Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi kiteytyy turkulaisuus. Sivistynyt, tyylikäs, hillitty, mutta samaan aikaan tylsä, raskas ja huumorintajuton. Turkulaiset eivät ikinä naura pieruvitseille, vaikka syytä olisi! Heidin ja Mikon yhteiseloa on siksi niin tahmeaa katsoa, kun ei mitään hassuttelua tai pöllöilyä. Samuel ja Tiina on tässä toinen ääripää, mutta heidän suhteensa on kepeytensä ansiosta paljon happirikkaampi.
Kimmo ja Milla. Okei, Milla ei tykkää Kimmosta, eikä tunne mitään seksuaalista kiinnostusta häneen, mutta tarviiko silti olla toiselle niin ikävä. Kimmo vaikuttaa oikealta kultakimpaleelta ja uskon, että joku saa hänestä vielä ihanan aviomiehen!
Vierailija kirjoitti:
Kimmo ja Milla. Okei, Milla ei tykkää Kimmosta, eikä tunne mitään seksuaalista kiinnostusta häneen, mutta tarviiko silti olla toiselle niin ikävä. Kimmo vaikuttaa oikealta kultakimpaleelta ja uskon, että joku saa hänestä vielä ihanan aviomiehen!
Aika ihmeellistä kyllä että ainakin kahdessa jaksossa Milla on sanonut Kimmolle että tykkää tästä.Nyt sitten on ääni kellossa muuttunut!?
Ei oo kyllä luettavissa mitään suurta kipinää/vetovoimaa näiden kahden välillä.
Missähän vaiheessa tuon terapeutin luona on käyty? Tässä kohtaa näytettiin mutta olisko kuitenkin oltu jo kuvausten loppusuoralla. Luin jonkun jutun Mikon osallistumisesta ohjelmaan jossa kerrottiin että häät ja kuvaukset oli loman aikana. Terapeutin luonahan Mikko kuitenkin voivotteli kun on raskasta kun töihin on palattu ja Heidilläkin varmaan tylsää ilman häntä. Aika kovat pisteet kuitenkin toisillensa antoivat. Kaikki parit. Oliko miellyttämisen makua ja/tai vain vaikeaa myöntää julkisesti että ei onnistuttukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei oliko se Heidi joka joskus sanoi, että välillä nolottaa kun Mikko puhuu niin kovaa? Vai oliko joku muu..
Entä jos joku on aiemminkin maininnut tästä kovaäänisyydestä (ja ohjelman aikana Heidikin) ja Mikko yrittää huomioida sen hiljentämällä ääntään, jonka seurauksena ääni muuttuu muminaksi.
Tai sitten huutaa aina kun kamera ei ole päällä. Kun kamera käynnistyy, alkaa mumista Raumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei oliko se Heidi joka joskus sanoi, että välillä nolottaa kun Mikko puhuu niin kovaa? Vai oliko joku muu..
Entä jos joku on aiemminkin maininnut tästä kovaäänisyydestä (ja ohjelman aikana Heidikin) ja Mikko yrittää huomioida sen hiljentämällä ääntään, jonka seurauksena ääni muuttuu muminaksi.
Luulisi siinä tapauksessa, että ohjelmaan olisi tähän mennessä päässyt edes yksi kohtaus, jossa Mikko puhuu kovaan ääneen mumisematta. Yhtäkään kohtaa ei ole kuitenkaan nähty. Itsekin ihmettelin tätä Heidin kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi kiteytyy turkulaisuus. Sivistynyt, tyylikäs, hillitty, mutta samaan aikaan tylsä, raskas ja huumorintajuton. Turkulaiset eivät ikinä naura pieruvitseille, vaikka syytä olisi! Heidin ja Mikon yhteiseloa on siksi niin tahmeaa katsoa, kun ei mitään hassuttelua tai pöllöilyä. Samuel ja Tiina on tässä toinen ääripää, mutta heidän suhteensa on kepeytensä ansiosta paljon happirikkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Aika ihmeellistä kyllä että ainakin kahdessa jaksossa Milla on sanonut Kimmolle että tykkää tästä.Nyt sitten on ääni kellossa muuttunut!?
