Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Olipas Millan äiti nätti ja siro mutta Millasta on tullut tuommoinen isonaamainen kolho nainen. Ja aika hiljainen oli äiti!
Antaa kyllä sellaisen vaikutelman, että Milla kotona asusessaan on ottanut yliotteen äidistään määräämällä. Eihän Milla edes aluksi halannut äitiään, vaan isäänsä. Sitten vasta, kun äiti itse tuli halaamaan. Pikkusiskotkin olivat varautuneen oloisia Millan tullessa.
Millalle sopiva matchi olisi joku väkivaltaan taipuvainen ovimikko. Mieluusti moottoripyöräharrastuksen kera, että olisi vähän jännitystä ja pelkoa samassa paketissa.
Kauheata sanoa, mutta mun mielestä useampikin näistä osallistujista olisi oikeasti nyt tarvinnut ihan kunnon hoito/terapiajakson henkilökohtaista asiantuntija-apua tiedostakseen ja korjatakseen omissa ajattelu- ja reagointitavoissaan olevia perustavanlaisia ongelmia, joiden vuoksi tämä kausi alkaa näyttää vievän parit yhä pahempaan syöksykierteeseen. Ei siis mitään ympäripyöreitä asiantuntijalätinöitä, joista voi ajatella, että joo, noin ne sanoo varmuuden vuoksi kaikille, vaan tiukkaa henkilökohtaista analyysia ja ohjausta, mikä juuri hänessä on se ongelmallinen toimintamalli.
Vierailija kirjoitti:
Millalle sopiva matchi olisi joku väkivaltaan taipuvainen ovimikko. Mieluusti moottoripyöräharrastuksen kera, että olisi vähän jännitystä ja pelkoa samassa paketissa.
Tai Tauski!
Me naurettiin miehen kanssa ääneen raivaussaha-episodia! Siis Millan isähän juksutti uutta vävyään, testasi huumorintajua. Oli hauskaa katsoa, kun Kimmo ei tuntunut tietävän, onko tuo äijä tosissaan vai ei :D Mies on Kainuusta ja totesi, että kunnon kainuulais-savolaishuumoria :D Kovin vakavasti te nyt kaiken tulkitsette, peace :)
Hekoteltiin tosin jo siinä kohti, kun Kimmo hämmästeli 6 tunnin ajomatkaa. Arkipäivää pohjoisemmassa Suomessa. Autossa kinastelukin saattoi johtua ihan vain siitä, että viettivät pienessä tilassa monta tuntia kaksin.
Mieslukija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko on karmiva. Hyvin voin kuvitella tuon käytöksen jatkumona, että käy käsiksi.
Been there seen that.
On karmivaa, että täällä leimataan ihminen väkivaltaiseksi, vaikka hänet tunnetaan vain televisio-ohjelmasta, jossa hän EI ole ollut väkivaltainen.
Nämä Mikkoa haukkuvat ovat täynnä jotain järjetöntä vihaa. Ihan kuin purettaisiin omaa ihmissuhteista tullutta pettymystä ja pahaa oloa vihaamalla tuntematonta ihmistä. Vieläpä sellaista, joka ei voi puolustautua mitenkään.
Tekee Mikon puolesta pahaa lukea näitä, kyllä ongelmia on enemmän näiden viestien kirjoittajilla. Minusta ihan normaali perusjantteri, ottaen huomioon että on koko kansan pällisteltävänä niin toimii ihmeenkin normaalisti.
