Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
7621/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan se ja sama, olisiko Heidi jäänyt siksi polttariviikonlopuksi Ylöjärvelle vai ei. Se ei ollut asia, joka kaatoi suhteen. Tästä sai muuten myös senkin kuvan, että se polttariviikonloppu on vasta tämän Suomenlinnakeikan jälkeen ja jos näin on, ymmärrän vielä paremmin Heidin halua Turkuun. 

No jo on tulkinta :D

Ellei sitten ole niin, että molemmat ovat samana viikonloppuna - Suomenlinna perjantaina ja polttarit lauantaina.

Vierailija
7622/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi ja Mikko nyt vaan olivat niin erilaisia, ei me täällä voida mitään sille. Näin sen heti.  Kumpikaan ei ollut oikein varma itsestään tai mistään muustakaan.

Millan ja Kimmon jutusta huomaa, että mitä saadaan aikaan kun leikataan filmistä ohjelmaan mukaan sopivat kohdat.... Ne vedätti meitä katsojia ihan 6-0.  Ihan eri ihmiset kun kommentoivat 2 kk kuluttua suhdettaan. Nyt Kimmo oli selvästi Mies isolla "ämmällä" ja Milla ihana naurava vaimo, joka nautti miehestään.

Tiina ja Samuel nyt vaan ovat "Tiina ja Samuel" :)

Onnea tulevaisuuteen heille kaikille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7623/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olisiko Äijän hoitaminen ajoittunut päätöksen jälkeiselle ajalle vai oliko polttariviikonloppu ollut jo edellinen ja siitä tapeltiin edelleen??

Olisi ajoittunut päätöksen jälkeen.

Vierailija
7624/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sinä olisit itse tutustunut johonkin ihmiseen 4 viikkoa sitten ja nyt olisi edessä viikonloppureissu yksin. Eikö se tuntuisi hieman oudolta että tämä henkilö asuisi sinun kotona tuon viikonlopun kun olet itse pois? Minusta ainakin tuntuisi kummalliselta. Pitäisin itsestään selvänä että hän menee omaan kotiinsa reissuni ajaksi, koska mitä tekemistä hänellä minun kotona olisi.. Omassa kodissaan varmasti paljonkin tekemistä.

Ei tuntuisi oudolta. Etenkin jos satutaan olemaan naimisissa keskenämme.

Ja mitä tekemistä hänellä olisi? No, ei minulla ainakaan ole ollut vaikeuksia vieraassakaan paikassa itselleni tekemistä keksiä! Kuvittelisin, ettei niitä olisi myöskään Heidin kaltaisella aktiivisella perusälykkäällä ihmisellä. 

Mistähän ne alapeukuttajat tässäkin suuttui? Vastaajahan kehuu Heidiä, eikö silloin pidä antaa yläpeukkua?  (Ai mutta jos perusälykkään sijaan olisi pitänyt puhua keskivertoa älykkäämmästä?) 

Varmaankin siitä, kun viestin henki on, Heidin olisi pitänyt tehdä varmaankin Mikon Huushollin Töitä ja kun Heidi oli Lomalla!!!  Loma on Loma, ei silloin Tarvitse Tehdä töitä.... varsinkaan auttaakseen jotenkin Mikkoa. Tehköön itse oman kämppänsä työt!!!    Mikä Heidi - kesälomalainen - on niitä tekemään ? Eikä naiset oo mitään miesten palvelijoita!!!!!!!       :-D

Jopas oli tulkinta. Minä luin sen niin, että aktiivinen ihminen keksii kyllä jotain kulttuuririentoa, tapahtumaa, reippailua tms. vieraallakin paikkakunnalla. Eli sentapaisia asioita, joita tehdään kun lähdetään lomamatkalle toiseen kaupunkiin. Tai jos ei muuta niin vaikka hakee kirjastosta lukemista, katsoo elokuvia. Ei tarvitse koko ajan jotakuta itseään huvittamaan.