Ei oo kyllä luettavissa mitään suurta kipinää/vetovoimaa näiden kahden välillä.
Minäkään en ole kyllä kertaakaan nähnyt näiden välillä mitään kipinää. Ihmettelin pari viikkoa sitten, kun tässä keskustelussa monet sanoivat, että ihanaa kun hekin ovat selkeästi lähentyneet. Minusta heillä on ollut koko ajan todella väkinäistä. Kimmo tuntuu olevan koko ajan varpaillaan, että mitä sieltä Millan suusta tulee ja mitä hän nyt uskaltaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko vielä mongertaa jotain murretta.
Äläpäs sotke arvokasta ja perinteikästä tampereemmurretta tähän yksilön kyvyttömyyteen tuottaa selkeää puhetta! Tampereen murteeseen kuuluu nimenomaan se, että artikuloidaan ja monet raavaat mansen äijät ovat jopa kovaäänisiäkin. Kyllä tampereen murteesta saa normaalisti hyvin selvää. Toisin kuin esim. savo tai lappi, jossa käytetään vielä jotain omalaatuisia sanoja.
Mikko ei vain osaa puhua, vaan yksinkertaisesti mutisee. Minulla kesti ainakin 2 jaksoa, ennen kuin tajusin sen olevan tampereen murretta. Ja minä sentään olen asunut Tampereella koko ikäni.
No aika pitkät piuhat sulla siinä tapauksessa, ettet tunnistanut murretta tuon aiemmin.
Mikka ja Milla sopisivat hyvin yhteen. Toinen tuottaa ääntä jotain kumman reittiä pitkin ja toinen vetää murteella. No, jos asiaa puhutaan, niin Mikko tuskin jaksaisi Millaa kovin kauaa. Vaan mitä on se huumori, johon M ja Kimmo viittasivat terapeutin sohvalla. Ei ole näkynyt eikä kuulunut.
Mielestäni näitä pareja pitäisi mätsätä yhteen niin, että ensin pannaan kaikki samaan tilaan juttelemaan keskenään, vähän kahdenkeskistäkin aikaa olis kaikkien kanssa ja sitten pisteytetään. Ei vain naamoja, kuten kai aiemmissa jaksoissa on tehty, vaan livekontaktia. Ja pareja aletaan muodostaa niistä tyypeistä, jotka ovat rankanneet toisensa edes jollain tavalla. Veikkaan että Millan ja Kimmon välille ei olisi tullut osumaa tällä tyylillä, muille ehkä joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistiksi syytellään nyt kyllä vähän heppoisin perustein. Diagnosoikaa jos olette ammattilaisia ja hoitosuhteessa potilaaseen, täällä on ihan turha heitellä tuollaisia kommentteja.
Kylläpä sitä nyt tärkeänä siellä ollaa hoitoalan edustajan kommentoimassa, eikö niin?
Etkö ole koskaan kuullut, että arkikielessä kun puhutaan vaikka imbesillistä, ei tarkoitetan diagnosoitua imbesilliä (jos näitä luokitteluja enää onkaan) eikä narsisti tarkoita diagnosoitua narsistia, vaan ihmistä, joka käyttäytyy kuin narsisti. Ei ole mahdollista, että tällainen puhetapa tulee jollekin yllätyksenä.
Lopettakaa nyt tuo narsistijauhanta, tässä tulee ihan olo että keskustelee joidenkin junttien kanssa. Narsisti siellä ja narsisti tuolla, narskujenkka soi!
Onko sinussakin vähän narsistin vikaa?
Särähti korvaan kun Mikko kommentoi miten Heidi tekee asiat nopeasti, kun taas hän itse tekee asiat "kunnolla".
Vierailija kirjoitti:
Särähti korvaan kun Mikko kommentoi miten Heidi tekee asiat nopeasti, kun taas hän itse tekee asiat "kunnolla".