Juuri näin. Raati on päättänyt, että Mikko on pahis ja Heidi enkeli. Kuinkahan tämä enkeli ei noissa aiemmissa liitoissaan ole onnistunut? Aika terävä on kieli, kontrolloimaton temperamentti ja vahvat mielipiteet. Yleensäkin on hieman hävettänyt naisten puolesta. Kaikki kolme tässäkin sarjassa ovat olleet hyvin kriittisiä miesten tapoja kohtaan, miehet taas eivät juurikaan negatiivisesti ole naisiaan kommentoineet. Miesten siivouskäsitys, asumispaikka,ruokavalinnat jopa reittivalinnat ovat vääriä, Milla ei päästänyt miestä edes auton rattiin. Ainut tapa olla yhdessä on naisen tapa? Kyllä parisuhteen pitäisi perustua tasavertaisuuteen. Ennustanpa, että jos esim. Samuel jaksaa pysyä Tiinansa kanssa yhdessä Tiina dominoi jatkossakin kotona. Lapsen syntymän jälkeen nuo Tiinat nostavat kotidiktatuuriaan sseuraavaan potenssiin, Samuelit joko alkavat tehdä enemmän ylitöitä, yrittävät epätoivoisesti pysyä käskytyksen tahdissa tai jatkuvaan nalkutukseen kyllästyneinä vetäytyvät kotona sohvalle korvat sulkien. Lopputulema on sama: parin etääntyminen toisistaan, keskinäinen halveksunta - ja ero.
Missä päin se näytössä ollut talo on, Tampereella vai Turussa?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jakson loputtua tuntui pahalta. Ei ole kivaa katsottavaa tämä ei.. :(
Täällä kun sanotaan että ollaan vässyköitä ja tossukoita, jos ei mielipidettään sano - kuinka lempeä mies pystyy ilmaisemaan itseään kovaluontoisen naisen seurassa??? Eihän siitä mitään tule. Kyllä se on niin, että eri seurassa ihminen loistaa eri tavoin. Toiset ihmiset saa sädehtimään, ja toiset saa perääntymään, ärtymään.. Menemään kuoreensa. Exäni oli kova päällepäsmäri ja aina lyttäämässä ideani, lopulta en itsekään tiennyt mitä mieltä olen mistään, koska mitään tilaa ei ollut, kaikki jyrättiin heti. Jäätävältä tuntuu muistella sitä elämää, kun joka asia väännettiin ihan ihmeelliseksi.
Kilttiluonteisen kannattaa hankkiutua yhteen toisen kiltin kanssa, sanonpa näin kokemuksella. Nykyinen mieheni on hyvin kiltti, kuten itsekin olen. Kilpaa olemme kaikki vuodet miellyttäneet toisiamme -samanlaisia kun olemme- välillä emme kyllä saa sitten päätettyä mitään tai aikaan mitään, mutta niin hyvä olla yhdessä!!
Kimmo ei tainnut sanoa mitään (lahjasta kiittämistä) kummempaa myöskään Millan isän seurassa. Oliko hänkin liian hyökkäävä ja päällepäsmäri? Ei minun mielestäni. Missä on se sujuva seuramies, josta Millakin on joskus puhunut? Tai hän taisi sanoa "huomaavainen" eli Kimmo huolehtii maidot kahveihin ja osaa sanoa kiitos ja näkemiin ja katsoo silmiin - mutta ei edelleenkään saa sanaa suustaan ellei satu olemaan jotain myöntelyn aihetta.
Kainuulaiset on oma rotunsa...
Sopisivatkohan Heidi ja Kimmo yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Sopisivatkohan Heidi ja Kimmo yhteen?
Heidi ja Samuel olisivat olleet hyvä hipsteripariskunta. Tiina ja Kimmo lähiöihmisiä omine epävarmuuksineen, mutta mukavia ihmisiä. Olisivat voineet hyvinkin onnistua ja Kimmo olisi muuttanut helposti Tikkurilaan duunin viereen.
