Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisaalta tässä kameroille näytetyssä riitatilanteessa Mikko meni kyllä itse kyselemään Heidin fiiliksiä heti kotiin tultuaan, vaikka olisi voinut itse mennä hetkeksi lataamaan akkujaan ennen riidan ratkomista.
Eiköhän sen fiiliksen kyselyn tarkoitus ollut, että Mikko osoittaisi sillä, ettei enää ole hyökkäyskannalla ja toisaalta huolenpitoaan Heidistä, ja toisaalta Heidi - jos omaisi sosiaalista pelisilmää - voisi myös osaltaan hyvitellä aiempia riitaisia tunnelmia. Heidi ei kuitenkaan tarttunut siihen toivotulla tavalla, vaan osoitti, että on edelleen vihainen aiemmasta.
Jos se eillinen riita edelleen kaihertaa Heidin mieltä niin miksi pitäisi esittää jotain muuta? Aiemminkin on tullut esille tuota, että Mikko haluaa vain lakaista ongelmat maton alle ja "unohtaa" kun taas Heidin mielestä olisi tärkeää käydä asiat läpi. Heidi vastasi että ei kovin hyvät fiilikset eillisestä, Mikko alkoi siinä sitten keskustelemaan vaikka ei vissiin sitten kuitenkaan jaksanut. Olisi todennut, että okei, sopiiko jos keitän tässä kahvit ja hengähdän ihan hetken niin jutellaan sitten siitä eillisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mikko vaikuttaa tosi introvertiltä ja sosiaalisesti kömpelöltä. Ei varmaan osaa tavallisessa elämässä lähestyä naisia. Ajatteli varmaan, että ohjelman myötä asiantuntijat hoitavat hälle vaimon ja homma on siltä osin paketoitu. Paitsi että nyt vaimo teettääkin työtä ja parisuhteen eteen joutuu näkemään vaivaa. En usko että Mikko on narsisti tai huono ihminen, vaan vain aika juro ja sopeutumaton, varsinkin Heidin kaltaiselle ihmiselle. Mikolle sopisi hyvin vaikka joku thaimaalainen vaimo, ja tämä ei ole sanottu yhtään ilkeydellä.
Näitä kommentteja lukiessa ymmärtää, miksi suomalaiset miehet haluavat thaimaalaisia vaimoja ja tyttöystäviä....
Heidi on ihan Tiltti tuon Särkiniemen Mikon seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kaudella oli paremmat asiantuntijat. Tällä kaudella se naisterapeutti on kyllä ok, mutta miehet liibalaaba-loremipsum. Pastori Kanalakaan nyt ei kovin ihmeellisiä lausunut, mutta ihanan empaattinen eikä toisaalta yrittänytkään olla muuta kuin on, asiantuntevuudessakaan.
Jason on kyllä hyvän näköinen, että sikäli ei haittaa.
Niinpä, mutta valitettavasti itserakkaan oloinen.
Twitterissäkin saatu huomiota. Jason twiitannut: Viime kauden @MaaretK ja @karikanala tosi arvostettuja. Myös @ElinaTanskanen. Minä liibalaaba & itserakas, mut komee! #ensitreffitalttarilla
Liitteeksi kopioitu nuo pari viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisaalta tässä kameroille näytetyssä riitatilanteessa Mikko meni kyllä itse kyselemään Heidin fiiliksiä heti kotiin tultuaan, vaikka olisi voinut itse mennä hetkeksi lataamaan akkujaan ennen riidan ratkomista.
Eiköhän sen fiiliksen kyselyn tarkoitus ollut, että Mikko osoittaisi sillä, ettei enää ole hyökkäyskannalla ja toisaalta huolenpitoaan Heidistä, ja toisaalta Heidi - jos omaisi sosiaalista pelisilmää - voisi myös osaltaan hyvitellä aiempia riitaisia tunnelmia. Heidi ei kuitenkaan tarttunut siihen toivotulla tavalla, vaan osoitti, että on edelleen vihainen aiemmasta.
Huomasitko että Heidihän pahoitteli siinä useaan kertaan ja pyysi anteeksi (ja oli vissin jo eilenkin pyytänyt). Että kyllä hän hyvitteli niitä eillisiä tunnelmia ja yritti rakentavasti selvittää tilannetta. Mutta Mikko vaan jatkoi kitinää jotain Heidin "itsensä puolustelemisesta". WTF? Mikko antaa itse täyden laidallisen siitä ettei Heidiltä heru empatiaa, ei näe asiaa Mikon kannalta, ei kerro suunnitelmistaan jne. Sitten kun Heidi tuohon yrittää sanoa jotain niin "älä ny puolutele ittees, no kyllä sää ny puolustelet".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja unohti silittää Mikon päätä! Voi poloista poikaa. Nyyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko sanoi itse ettei ollut halunnut sopia riitaa ollenkaan edellisenä iltana, eli Heidi oli saanut kärvistellä koko päivän ikävissä tunnelmissaan. Sitten kun Mikolle sopii (kamerat ovat paikalla?) hän yhtäkkiä yrittää esiintyy sovittelevana osapuolena.