Sama... jotenkin vaan tulee Mikon puheista sellainen hyytävä olo, niin kuin monella täällä. Jotenkin korostaa itseään ja omia tapojaan, ihan kuin olettaisi, että hän on parempi kuin Heidi. Tai että hänen pitää todistaa tekevänsä asiat paremmin kuin Heidi.
Ja noi sovinisti-Mikko jutut....hrrrr. Vaikka olisi kuinka läppää ja huumoriakin mukana, niin ei ole ihan tavallista tollanen sovinistimeininki enää nykyään. Ja Heidi ei sellaisesta tunnu välittävän yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistiksi syytellään nyt kyllä vähän heppoisin perustein. Diagnosoikaa jos olette ammattilaisia ja hoitosuhteessa potilaaseen, täällä on ihan turha heitellä tuollaisia kommentteja.
Kylläpä sitä nyt tärkeänä siellä ollaa hoitoalan edustajan kommentoimassa, eikö niin?
Etkö ole koskaan kuullut, että arkikielessä kun puhutaan vaikka imbesillistä, ei tarkoitetan diagnosoitua imbesilliä (jos näitä luokitteluja enää onkaan) eikä narsisti tarkoita diagnosoitua narsistia, vaan ihmistä, joka käyttäytyy kuin narsisti. Ei ole mahdollista, että tällainen puhetapa tulee jollekin yllätyksenä.
Lopettakaa nyt tuo narsistijauhanta, tässä tulee ihan olo että keskustelee joidenkin junttien kanssa. Narsisti siellä ja narsisti tuolla, narskujenkka soi!
Onko sinussakin vähän narsistin vikaa?
Me ollaan narsisteja kaikki, kun oikein silmiin katsotaan, me ollaan narsisteja elämän, ihan jokainen!
Vierailija kirjoitti:
Aika moni asia näyttää olevan K:n ja M:n suhteessa poskellaan, mutta silti terapeutilla suhteelle ropisi paljon pisteitä. Olin kyllä todella hämmästynyt.
Olisi kiinnostavaa tietää, tietävätkö asiantuntijat pariskuntien elämästä sitäkään vähää kuin sarjan katsojat, eli näytetäänkö heille näitä klippejä, joissa konfliktitilanteet, sopimiset ja onnistumiset tulevat esiin. Vai perustavatko he tilannearvionsa ja ohjeistuksensa vain siihen, miten pariskunta asiat esittää heidät tavatessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs sotke arvokasta ja perinteikästä tampereemmurretta tähän yksilön kyvyttömyyteen tuottaa selkeää puhetta! Tampereen murteeseen kuuluu nimenomaan se, että artikuloidaan ja monet raavaat mansen äijät ovat jopa kovaäänisiäkin. Kyllä tampereen murteesta saa normaalisti hyvin selvää. Toisin kuin esim. savo tai lappi, jossa käytetään vielä jotain omalaatuisia sanoja.
Mikko ei vain osaa puhua, vaan yksinkertaisesti mutisee. Minulla kesti ainakin 2 jaksoa, ennen kuin tajusin sen olevan tampereen murretta. Ja minä sentään olen asunut Tampereella koko ikäni.
No aika pitkät piuhat sulla siinä tapauksessa, ettet tunnistanut murretta tuon aiemmin.
Mikka ja Milla sopisivat hyvin yhteen. Toinen tuottaa ääntä jotain kumman reittiä pitkin ja toinen vetää murteella. No, jos asiaa puhutaan, niin Mikko tuskin jaksaisi Millaa kovin kauaa. Vaan mitä on se huumori, johon M ja Kimmo viittasivat terapeutin sohvalla. Ei ole näkynyt eikä kuulunut.
Tähän vain ohiksena sen verran, että miten voi tunnistaa mitään murretta, jos ei saa puheista ja sanoista selvää. Jos ihan oikeasti kuulee vain "niin, joo, mm" ei kai siitä kukaan vielä murretta pysty erottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samuelilla ja Tiinalla on selvästi enemmän yhdessäpitäviä kuin erottavia piirteitä suhteessaan. Samuel näytti tosin vähän yllättyneeltä, kun Tiinalta ei tullutkaan ysiä.