Siis tuo viesti oli sarkasmia.  :-)  Tuon tyylisiä vastauksia täällä on annettu, kun joku on ehdottanut, että voisihan se Heidi tehdä jotain kotitöitä vaikka, jos ei kulu aika. Ainahan nainen jotain keksii, jos on asenne kohdillaan, eikä ole patalaiska.  ;-)

Vierailija
7625/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että Mikolle riittää kaikesta huolimatta naisia. On paljonkin sellaisia naisia, jotka haluavat "pelastaa" miehen ja kuvittelevat olevansa juuri sellaisia, jotka saavat miehen muuttumaan rakastamalla miestä vikoineen päivineen. Miettikää nyt Matti Nykästä. Kenellekään ei ole jäänyt epäselväksi, että Matin parisuhteet ja avioliitot ovat olleen myrskyisiä ja jopa väkivaltaisia, mutta silti sillä on vaimoa toisen perään.

Voisin jopa kuvitella, että tämän kauden ohjelmat nähtyään monet naiset jopa haluavat ottaa Mikkoon yhteyttä ja "kokeilla onneaan".

Vierailija
7626/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta silloin jo Mikon tullessa Turkuun kissansa kanssa Heidin elekielessä näkyi pientä torjuntaa.

Vaikka vielä pussailtiin, ei ollut enää samaa tunnelmaa kuin häämatkalla ja häissä. Surullista etteivät osanneet kohdata toisiaan oikein ja Mikolla selvästi olisi enemmänkin  tehtävää itsensä kanssa. Toivottavasti Mikko ottaisi opikseen ja menisi vaikka jonnekin terapiaan.

Vierailija
7627/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Mikko on suuttunut Heidille siitä ettei tämä halua hoitaa hänen kissaansa, vaikka on omien sanojensa mukaan jo päättänyt erota (uusin haastattelu)?

Vierailija
7628/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että Mikolle riittää kaikesta huolimatta naisia. On paljonkin sellaisia naisia, jotka haluavat "pelastaa" miehen ja kuvittelevat olevansa juuri sellaisia, jotka saavat miehen muuttumaan rakastamalla miestä vikoineen päivineen. Miettikää nyt Matti Nykästä. Kenellekään ei ole jäänyt epäselväksi, että Matin parisuhteet ja avioliitot ovat olleen myrskyisiä ja jopa väkivaltaisia, mutta silti sillä on vaimoa toisen perään.

Voisin jopa kuvitella, että tämän kauden ohjelmat nähtyään monet naiset jopa haluavat ottaa Mikkoon yhteyttä ja "kokeilla onneaan".

Etkö ollenkaan näe eroa Nykäsen ja tämän Mikon välillä? Ja johtuiko ne kaikki Heidin ja Mikon riidat vain Mikosta? Jos Mikko oli niin kamala niin miksi Heidi olisi halunnut jatkaa hänen kanssaan? Voi kun maailma olisi helppo paikka jos asiat olisivat niin mustavalkoisia kuin osa täällä haluaa nähdä. Toivottavasti ne mustavalkoisimmat jatkavat tyytyväisinä sinkkuina eivätkä edes haaveile parisuhteista.

Vierailija
7629/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta silloin jo Mikon tullessa Turkuun kissansa kanssa Heidin elekielessä näkyi pientä torjuntaa.

Vaikka vielä pussailtiin, ei ollut enää samaa tunnelmaa kuin häämatkalla ja häissä. Surullista etteivät osanneet kohdata toisiaan oikein ja Mikolla selvästi olisi enemmänkin  tehtävää itsensä kanssa. Toivottavasti Mikko ottaisi opikseen ja menisi vaikka jonnekin terapiaan.

Entä Heidi, pitäiskö hänenkin opetella jotain itsestään vai onko hän täydellinen kunhan opettelee olemaan hieman vähemmän alistuva?

Vierailija
7630/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi olla vähän empaattisempi tätä mun asiaani kohtaan...

Eli oliko se asia sitten pohjimmiltaan se, että Mikko olisi halunnut Heidin sitoutuvan palamaan Suomenlinnasta Ylöjärvelle kissavahdiksi, kävi liitolle miten kävi?