En vain ymmärrä miten “älä puolustele itseäs” on jonkun mielestä mitenkään rakentava tai sovitteleva kommentti. Sehän tarkoittaa samaa kuin sanosi ole hiljaa, minä olen oikeassa. Tai ettei paljon sinun näkemyksesi kiinnosta, sinun kuuluu vain hyväksyä minun näkemykseni. Mikkohan tässä on se toisen toiminnasta hermostunut osapuoli ollut (taas?), Heidi on hänen mielestään toiminut väärin. Keskustelu eli “puolustelukin" oli väärin.
Ihmettelen sitäkin että jonkun mielestä on normaalia -suuttua- toiselle, jollei tämä ole tajunnut priorisoida jotain sinun hyvin spesifejä erityistarpeitasi pyytämättä. Voihan molempien päänsisäiset oletukset tulla yllätyksenä juu, mutta suora loukkaantuminen siitä kokonaiseksi illaksi ettei ole informoitu ajoissa..? Ja keskustelu seuraavana päivänä on yhtä syyllistystä ja toisen torppaamista?
Aivan liikaa hälytysmerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi puolustelemaan kumpaakaan, mutta en ymmärrä miksi Mikko saa nii paljon lokaa niskaansa.. En usko, että Heidi on sen helpompi kumppani. Mikäli minun kumppani olisi menossa bestmaninsa polttereihin, tarjoutuisin automaattisesti auttamaan eläimen hoidossa.. Tottakai olisi kohteliasta kysyä, että sopiiko, mutta lähtökohtaisesti kumppanina tietenkin autan ja haluan toisen pääsevän läheisen ystävän juhliin. Ehkä Heidi ja Mikko eivät vielä osaa ajatella toisiansa tiiminä, jossa halutaan ensisijaisesti toisen parasta ja ollaan valmiita tekemään kompromisseja. Sekin on tietysti ymmärrettävää, ottaen huomioon kuinka vähän aikaa he ovat tunteneet toisensa.
Mikon vanhemmat sanoivat mielestäni osuvasti: toista ei voi lähteä muuttamaan. Voisivat Heidi ja Mikkokin hyväksyä toisensa erilaiset harrastukset ja mielenkiinnon kohteet. Mikäli sitä ei pysty hyväksymään, ei yhteinen tie näytä kovin lupaavalta.
Sen jälkeen kun olet kaksi viikkoa pyöritellyt peukaloitasi puolison työpäivien ja loputtomien muiden menojen aikana, niin voi olla että et automaatisesti tarjoutuisi istumaan vielä yhtä viikonloppua kissavahtina vaan koittaisit keksiä jotain muuta tekemistä.
Sain käsityksen että Heidi oli yrittänyt pyytää anteeksi edellisenä iltana (mitä?!), muttei se ollut Mikolle kelvannut. Aivan käsittämätön tyyppi mielestäni.
Ihan järkyttävä tyyppi tuo Mikko! Toivottavasti Heidi pääsee hänestä eroon, ja löytää itselleen vielä upean ja arvoisensa puolison. Heidin kupliva ja iloinen persoona hukkuu järkyttävän Mikon seurassa, joka on täys mäntti. Pelkästään vaatii, eikä tee itse minkäänlaisia kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Kimmo on Pakarinen, mutta mikä on Millan sukunimi?
Etkö viitsi googlata, löytyy jokaisen nimet minuutissa, on niitä tässäkin ketjussa?
Sitä en ihan ymmärtänyt että miksi JUST SILLOIN pitäisi päästä kavereita katsomaan pitkän matkan päähän kun toisella on menoa? Varsinkin jos on sellainen aikataulu että voisi lähteä moikkaamaan niitä viikon jokaisena päivänä?
Jos tarkoitus oli sanoa ettei aio juosta toisen aikataulujen mukaan, niin sen voisi sanoa suoraan eikä bookkailla päällekkäin ohjelmaa.
Minusta Heidin ja Mikon välienselvittelyssä ei niinkään ollut kyse siitä kissanhoitoäksidentistä. Tuohon hetkeen eskaloitui kaikki aiemmat selvittämättä jääneet asiat. Heidi on ehkä kokenut, että hänen elintilansa pienenee koko ajan ja tuo polttari-kissa-keissi alkoi ehkä olemaan viimeinen pisara.
