaatimuksiin sopimattomia ihmisiä (mikä sinällään hyvä ajatellen kuinka raa asti täällä perushyvännäköisten ihmisten piirteitä haukutaan). Jäljelle jää porukka jotka periaatteessa OK, mutta varmastikin juuri "epätoivoisen" sinkkuutensa (ei kuka tahansa lähtisi menemään naimisiin telkkariin oudon kanssa jos löytäisi kumppanin helpommalla tavalla) vuoksi hankala parisuhteessa: omiin tapoihinsa jäykistynyt, kompromissikyvytön, kykenemätön näkemään asioita toisen kannalta, kykenemätön tajuamaan mitkä asiat oikeasti tärkeitä parisuhteessa (ulkonäkö ja tiskiharjat vs. toisen kunnioittaminen ja arvostaminen). Ihmeen hyvin on onnistuneet tähän mennessä Suomessa, maailmalla sama sarja on tuottanut paljon kehnommin pareja?

Vierailija
6351/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinvaan kirjoitti:

Mikon luona ollessaan olisi Heidi voinut, ottaa paikkansa ja kokkailla, leipoa, lenkkeillä, tutustua ympäristöön, lukea, kirjoittaa tms. Mikko taas olisi voinut kertoa mitä nähtävyyksiä paikkakunnalla on, miten bussit kulkee jne. Oikeasti aika tylsä pariskunta.

Heidi vaikuttaa juuri sellaiselta naiselta, joka kuolee nälkään, jos kilometrin säteellä ei ole sushibaaria. Heidi ei varmasti kokkaa tai leivo, tuskin edes osaa.

Ja ne Ylöjärven nähtävyydet, ne on nopeasti kerrottu. 

1. Kirkko ja hautausmaa

2. Kirjasto

3. Räikänpuisto

4. Ympäristötaideteos

5. Soppeenharju

6. Ravirata

Oliko jotain muuta?

Oliko muuta?

Ja nämä tunnetaan ympäri Suomea ja niitä tullaan katsomaan pitkänkin matkan päästä? Tullaanhan? Tullaan?

No eihän se Ylöjärvi nyt varsinaisesti mikään matkailukohde ole. Paremminkin sellainen läpikulkupaikka. Toin nyt noita kohteita esille, kun asiasta täällä kirjoitettiin. Tuo ympäristötaideteos Vaasantien varressa on oikeasti ihan näkemisen arvoinen juttu.

Vierailija
6352/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhön ilman kameroita tuossa olisi jo huudettu urku auki ja lähdetty ovet paukkuen. Ehkä jopa nytkin. Tilannehan jarruttaa vaan kunnon riitelyä.

Varmaan kamerat hillitsevät riitelyä, mutta ilman kameroita olisi varmasti ollut myös vähemmän stressiä.

Mitähän sitä syytettiin ja käytettiin syynä epäasialliseen käytökseen, ennen kuin STRESSI sanana keksittiin? Tietääkö joku?

Vierailija
6353/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ihmeessä Heidi ja Mikko pärjäisivät, jos olisi yhteisiä lapsia??! Helekutti kun noin pienestä saa riidan aikaan. En itse kehtaisi uudelle kumppanille alkaa purpattaan pikku jutusta. Jos minulla ja minun miehelläni olisi tuollainen meininki, olisi aika monta riitaa takana. Esim kun reissuun lähdetään ja täytyy vauvan kamppeet pakata mukaan ja erään jos toisenki kerran on unohtunut mm vaippa-paketti kotiin. No eipä siinä muutakuin lähimmästä Salesta ostamaan uusi vaippapaketti. Ei elämästä tule mitään jos aletaan tuollaisista asioista toiselle vittuilemaan ja riitelemään. Kissan hiekkakin on tuote jota tarvii aina. Eli olisi ollut ihan sama mukisematta lähdetty sinne kauppaan ostamaan uusi pakkaus hiekkaa ja käyttää unohtunut hiekka joskus myöhemmin. Onkohan jonkinsortin perfektionisti tuo mikko, pikku tarkka..? Ei normaalia arjen "mokaa" voi painaa villasella vaan pitää suuttua. Ei tuosta mitään tule..

Vierailija
6354/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sitä syytettiin ja käytettiin syynä epäasialliseen käytökseen, ennen kuin STRESSI sanana keksittiin? Tietääkö joku?