Tampereella kävivät katsomassa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Me naurettiin miehen kanssa ääneen raivaussaha-episodia! Siis Millan isähän juksutti uutta vävyään, testasi huumorintajua. Oli hauskaa katsoa, kun Kimmo ei tuntunut tietävän, onko tuo äijä tosissaan vai ei :D Mies on Kainuusta ja totesi, että kunnon kainuulais-savolaishuumoria :D Kovin vakavasti te nyt kaiken tulkitsette, peace :)
Hekoteltiin tosin jo siinä kohti, kun Kimmo hämmästeli 6 tunnin ajomatkaa. Arkipäivää pohjoisemmassa Suomessa. Autossa kinastelukin saattoi johtua ihan vain siitä, että viettivät pienessä tilassa monta tuntia kaksin.
No eihän Kimmo tajunnut ja siksi moni katsojakin luuli, että "olipa itsekäs lahja, ei lahja ollenkaan". No, ei Kimmo hiljaiseksi mennyt, vaan otti lahjan lahjana eli huomionosoituksena. Olihan se sitäkin, ei pelkkä vitsi, vaikka taitaa olla niin, että saha jää Kainuuseen appiukon käyttöön - Kimmon luvalla. Kimmolla on vastauskin jo valmiina, kun appi kysyy, saako hän käyttää sitä. "Ihan sama."
Vierailija kirjoitti:
Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, kuinka hiljainen ja alistuneen oloinen Millan äiti oli? Teki jotenkin pahaa katsella häntä ja Millan isää. Muutenkin mielestäni Millan isän lahja ja jutut menivät hieman yli, mutta sitten vielä kun äiti näytti jopa pelokkaalta, aloin miettiä että toivottavasti heidän perheessään on kaikki kunnossa. :/
Sinä itse et varmaan olisi yhtään ahdistunut kun tv-kamerat hyökkäisivät kotiisi muutamaksi tunniksi? Ei kovin normi juttu. Millan siskot tuijottivat hämmentyneinä suoraan kameraan, äiti sentään vältti suoraa tuijotusta. Mutta en minä ainakaan kovin rento olisi jos näkisin kirjahyllyäni ja maton hapsuja kuvattavan kotonani. Huvittaa jo tämä kyökkipsykologia mitä palstalla harrastetaan, Mikko on saanut jo useamman "asiantuntijan" toimesta narsistileiman - hei, häntä haastatteli useampi asiantuntija ennen ohjelmaa, hän täytti useampia psykologisia testejä. Jos oikeasti asiantuntijalta kysyisitte he voisivat kertoa ettei oikeasti narsistit hakeudu testattavaksi, kiertävät paikat joissa heidän persoonaa arvioitaisiin ilman, että itse voivat pitää langat käsissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, kuinka hiljainen ja alistuneen oloinen Millan äiti oli? Teki jotenkin pahaa katsella häntä ja Millan isää. Muutenkin mielestäni Millan isän lahja ja jutut menivät hieman yli, mutta sitten vielä kun äiti näytti jopa pelokkaalta, aloin miettiä että toivottavasti heidän perheessään on kaikki kunnossa. :/
Sinä itse et varmaan olisi yhtään ahdistunut kun tv-kamerat hyökkäisivät kotiisi muutamaksi tunniksi? Ei kovin normi juttu. Millan siskot tuijottivat hämmentyneinä suoraan kameraan, äiti sentään vältti suoraa tuijotusta. Mutta en minä ainakaan kovin rento olisi jos näkisin kirjahyllyäni ja maton hapsuja kuvattavan kotonani. Huvittaa jo tämä kyökkipsykologia mitä palstalla harrastetaan, Mikko on saanut jo useamman "asiantuntijan" toimesta narsistileiman - hei, häntä haastatteli useampi asiantuntija ennen ohjelmaa, hän täytti useampia psykologisia testejä. Jos oikeasti asiantuntijalta kysyisitte he voisivat kertoa ettei oikeasti narsistit hakeudu testattavaksi, kiertävät paikat joissa heidän persoonaa arvioitaisiin ilman, että itse voivat pitää langat käsissään.
