Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Milla ja Kimmo: Milla muistuttaa ulkoisesti ja puhetyyliltään (ex) taitoluistelija Kiira Korpea. Kimmo on valtavan viehättävä; hänessä on ihanalla tavalla nöyryyttä, muttei nöyristelyä. On vastaantulevan oloinen. Ulkonäöltään söpön, rujon, komean, lutuisen, kirveellä veistetyn ja halipusuhöpsön sekoitus <3. Mahtava pakkaus. Veikkaan, että Milla ja Kimmo ovat syttyneet ihan isolla liekillä toisiinsa eroottisesti. Ihmettelen, kuinka jotkut kirjoittajat eivät ole sitä huomanneet.
Heidi ja Mikko: Heilläkin on varmaan hetkensä, mutta ne eivät välity katsojille. Näen tämän parin ottavan TV-avioliittonsa pakollisena työharjoitteluna, joka on vedettävä läpi. Pusut, puheet, yhdessä olemiset ovat päälle liimattuja juttuja, joilla yritetään pitää kulissi pystyssä viiden viikon ajan, minkä sopimus vaatii.
Tiina ja Samuel: No, Samuel on avioliitossaan joutunut hyppäämään kuin vauhdikkaaseen temppurataan. Jos hän saa siinä riittävästi onnistumisen elämyksiä ja pystyy mielestään riittävästi vaikuttamaan radalla etenemiseen, niin hän osaa ottaa ilon irti, samoin takaiskut. Tiina joutuu aika lailla peilaamaan itseään nyt kumppanin kautta ja kasvun paikat voivat olla aika tiukkoja. Jos Tiina osaa hellittää otettaan, voi molemmille liiton osapuolille avautua antoisia puolia yhdessä olosta.
Vierailija kirjoitti:
Heidi ja Mikko: Heilläkin on varmaan hetkensä, mutta ne eivät välity katsojille. Näen tämän parin ottavan TV-avioliittonsa pakollisena työharjoitteluna, joka on vedettävä läpi. Pusut, puheet, yhdessä olemiset ovat päälle liimattuja juttuja, joilla yritetään pitää kulissi pystyssä viiden viikon ajan, minkä sopimus vaatii.
Hyvin kirjoitettu. Sitä en tiedä, kuvitteleeko Mikko mahdollisuuksistaan liikaa. Ehkä ei ole päässyt vielä pöksyihin ja yrittää, mutta yleensä ottaen homma vaikuttaa täysin näytellyltä.
Kimmo on niin ihana ja herttaisen oloinen mies. :) Toivottavasti Kimmo löytää jonkun ihanan naisen, joka arvostaa hänen suloisuutta :) (jos Millan kanssa ei sujukaan)
Vierailija kirjoitti:
Tiina käyttäytyy varmaankin samalla tavalla kun äitinsä. Opittu malli. Mutta onko sillä väljä jos samu sen hyväksyy. Kaikille miehille jotka ei vät vielä ole naimisissa niin katse anoppiin niin näät vaimosi 50 v.
Väljä 😁
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi ja Mikko parina eivät ole ihmetyttäneet minua missään vaihessa. Hyvin toimii puheyhteys. Se sen sijaan ihmetyttää, miksi pari päätyi eroon.
Eihän noilla ole minkäänlaista kemiaa. Heidi vaikuttaa Mikon seurassa kiusaantuneelta, meininki on koko ajan sellainen, että pitäisi päästä pois. Näkyy kauas, että Mikko ei vain kolahda millään tasolla vaan pikemminkin ärsyttää.