Uskon, että Mikollakin on ihan vilpitön pyrkimys rakentaa toimivaa suhdetta, mutta parin keskinäinen välienselvittelytapa vain on aivan erilainen. Näiden ohjelmaan leikattujen klippien perusteella tuntuu, että Mikko ei todella täysin ymmärrä Heidin tunteita eikä osaa ottaa niitä aidosti vastaan. Ikään kuin hän ei aidosti kuulisi, mitä Heidi yrittää sanoa.
Uskon, että koko tilanne olisi lauennut yhdellä ainoalla pienellä kysymyksellä, joka Mikon olisi minusta pitänyt osata kysyä Heidiltä jo paljon aiemmin: Kerro miltä sinusta tuntuu? Mikä eniten ahdistaa?
Jos Heidi olisi saanut rauhassa kertoa ulos tuntemuksensa olisi Mikolla ollut paremmat mahikset saada oma asiansa ymmärretyksi. Uskon, että monta parisuhdesotaa vältettäisiin jos puolin ja toisin osattaisiin tuo kysymys kysyä. Kun saa päästää höyryt ja päässä risteilevät ajatukset ulos, on huomattavasti helpompi kuunnella toisen viesti.
Tilanteeseen tietysti vaikutti se, että Mikko oli töistään ja menoistaan stressaantunut. Patoutuneiden asioiden suhteen Mikon ja Heidin tilanne on mennyt jo aika pitkälle. Voi olla aika vaikea lähteä rakentamaan luottamusta. Ellei sitten aidosti pysty muuttamaan omia toimintastrategioita.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ihan ymmärtänyt että miksi JUST SILLOIN pitäisi päästä kavereita katsomaan pitkän matkan päähän kun toisella on menoa? Varsinkin jos on sellainen aikataulu että voisi lähteä moikkaamaan niitä viikon jokaisena päivänä?
Jos tarkoitus oli sanoa ettei aio juosta toisen aikataulujen mukaan, niin sen voisi sanoa suoraan eikä bookkailla päällekkäin ohjelmaa.
Eiköhän se pointti ole ettei silloin ole ohjelmaa, eli jos on tyhjänpanttina toisen työn takia vieraalla paikkakunnalla miksi olla siellä silloinkin kun toinenkin on pois.
Mikon olisi mielstäni kuulunut kysyä kissanhoidosta, eikä olettaa- ja jos ja kun oletti, olla edes loukkaantumatta ja syyllistämättä toista noin rankasti, vaan ottaa itsekin jotain vastuuta väärinymmärryksestä.
Ymmärrän että sanotaan "älä puolustele" jos on tapahtunut jotain todella kamalaa, vaikka pettäminen. Silloinkin tunteiden tasaannuttua yleensä molempien on hyvä saada kertoa ajatuksensa. Et olekaan vapaa hoitamamaan kissaani vaikken edes sinua pyytänyt? Ehkei kyseinen termi kuitenkaan sovi "rikokseen".
Täällä on kiistelty Mikon luonteesta, onko narsisti vai eikö ole ynnä muuta. Siihen en ota kantaa, mutta kyllä hän hieman kylmänpuoleiselta ja minäkeskeiseltä ihmiseltä vaikuttaa, ei tyypiltä, joka on emppissymppiksenä huomaa toisen tunnetilat ja ahdistuneen mielen. Mutta ehkä hänkin vielä kasvaa ihmisenä. Toivottavasti.
Heidi on minusta joustava ja miellyttävän tuntuinen ihminen. Nyt vaan kaikki asiat ja tunteet kärjistyy stressaavassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
No jos vaikka haluaa viettää aikaa sen toisen kanssa silloin kun sillä ei ole menoja, kun on just menty naimisiin ja pitäisi ehtiä tutustua sen verran, että osa päättä, jatkako avioliittoa "koeajan" jälkeen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka Mikko ollut vihainen. Aivan jäykkänä loukkaantumisesta ja vihaisuudesta. Melkein pelottavan tuntuinen. Posket hehkuu punasina. Ymmärrän, miltä Heidistä ne aiemmat huutoepisodit ovat tuntuneet. Tilanne on kuin jäätä Mikon puolelta. Ei millään tavalla tule Heidiä vastaan. Helposti voisin kuvitella tuollaisen joskus kärjistyvän jopa fyysiseen väkivaltaan. Toivon tulevien kumppaneiden takia, että ei niin tulisi käymään.
Vierailija kirjoitti:
No varmasti siksi että kun tuossa hommassa on tarkoitus nyt asua ja viettää aikaa sen puolison kanssa eikä käydä moikkailemassa kavereita jokaisena viikonpäivänä. Nyt puolisollakin oli kuitenkin muuta menoa tuolle viikonlopulle (ei ole siis lainkaan kotonaan) joten tuohan on oikein hyvä hetki käydä itsekin moikkaamassa omia kavereita.
...ja se ei ollut Kimmo, vaan Milla, joka näytti kuumalta! :)