Vierailija
7631/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko ei osaa riidellä ja on tosi itsekäs, kyllä. Lisäksi kissan omistajana sillä on täysi vastuu omasta kissastaan. MUTTA: jos on sovittu että ollaan tietyssä kaupungissa ja tulee oma lyhyt meno siihen, niin kyllä sitä helposti olettaa et (jos toinen ei erikseen edes kerro lähtevänsä mihinkään!) et se kissan hoito onnistuu kun yhdessä ollaan samassa paikassa. MUTTA: toki Mikon olisi pitänyt hoitaa asia eri tavalla eikä alkaa syyllistää Heidiä ja kääntämään asioita niin et ite on aina vaan se uhri.

Kun on tunnettu pari viikkoa ja toinen on ollut muutenkin päivät vankina asunnossa, on ihan aiheellista tiedustella, aiotko olla täällä ja voitko katsoa kissaa vai onko muita suunnitelmia. Toinen voi sitten siihen kertoa, onko niitä suunnitelmia vai ei tai onko suunnitelmissa yrittää suunnitella suunnitelmia. 

Miksi se suunnitelman tekijä ei voi kertoa? Miksi toisen pitää arvuutella? Onko oikeesti reilua? Vai johtuuko tuo mielipide siitä että ällöttävä Mikko ei voi olla minkään suhteen oikeassa? On vaan musta Mikko ja puhtaan valkoinen Heidi...

Miksi Heidin olisi ollut noin tärkeää kertoa suunnitelmistaan? Mikko on jokatapauksessa itse poissa tuon viikonlopun, joten ei vaikuta hänen elämäänsä että istuuko Heidi sen ajan Mikon olkkarissa vai käykö jossain muualla.

Niin, olisihan Mikkokin voinut jättää kertomatta siitä polttarireissustaan. Vaikka soittaa vasta sieltä reissusta, että ei ole tulossa illalla kotiin. Tai ehkä niin, että kotiin olisi varoittamatta astunut Mikon järkkäämä kissanhoitaja (sillä sellainenhan hänen tietysti on pitänyt järjestää). Mitäpä tuollaisista pienistä ilmoittelemaan.

Mikko oli jokatapauksessa itse poissa koko viikonlopun joten mitä ihmettä se häntä liikuttaa että missä Heidi sen ajan viettää?

Lue se kommentti, johon vastasit. Siinä se kerrotaan. 

Kissanhoitajahan hänen pitäisi järjestää joka tapauksessa, ei Heidin läsnäolo vaikuta asiaan mitenkään. Jos Mikko ei lemmikin omistajana ymmärrä sitä, että sille eläimelle on järjestettävä hoito aina kun itse on poissa niin pitkään ettei eläin selviä sitä aikaa yksinää, niin kannattaa antaa se kissa parempaa kotiin.

Hoitaja oli jo järjestetty. Se on se ihminen, joka on kotona. Jos se ihminen, jonka molemmat olettavat olevan kotona ja josta on varmaan puhuttukin tyyliin "olen täällä xx päivästä yy päivään", päättääkin olla olematta, vähintä mitä voi tehdä, on ilmoittaa siitä ajoissa. Tämä oli ainoa asia, mitä Mikko toivoi: ilmoittamista ajoissa. Hänellä ei ollut mitään sitä vastaan, että Heidi lähtee jonnekin.

Sinun piireissäsi toimitaan varmaan toisin. Onnea sille tielle.

Olen samaa mieltä kanssasi, mielestäni oli varsin normaalia että Mikko oletti Heidin hoitavan kissaa. Ja riita tuli siitä, ettei Heidi ollut ilmoittanut lähtevänsä pois, ei siitä että Heidi lähtee. Heidi ei varmaankaan lemmikittömänä sinkkuna ymmärrä sitä, mitä se on kun on toisesta vastuussa - yleensä noi eläintenhoitajat halutaan varmistaa hyvissä ajoin ja ihan normaaliahan se on olettaa, että puoliso hoitaa.

Mikko on mielestäni todella rasittava tyyppi, mutta tässä keississä kyse ei mielestäni ollut mistään alistamisesta ja silkasta pahuudesta. Pariskunnat yleensä auttaa toisiaan puolin ja toisin, ilman että siitä tehdään mitään erikoisempaa numeroa - ehkä Heidi ei vaan ajattele näin.

Juuri näin.