Mikon osalta sanottakoon, että se kylmyys tai ei edes kylmyys vaan täysi ilmeettömyys, jota hän on näyttänyt Heidin kanssa toimiessaan, puhuu omaa kieltään.
Millan isähän sanoi Millan häävalssikuvan nähdessään, ettei Milla osaa kyllä tanssia tai jotain sinne päin. Milla ei sanonut siihen mitään, mutta ei näyttänyt loukkaantuneeltakaan ehkä siksi että heitto ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ja jos pitikin, ne se oli tuollaisen velmun suusta aika odotettu piikki. Tällaiseen Milla on tottunut ja ilmeisesti toivoo mieheltäänkin jotain samaa. Leikkisyyttä ja vinoilua - toisaalta ei anna Kimmon edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jakson loputtua tuntui pahalta. Ei ole kivaa katsottavaa tämä ei.. :(
Täällä kun sanotaan että ollaan vässyköitä ja tossukoita, jos ei mielipidettään sano - kuinka lempeä mies pystyy ilmaisemaan itseään kovaluontoisen naisen seurassa??? Eihän siitä mitään tule. Kyllä se on niin, että eri seurassa ihminen loistaa eri tavoin. Toiset ihmiset saa sädehtimään, ja toiset saa perääntymään, ärtymään.. Menemään kuoreensa. Exäni oli kova päällepäsmäri ja aina lyttäämässä ideani, lopulta en itsekään tiennyt mitä mieltä olen mistään, koska mitään tilaa ei ollut, kaikki jyrättiin heti. Jäätävältä tuntuu muistella sitä elämää, kun joka asia väännettiin ihan ihmeelliseksi.
Kilttiluonteisen kannattaa hankkiutua yhteen toisen kiltin kanssa, sanonpa näin kokemuksella. Nykyinen mieheni on hyvin kiltti, kuten itsekin olen. Kilpaa olemme kaikki vuodet miellyttäneet toisiamme -samanlaisia kun olemme- välillä emme kyllä saa sitten päätettyä mitään tai aikaan mitään, mutta niin hyvä olla yhdessä!!
Kimmo ei tainnut sanoa mitään (lahjasta kiittämistä) kummempaa myöskään Millan isän seurassa. Oliko hänkin liian hyökkäävä ja päällepäsmäri? Ei minun mielestäni. Missä on se sujuva seuramies, josta Millakin on joskus puhunut? Tai hän taisi sanoa "huomaavainen" eli Kimmo huolehtii maidot kahveihin ja osaa sanoa kiitos ja näkemiin ja katsoo silmiin - mutta ei edelleenkään saa sanaa suustaan ellei satu olemaan jotain myöntelyn aihetta.
Onko sinua koskaan filmattu televisioon? MInua on. Ja voin sanoa, että kyllä käytös jähmettyy, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Privaatisti voi olla rento ja puhelias, mutta kun valo palaa kamerassa juttu on ihan toinen. Joku Tiinan kaltainen hölöpölö ei välitä, antaa mennä, mutta varautuneemmat ihmiset miettivät enemmän mitä sanovat kun kaikki tallentuu.
Sitä mä en ymmärrä, kun nää ihmiset käy läpi melkoisen seulan psykologeja yms., niin miten on näin "keskeneräiset" ihmiset valikoituneet sarjaan? He tarvitsisivat kyllä jokainen jonkunlaista terapiaa, ja pitkään. Lähes kaikilla tuntuu olevan jonkinlaiset traumat edellisistä suhteistaan, joustamaton oma ajatusmaailma ja suojausmekanismit päällä koko ajan. Etenkin Milla ja Mikko ovat sen oloisia että oma persoona ei ole kasassa, näistä etenkin Milla. Mikkokin vaikuttaa kuitenkin seesteisemmältä. Voin hyvin kuvitella että Milla-tyyppinen ihminen kahlaa läpi ihmissuhteita, jää lopulta aina yksin syyttäen toista, mutta ei tajua etä vika on itsessään.