Ja jokainenhan pystyy elämään tuoreen avioparin elämää ihan luontevasti, vaikka kamerat pyörivät miltei koko ajan?

Vierailija
6355/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivitaavi86 kirjoitti:

No miten ihmeessä Heidi ja Mikko pärjäisivät, jos olisi yhteisiä lapsia??! Helekutti kun noin pienestä saa riidan aikaan. En itse kehtaisi uudelle kumppanille alkaa purpattaan pikku jutusta. Jos minulla ja minun miehelläni olisi tuollainen meininki, olisi aika monta riitaa takana. Esim kun reissuun lähdetään ja täytyy vauvan kamppeet pakata mukaan ja erään jos toisenki kerran on unohtunut mm vaippa-paketti kotiin. No eipä siinä muutakuin lähimmästä Salesta ostamaan uusi vaippapaketti. Ei elämästä tule mitään jos aletaan tuollaisista asioista toiselle vittuilemaan ja riitelemään. Kissan hiekkakin on tuote jota tarvii aina. Eli olisi ollut ihan sama mukisematta lähdetty sinne kauppaan ostamaan uusi pakkaus hiekkaa ja käyttää unohtunut hiekka joskus myöhemmin. Onkohan jonkinsortin perfektionisti tuo mikko, pikku tarkka..? Ei normaalia arjen "mokaa" voi painaa villasella vaan pitää suuttua. Ei tuosta mitään tule..

Minun mies on arjen perfektionisti, haluaa että kaikki asiat arjessa sujuu tietyllä täsmällisyydellä ja täydellisesti. Hänelle on katastrofi, jos jokin unohtuu tai menee pieleen tai hoituu hänen mielestään liian hitaasti. Hän oikeasti tulee aivan raivoihinsa siitä. Sekä minulle että työkavereilleen että sukulaisilleen, kuka siihen arkeen nyt kulloinkin liittyy. Ihan kamalan raskasta.

Vierailija
6356/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä jaksossa tuo kissanhoitoriita oli? Eikö uusin jakso alkanut siitä kun Heidi oli sohvalla valmiiksi vihaisena ja Mikko tuli töistä kotiin?

Vierailija
6357/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä hikeentyä jostain käyttötavaran puutteesta, jota saa joka paikasta. Kaiken kukkuraksi kyse oli jostain kissanmuonasta. Kai se nyt hengissä mökillä selviää, kunhan sillä jotain syöttää.

Ylipäätänsä elikoiden pitäminen varsingin kaupungissa on yleensä ajattelematonta. Niiden pitäminen vie koko maailman ruokatuotannonkin vinksalleen kaikkien Sheba -metallitölkkien kanssa. Ympäristöihmisiltä unohtuu perusteet kun omasta rakista puhutaan: "Hän teki sitä ja tätä jne.."

Kaupungin keskustat ovat koiranpaskaa täynnä ihmisten kulkuteillä ja puistoissa.

Kaikkien sairainta on rodunjalostus ja näyttelyt.

On tietysti hyötykäyttöä kuten jotkut terapeuttiset syyt. Olisiko Mikollakin tässä ajatusta lemmikille ja (vaimolle)?

Vierailija
6358/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkoa on kovasti haukuttu ketjussa, mutta mä näen asiat vähän toisin kuin moni muu. Olisi mielenkiintoista tietää, mitkä olivat ne syyt, joilla asiantuntijat valitsivat juuri Mikon ja Heidin pariksi. Nämä kaksi ovat kuin eri planeetoilta. Onko ajateltu, että vastakohdat täydentäisivät toisiaan?