Tämä  kissagate osa 2  on ollut ketjun trollaajille aikamoinen herkkupala. Aina voi väliin heittää jo noin 300 kertaa kuullut kommentin  "lemmikin omistajan tehtävä on hankkia hoitaja tai antaa lemmikki pois" ja mylly pyörii taas. 

Kissagatestahan teki Gaten se, että tuollaisesta suht. pienestä ja ihan normaaliin elämään kuuluvasta asiasta Mikko teki elämää suuremman ongelman. Ettei pystynyt sopimaan samana päivänä eikä antamaan anteeksi. Se ei ole normaalia.

Tuskin ongelma oli se, ettei Mikko olisi voinut sopia ja antaa anteeksi Heidin tekemää virhettä (joo, katson että sen, joka muuttaa yllättäen suunnitelmia, tulisi olla kommunikaatiossa aloitteellinen osapuoli). Uskon, että varsinainen syy anteeksi antamisen vaikeuteen on ollut se, että Heidi ei ole voinut rehdisti tunnustaa mokanneensa, jolloin asia olisi todennäköisesti ollut sillä selvä, vaan on käynyt tiukkaan puolustustaisteluun, mikä on ohjelmassa nähdyn perusteella hänelle ominainen tapa reagoida huomautuksiin, jolloin aiheesta on kehkeytynyt raju riita. Siihen on sitten ehkä vedetty mukaan Mikon muut vanhat virheet, Ylöjärvellä olemisen tylsyys ym. mikä on loukannut Mikkoa enemmän kuin alkuperäinen kärhämän syy sinänsä.

Itse en ymmärrä mitä itseisarvoa on käydä jokaista kiistaa katkeraan loppuun - suhde on huonoilla raiteilla, jos joka kinassa pitää etsiä syyllisiä tai puolustaa tiukasti omaa nurkkaansa sen sijaan, että keskittyisi siihen, että osoittaa myötätuntoa toisen kokemaa huonoa mieltä kohtaan ja viestii, että yritetään ensi kerralla hoitaa tällaiset yhteistuumin paremmin.

Näin minäkin asian näin, ja näin yritän arjessa toimia. Käytännössä huomannut kuinka hankalistakin asioista on oikeasti mieheni kanssa kyetty sopimaan kun molemmat on olleet ratkaisuhakuisia. Ja sen yrittämisen saa lamattua toiselta hyvin helposti, siihen riittää yksi pieni kärkevä lause väärään aikaan.

Vierailija
7632/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulette, loppuuko tämä Mikon ja Heidin suhteen analysointi täällä ennen, sanotaanko nyt vaikka itsenäisyyspäivää? Peukku ylös: loppuu, peukku alas: ei lopu

Kiitos vastauksestasi!

Vierailija
7633/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä Heidi, pitäiskö hänenkin opetella jotain itsestään vai onko hän täydellinen kunhan opettelee olemaan hieman vähemmän alistuva?

Kirjoittaja varmaan uskoi siihen, että Heidi on läksynsä oppinut ilman terapiaakin. Jokaisella on opittavaa eroon päättyneestä suhteesta ja ongelmista, jotka johtivat eroon. Mikon taas voi olla vaikeaa saada ongelmistaan kiinni ilman apua tai ainakaan saada työstettyä niitä. 

Vierailija
7634/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi mieleen, kun Heidi kokkasi Mikon keittiössä ja pyysi siltä leivinpaperia. Mikko repäisi jonkun ihan kelvottoman riekaleen, ja sanoi että hänen taktiikkansa on, että kun tekee (kotityöt) huonosti, toinen alkaa tehdä kaiken itse, eikä tarvi sitten (kokata). Heidinä olisi jättänyt sen siihen paikkaan. Ei puoliso ole kodinkone tai taloudenhoitaja.

Vierailija
7635/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin Mikon kanssa, niin ainakin siinä vaiheessa jos joku rupeaa riitatilanteessa vähättelemään ja sanomaan minulle samaan tapaan kuin se Mikko Heidille tuumi, niin siinä olisi oksat pois ja minä häipyisin. Mutta minä olenkin kainuusta

Vierailija
7636/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapeltiinko me täällä palstalla viikko turhaan siitä kissanhoidosta!!!????