MHL-ohjelmassa sanoi juuri hyvin se parisuhdepsykologi tms, että ihan turha vaihtaa näyttämöä jos näytelmä pysyy samana.
Luulen myös, että näistä ihmisistä on löytyyt niin huonoja matcehja (M&K, H&M), että ne ikäänkuin kaivavat persoonasta ne huonoimmat puolet esille. Milla tarvisi ehkä kovemman ja jopa ilkeämmän miehen jotta oma kieli pysyisi kurissa, herkempää miestä hän alkaa aivan nöyryyttämään, mikä taas latistaa miehen miehisyyden entisestään, siinä saa sitten ihmetellä miksei ole intohimoa. Lytätty mies ei varmasti anna tajunnanräjäyttävää seksiä.. Mikko taas tarvisi vahvemman naisen, joka loisi enemmän rajoja Mikon käytökseen. Heidi ja Kimmo voisivat oikeasti olla hyvä pari.
Millan ja Kimmon suhteesta tulee mieleen oma edellinen suhteeni ja nuoruuden avioliitto, kun Milla sanoi että "ihan kuin minä olisin se mies ja Kimmo nainen". Jos nainen on liian kova ja maskuliininen, niin osat voivat vaihtua ja se kyllä tukahduttaa suhteen. En osaa tätä selittää, mutta meillä myös exäni kanssa kävi niin että minusta tuntui kuin olisin sen suhteen mies. Mieheni oli hyvin kiltti, myötäilevä ja epävarma. Minäkin olen kiltti mutta kaipaan maskuliinista, itseäni vahvempaa miestä tasapainottamaan suhdettani.
Ennenkuin minua aletaan vertaamaan Millaan ja moittimaan, niin kyllä, olen käynyt tuon suhteen jälkeen vuosia terapiassa ja tajuan virheeni. Olen myös löytänyt vierelleni miehen jota kunnioitan, ja joka tuo itsestäni parhaat puoleni esiin. Liittomme on tasapainoinen, mutta tiedän etten voisi häntä jyrätä koskaan enkä muuttaa. Mielestäni toimivassa liitossa pitää olla se jokin särmä, että välillä toisessa jokin asia ärsyttää, mutta tietää ettei puolisoa voi muuttaa. Kun toinen ei ole itsestäänselvää hyytelöä jota voi mielensä mukaan muovata, myös intohimo säilyy suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikon osalta sanottakoon, että se kylmyys tai ei edes kylmyys vaan täysi ilmeettömyys, jota hän on näyttänyt Heidin kanssa toimiessaan, puhuu omaa kieltään.
Pidät varmaan vastaanottoa jossain? Minkä suunnan psykoterapeutti olet kun kykenet muutamista klipeistä diagnoosit tekemään?
Minua häiritsee Mikossa se, että hän ei selkeästi edes rakasta Heidiä ja silti haluaa kontrolloida ja kieltää. Minusta hän on sarjassa ainoa, jonka pitäisi olla sinkku loppu elämänsä, tuollaisella luonteella ei parisuhde onnistu. Heidi olisi todellakin ansainnut jonkun ihan erilaisen miehen, nämähän on kaikilta osin ihan eri planeetoilta.
Nämä asiantuntijat on ihan pohjanoteeraus. Ihme ympäripyöreitä itsestäänselvyyksiä sössöttäviä tyyppejä. Jos sarja jatkuu, toivottavasti vaihtavat uusiin.
Tiinan kohellus on varmaan ihan hassua ja söpöä tuossa vaiheessa, mutta ajatelkaapas 60-vuotiasta, joka käyttäytyy yhä samalla tavalla. Ei ole enää yhtään söpöä. Sitten se on vaan jatkuvaa nalkuti nalkuti, olen aina oikeassa, minun tapani tehdä on oikea. Ihanaa, jos kuviossa on myös lapset ja lapsenlapset.