Mikko on aivan tavallinennuori mies, jonka tavoitteet ovat hyvin korkealla. Hän haluaa tulla menestyväksi bisnesmieheksi. Kaiken, mitä Mikko ympärilleen haluaa, tulee tavalla tai toisella tukea tätä menestyvän bisnesmiehen imagoa. Heidi taas on elämäniloinen nainen, joka on uransa huipulla heti, kun saa vakipaikan jostain koulusta (en tiedä, joko hänellä jopa on sellainen). Siinä vaiheessa hän ehkä mielellään hankkisi muutaman lapsen ja olisi melko varmasti hoitovapaalla juuri niin pitkään kuin hoitovapaalla voi olla. Asuntoasiasta huomasi, että Heidi haluaisi romanttisen ja tunnelmallisen lemmenpesän, jonka he voisivat Mikon kanssa remontoida mieleisekseen, jossa Heidi voisi iltaisin käpertyä Mikon kainaloon ja aikanaan talon täyttäisi pienten jalkojen äänet. Mikko taas haluaisi kalliilla maulla sisustetun modernin kodin viinikylmiöineen, laadukkaine sohvakalustoineen sekä valtavan taulu-tv:n. Mustaa, valkoista ja kromia, uskoisin. Eikä takuulla yhtään mitään roosaa, kermanvalkoista tai ruusukuvioista, ei edes sellaista sohvatyynyä. Toinen asia, mikä pisti silmään oli Mikolle mieleiset harrastukset. Golf on oikein tyypillinen nuoren uransa alussa olevan miehen harrastus, kun mies haluaa tulla bisnesmaailmassa menestyjäksi. Golf-kentiltä kun voi löytyä tarvittavia verkostoja päinvastoin kuin lavatansseista. Heidiä taas kiinnostaa salsan lisäksi kulttuuri ja taiteet. Kotiinsa Heidi kutsuisi varmasti mielellään ystäviään rentoihin illanviettoihin, Mikko taas mielellään pomonsa ja tämän vaimon taidokkaasti valmistetulle kolmen ruokalajin  illalliselle. 

Monet sanovat, että Mikko tarvitsisi alistuvan vaimon. Jonkun thaimaalaisen. Minä olen eri mieltä. En usko, että Mikko on sellaista hakemassa. Mikko kaipaa urasuuntautunutta vaimoa. Vaimoa, joka ymmärtää uralla etenemisen vaatimukset. Vaimoa, joka ajoittaa vapaa-aikansakin kalenterin avulla ja joka ymmärtää, että kaikista menoista sovitaan etukäteen ja varmistetaan, että ajankohta sopii myös toisen kalenteriin. Vaimoa, joka ymmärtää, että se joka tulee töistä kotiin ensin, hoitaa tietyt hommat. Joskus kotona on ensin vaimo, jonain toisena päivänä ensin mies. Jos toinen on reissussa, toinen hoitaa silloin kodin velvollisuudet. 

Heidi on näiden yhdeksän jakson perusteella minusta pehmeiden arvojen nainen, mutta Mikko pikemminkin kovien arvojen mies. Heidi ajattelee tunteella, Mikko järjellä. Jo tapa käsitellä riitaa osoitti, että Heidillä asia otti tunteisiin ja Mikko taas yritti järkiperäistää ongelman ja siten hakea tilanteeseen ratkaisua. Järkeistäminen on kuitenkin turhaa, jos toinen osapuoli ottaa asiat tunteella. Mikon herkkyys on silti näkynyt monessa kohtaa ohjelmaa. Vaikeutena puhua tunteista ja kasvoista on näkynyt mielipaha ja jopa ponnistelu kyyneleiden pidättelemiseen. Herkkyys on näkynyt myös suhtautumisena kissaan ja kissan hyvinvointiin. Heidi on kuitenkin liian pehmeä ja kunnianhimoton ollakseen koskaan menestyvän liikemiehen menestyvä vaimo

Tämä oli pitkä, mutta täydellinen analyysi aiheesta. Eikä tässä ole mitään arvolatausta, että kumman elämäntapa on parempi vaan pointti on  Mikon ja Heidin jyrkät erot elämään suhtautumisessa. Eli miten kahta näin erilaista ihmistä edes kannattaisi yrittää ahtaa yhteen. Eivät pysty koskaan täysin ymmärtämään toisiaan. Kumpikin kärsii jatkuvasti aivan erilaisten tavoitteiden ristipaineissa. 

Vierailija
6359/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnehäiriö sotkee kuvan kuten sotkisi alkoholismi, huume- tai peliongelma, pettäminen, väkivaltaisuus tms. muu vakava ongelma. Heidin osuutta ei voi arvioida suhteessa, jossa hän on ensisijaisesti olosuhteiden uhri. Se on selvää, ettei Heidi mitenkään aiheuttanut Mikon ongelmia.

Eikö todellakaan yhtään aiheuttanut? Ilmeisesti Mikolta jäi hyvän ystävänsä once in a lifetime -polttarit  väliin, kun Heidi yllätti päättämällä lähteä Tampereelle. Aiemmin oli kaiketi ollut lähtökohtana se, että Heidi asuu Mikolla kuvausjakson ajan. Varmaan Mikko olisi pyrkinyt mahdollistamaan Heidin viikonloppuretken, jos olisi vielä ehtinyt järjestää Äijälle korvaavan hoidon - siksihän Mikko mainitsi, että olisit laittanut edes tekstarin päätöksen tehtyäsi. Nyt se ilmeisesti oli kuitenkin jo liian myöhäistä. En näe, että Mikon suuttumisen syy olisi ensi sijassa se, että Heidi menee, vaan se, että Heidi ei ajatellut sen seurauksia tilanteen isomman kuvan kannalta.