Muuten vaan kehuvat toisiaan ohjelmassa, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vielä yksi näkökulma tuohon kaupassa käyntiin. Mulla on hyvin erilainen ruokamaku kuin miehelläni, olen hyvin nirso ja en tykkää tietyistä mauista yhtään ja en voi syödä sellaista ruokaa ollenkaan (esim. jos on pippuria paljon tai muuta vastaavaa), mieheni taas on on kaikkiruokainen. Käytän myös erilaisia ruokatuotteita kuin mieheni. Mä ostan siis kaupasta omia juttujani ja mies ostaa omiaan. Toki on paljon samojakin ruokia ja tuotteita, mitä käytetään, mutta mun pointti nyt on se, että miksi aina pitää ostaa MOLEMMILLE SAMAA tuotetta, miksi sitä fetaakin/välimerellistä juustoa whatever ei ois voinut alunperinkin valita 2 erilaista, toinen syö toista ja toinen toista. Jos ne menee salaattiin, niin molemmat voi laittaa omiin kippoihin, joista ne lisätään omille lautasille. Ei voi olla niin vaikeaa. Esim. itse en voi sietää tomaatteja, mutta teemme yhteisen salaatin ja tomaatit pilkotaan omaan kuppiin, josta mies niitä lappaa omalle lautaselleen ja ite jätän ottamatta. No big deal.
Jos Samuelin mielestä se välimerellinen juusto on parasta, niin valitkoon sitten sitä ja Tiina ottaa sitä toista. Miks pitää AINA päästä johonkin kompromissiin, et molemmat kärsii?! Se on sitten eri asia, jos toiselle se juusto on "ihansama" ja toiselle se pitää olla se tietty, niin sit se "ihansama"-tyyppi joustaa. Ei sen kummempaa. Mutta tässä Samuelia rupesi selkeästi jo vituttamaan, että hän ei saa sanoa mihinkään mitään, joten halusi edes jostain omasta kannastaan pitää kiinni. Mutta tiedän, että jotkut on tosi tarkkoina just salaatinteosta, ekal kaudel se yksi mies, joka ei pessyt salaatinlehtiä, yhyhy, sellaisesta pitääkin "nipottaa".
Mutta ens jakson klipissä Tiina näköjään taas valittaa siitä tiskipöydästä, se menee jo vähän överiksi :(
Meillä on sama juttu miehen kanssa joissakin ruoka-aineissa. Esim. ku tehään pizzaa niin mää vihaan aurajuustoo ja mies oliiveita. Teen sit 4 pyöreetä pohjaa ja pääraaka -aineet on samat ja molemmat voi lisäillä omat juttunsa omiin pizzoihin. Toimii:) Suosittelen kyllä Tiinalle ja Samuelille joko erillisiä kauppakäyntejä nii voi kotona sit rauhassa tutustuu molenpien makuelämyksiin tai niinku ehdotit et valitsee molemmat ettei tuu tollaisia akward-tilanteita. Ai niin ja sitten mää monesti soitan miehelle et mitä sää haluut sieltä kaupasta ja mies kysyy multa ennenku menee mut voin kuvitella samanlaisen tilanteen näillä kahdella, not funny:0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Minä! Asun Keski-Euroopassa ja täällä annetaan kolme poskipusua tavatessa. Se on minusta ihan hirveää, tuntuu feikiltä (halaus olisi ok, se on jotenkin aidompaa) ja kestää muutenkin tolkuttoman kauan kun pusuttelet siinä viisi ihmistä rivissä läpi muiden lähes jonottaessa vuoroaan, joten kerron kaikille että me Suomessa vaan morjestetaan tai kätellään ja pyrin pysymään siinä. Suomijuntti maailmalla, moro!
Mahdatko asua Sveitsissä??:D Et ole vaan asunut täällä vielä tarpeeksi kauaa, kun et ole tottunut poskisuudelmiin. Odota kymmenen vuotta, niin alat Suomessa käydessäsikin kumartumaan poskisuukkoihin tuttuja tavatessa (noloa)... Onnistutko muuten katsomaan Ensitreffit alttarilla-lähetyksiä? Itse en pysty ja harmittaa, kun joutuu keskustelujen ja lehtien perusteella "seuraamaan", nyyh.
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta täälä ihan sama ongelma :D Miten hiton monta kymmentä vuotta pitää asua että siihen pussailuun tottuu ;) ? Tervehtisin mieluummin moikkaamalla, kättelemällä tai halaamalla. Onnistuu seuraaminen Katsomosta kun säätää Freedomilla tms. sijainnin Suomeen.