Tiina antoi ysin, Samppa kasin
Yllättyi ehkä arvosanan korkeudesta, kun arkinen kommentointi kuitenkin antaa ymmärtää, että vähän jokainen Samulin tapa tehdä asioita hiertää Tiinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko ei vain osaa puhua, vaan yksinkertaisesti mutisee. Minulla kesti ainakin 2 jaksoa, ennen kuin tajusin sen olevan tampereen murretta. Ja minä sentään olen asunut Tampereella koko ikäni.No aika pitkät piuhat sulla siinä tapauksessa, ettet tunnistanut murretta tuon aiemmin.
Mikka ja Milla sopisivat hyvin yhteen. Toinen tuottaa ääntä jotain kumman reittiä pitkin ja toinen vetää murteella. No, jos asiaa puhutaan, niin Mikko tuskin jaksaisi Millaa kovin kauaa. Vaan mitä on se huumori, johon M ja Kimmo viittasivat terapeutin sohvalla. Ei ole näkynyt eikä kuulunut.Tähän vain ohiksena sen verran, että miten voi tunnistaa mitään murretta, jos ei saa puheista ja sanoista selvää. Jos ihan oikeasti kuulee vain "niin, joo, mm" ei kai siitä kukaan vielä murretta pysty erottamaan.
No sitten kuulolaitetta hankkimaan, ellei muuta ole onnistunut kuulemaan. Kai Mikko jotain muutakin on puhunut, kun sitä niin antaumuksella täällä haukutaan.
Muistan jostain kuulleeni tai lukeneeni, että Jason tai joku muu asiantuntijoista olisi paljastanut, että tämän kauden lopetus poikkeaa jotenkin aikaisemmista kausista. Millähän tavalla:
a) joku pari luovuttaa kesken kauden?
b) joku pari jatkaa suhdetta, mutta muuttaa eri osoitteisiin?
c) jotain muuta, mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikon ensimmäinen sana Heidille altarilla oli moro, siinä kohtaa minä tunnistin tamperelaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samuelilla ja Tiinalla on selvästi enemmän yhdessäpitäviä kuin erottavia piirteitä suhteessaan. Samuel näytti tosin vähän yllättyneeltä, kun Tiinalta ei tullutkaan ysiä.
Tiina antoi ysin, Samppa kasin
Yllättyi ehkä arvosanan korkeudesta, kun arkinen kommentointi kuitenkin antaa ymmärtää, että vähän jokainen Samulin tapa tehdä asioita hiertää Tiinaa.
Minä taas en ole kuullut, että ne tavat hiertävät. Ne ovat vaan erilaisia. Olen kuin Tiina, minulla on syyni tehdä asiat tietyllä tavalla, huomaan niissä eron toiseen tapaan nähden (vaikka ne valot aamulla). Ei se sitä tarkota, että olisin jotenkin raivoissani, pettynyt tai ärtynyt toisen tapaan tehdä asiat. Mutta jos samassa tilassa toisen kanssa ollaan, kerron oman tapani ja perustelut sille. Esimerkiksi siinä valoasiassa ymmärrän Tiinaa täysin. Olen itsekin tokkurassa, jos alan säästää sähköä ja pitää valot sammuksissa säästömentaliteetilla. Valot voivat olla pois niissä tiloissa, joissa ei oleilla, mutta ei säästön vuoksi puolivalaistusta siinä tilassa, jossa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusimmassa klipissä Heidin ja Mikon välit ovat lähes jäätävät. Kumpikin pinnistelee, kun kamerat läsnä. Muuten Heidi olisi jo lähtenyt.
Onkohan niillä suhteessaan nyt sitä akateemisesti koulutettujen ihmisten tunneälyä ja sivistynyttä käytöstä? Yliopistotutkinto ainakin kummallakin...