Mikkoko sitten ajatteli? On varmasti tiennyt jo kuukausia että bestmaninsä polttarit on tulossa mutta ei missään vaiheessaa tullut ajatelleeksi että miten se kissanhoito järjestyy sillä aikaa kun hän on poissa.

Mutta Mikko ja Heidi ovat AVIOLIITOSSA. Onko Heidi missään vaiheessa sanonut, että hän ei aio hoitaa Mikon kissaa? Minä ainakin olettaisin, että jos olen naimisissa, mulla olisi kissa ja on sovittu, että lähden ystäväni polttareihin, niin toinen ei sitten yks kaks keksi, että mäpäs lähden jonnekin kans. Jos haluaa lähteä, niin ok, mutta siitä olisi suotavaa kertoa sen verran aikaisemmin, että ehtisin hankkia kissalle jonkun toisen hoitajan. Yksi päiväkin voi jo vaikuttaa paljon. Tai tehdä jo heti alussa selväksi, että minä en aio sinun kissaasi hoitaa, jolloin tällaista oletusta ei edes aviopuolisoonsa kohdistaisi. 

Avioliitossa mutta tunteneet muutaman viikon, joten ei tuota voi mielestäni verrata normaaliin avioliittoon, joka solmitaan normaalisti vuosien tuntemisen jälkeen. Kyllä siina ajassa puolison sinkkuaikana hankkima lemmikki alkaa varmasti tuntua ihan eritavalla perheeseen kuuluvalta jäseneltä. Nythän juteltiin vasta sellaisesta, että Mikon kissa on luultavasti alkanut pikkuhiljaa hyväksyä Heidiä. Mutta vaikka olisi ilmoittanut polttariaamuna, niin miten ihmeessä Mikko ei onnistu järkkäämään hoitoa jotenkin? Onhan sitä kissaa joku tai varmasti useampikin henkilö hoitanut aikaisemminkin, Mikko asuu pientaloalueella jossa luulisi kyllä jonkun naapurinsa tuntevan sen verran että voisi pyytää käydä lauantaina laittamassa kissalle vähän ruokaa, maksullisia hoitoloita on olemassa.

Olet ihan oikeassa, mutta Mikko luulee elävänsä avioliitossa Heidin kanssa, mutta Heidi on vasta aloittanut seurustelun Mikon kanssa. 

Hyvä kiteytys. Tuohon ne heidän riitansa varmaan pohjautuukin. Toinen kokee vasta alkaneensa seurustella ja olevansa ihastumis/tutustumisvaiheessa (mikä on psykologisesti totta tässä tilanteessa). Toinen kokee olevansa avioliitossa (mikä taas on paperilla totta, mutta psykologisesti epätotta ja parisuhteen dynamiikan kannalta epätotta). 

Tiinan ja Samuelin suhde toimii, koska he molemmat alkoivat heti häämatkan jälkeen elää  arkeaan avioparina. 

Lisäksi huumori ja se, että korostetaan hyvyyttä eikä pahuutta eli yritetään nähdä hyviä puolia ja vahvistaa niitä eikä tonkia huonoja puolia. Sellaista tervettä sokeutta vioille harjoittavat varmaan kaikki kestävissä ja hyvissä liitoissa elävät. 

Tämä on totta. Ei tarvitse ajatella sokeudeksi, vaan keskittymiseksi siihen hyvään mitä on ja huonojen puolien sietämiseen. Jos on itse täydellinen enkeli voi etsiä samanlaista enkelimiestä - muuten kannattaa pohtia mitkä asiat on ihmisessä niitä tärkeimpiä ja millaisten toisen "vikojen" kanssa voi elää.

Vierailija
6360/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä jaksossa tuo kissanhoitoriita oli? Eikö uusin jakso alkanut siitä kun Heidi oli sohvalla valmiiksi vihaisena ja Mikko tuli töistä kotiin?

Ei alkanut, se oli vain lyhyt klippi Katsomossa.

Ketju on lukittu.