Vierailija
7637/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja varmaan uskoi siihen, että Heidi on läksynsä oppinut ilman terapiaakin. Jokaisella on opittavaa eroon päättyneestä suhteesta ja ongelmista, jotka johtivat eroon. Mikon taas voi olla vaikeaa saada ongelmistaan kiinni ilman apua tai ainakaan saada työstettyä niitä. 

Jos kuuntelet kuinka Heidi suhdetta analysoi jälkeenpäin niin oppiko jotain? MIkä osa epäonnistumisesta oli hänen syytään (no tietenkin että alistui liikaa) mikä Mikon? JOs ulospäin noin jäykän ja jääräpäisen oloinen ihminen analysoi noin niin kyllä terapiassakin saa kauan istua ennen kun suostuu toisenlaisen kuvan itsestään näkemään.

Vierailija
7638/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pusukuva Kimmon instagramissa! Lisätty 15h sitten.

Vierailija
7639/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ongelma oli se, ettei Mikko olisi voinut sopia ja antaa anteeksi Heidin tekemää virhettä (joo, katson että sen, joka muuttaa yllättäen suunnitelmia, tulisi olla kommunikaatiossa aloitteellinen osapuoli). Uskon, että varsinainen syy anteeksi antamisen vaikeuteen on ollut se, että Heidi ei ole voinut rehdisti tunnustaa mokanneensa, jolloin asia olisi todennäköisesti ollut sillä selvä, vaan on käynyt tiukkaan puolustustaisteluun, mikä on ohjelmassa nähdyn perusteella hänelle ominainen tapa reagoida huomautuksiin, jolloin aiheesta on kehkeytynyt raju riita. Siihen on sitten ehkä vedetty mukaan Mikon muut vanhat virheet, Ylöjärvellä olemisen tylsyys ym. mikä on loukannut Mikkoa enemmän kuin alkuperäinen kärhämän syy sinänsä.

Itse en ymmärrä mitä itseisarvoa on käydä jokaista kiistaa katkeraan loppuun - suhde on huonoilla raiteilla, jos joka kinassa pitää etsiä syyllisiä tai puolustaa tiukasti omaa nurkkaansa sen sijaan, että keskittyisi siihen, että osoittaa myötätuntoa toisen kokemaa huonoa mieltä kohtaan ja viestii, että yritetään ensi kerralla hoitaa tällaiset yhteistuumin paremmin.

M: "Musta olisi kiva, että jos sovit jotain suunnitelmia jotka koskettaa mun aikatauluja, niin ei sun tarvitse multa mitään lupaa kysyä, mutta voisit ilmoittaa siitä. Ja se että sä et ole ehtinyt, niin siinä ei montaa sekuntia viestin lähettämisessä kestä."

H: "Kerroin siitä asiasta päivää sen jälkeen, kun olen tehnyt ne suunnitelmat."

M: "Niin sattumalta kerroit, kun satuin kysymään sitä."

H: "No se ei ollut päällimmäinen asia minun mielessäni sillä hetkellä, vaan se sinun kanssasi läsnä oleminen oli päällimmäinen asia."

Jos tuo Heidin käytös ei ole puolustelua, niin mikä sitten olisi?

Fiksumpaa Mikolta tietysti olisi ollut jäädä jumittamatta tuohon jo menneeseen ja keskittyä tulevaan, kysyä kävisikö Heidille, että jatkossa ilmoittaisi menoistaan kun ne tietää. Ties vaikka Heidi, kun hänelle olisi annettu vähän tilaa, olisi itsekin ollut aidosti pahoillaan.

(Ja tasapuolisuuden nimissä todettakoon, että yhtä haluton Mikko on mokiaan myöntämään, vaikka nyt siinä eksymisjutussa.)

Vierailija
7640/8622 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Mikko on suuttunut Heidille siitä ettei tämä halua hoitaa hänen kissaansa, vaikka on omien sanojensa mukaan jo päättänyt erota (uusin haastattelu)?

Siis mikä haastattelu? Suomenlinnassa tai sen jälkeen tehty?

Voihan olla, että kissariita oli se viimeinen niitti, joka sai Mikon näkemään mielipiteiden yhteensovittamattomuuden ja päätös eroksi kypsyi kun Heidi oli lähtenyt pois Mikon kotoa.

Ketju on lukittu.