Mulle kevyt suukko tai jopa ilmapusu poskelle on pienempi paha kuin halaus, jossa sentään joutuu pusertamaan itseään vasten toisen vartaloa. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi ja Mikko parina eivät ole ihmetyttäneet minua missään vaihessa. Hyvin toimii puheyhteys. Se sen sijaan ihmetyttää, miksi pari päätyi eroon.
Eihän noilla ole minkäänlaista kemiaa. Heidi vaikuttaa Mikon seurassa kiusaantuneelta, meininki on koko ajan sellainen, että pitäisi päästä pois. Näkyy kauas, että Mikko ei vain kolahda millään tasolla vaan pikemminkin ärsyttää.
Niin. Tuollaista on koulutettujen ihmisten kommunikointi muissakin yhteyksissä. Noin minäkin Heidinä tuossa tilanteessa kommunikoisin, vaikka en Mikkoa sietäisikään.
Sitä kutsutaan sosiaaliseksi tajuksi ja tahdikkuudeksi. Silloinkin, kun homma on jo käytännössä paketissa, täytyy ymmärtää näytellä näytelmä loppuun.
En minä erotessakaan ole kertonut naisilleni, mitä heistä oikeasti ajattelen, vaan olen pyrkinyt myönteisyyteen ja saanut samaa vastineeksi. Itsensä hillitsevä ihminen pystyy pitämään kielteisen sisällään päästämättä sitä voimakkaasti ulos.
Heidin kielteisyys näkyy hienovaraisesti.
Taidat ajatella kaksimielisesti.
Jännä juttu muuten, että Tonylle riitti se kun Kimmo kehui Millaa kauniiksi, mutta Millalta halusi tarkemman vastauksen, mistä osasta hän Kimmossa pitää. Miksei kysynyt Kimmolta samaa, sen vastauksen olisin halunnut kuulla.
Kimmo jää tässä suhteessa jyrän alle. "Älä kiroile." - "Kiroilenpas". Ja se siitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas Samuel kerjäsi selvästi verta nenästä salaattiosastolla, kun ei voinut mennä hakemaan sitä salaattipussiaan ja alkoi siinä heittää "läppää", että tehdään niinku sä haluat. Eihän Tiina voinut tietää, mitä salaattipussia tarkoitetaan..Niitähän on jumalattomasti. Sitten taas kumijuusto-episodissa Samuel oli ensin ihan sovitteleva ja yritti myöhemmässä vaiheessa jättää toisen pois (ilmeisesti sen kumijuuston?), koska tehdään nyt niinku sä haluat.
Toki Tiina stressaa ihan turhaan jostain vähän epäjärjestyksessä olevasta keittiöstä.
Minä saan kyllä Mikon puheesta aika hyvin selvää, vaikka voisi tietysti artikuloida selvemminkin. Heidin naiskaveri sen sijaan vaikutti epäkohteliaalta. Hyvälle tutulle voi antaa tuollaisia lahjoja, mutta ehkä ihan puolitutuille ei...Ehkä olen tosikko. Voin kuvitella samantyyppisten ihmisten ostavan lapsettomille ihmisille vauvakirjoja, lastenvaatteita (okei, vähän kärjistetty esimerkki!).
Musta päinvastoin oli liikuttavaa että Heidin kaveri oli huomioinut myös Mikon, Heidin aviomiehen.Mitähän showta siitä ois tullut jos kaverit ois huomioinut vaan Heidin eikä Mikkoa ollenkaan. Hauska läppä muutenkin se lahja:D
Onpa täälläkin ääni muuttunut kellossa, 3. Jakson jälkeen ihmiset pitivät Tiinan nalkuttamista normaalina ja oikeana toimintatapana eikä kukaan nähnyt että tämä tästä jatkuisi. Jos Samuli ei ole lauhkea kuin lehmä ennustan huonoa ellei Tiina tajua muuttaa käytöstään.
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tuollaista on koulutettujen ihmisten kommunikointi muissakin yhteyksissä. Noin minäkin Heidinä tuossa tilanteessa kommunikoisin, vaikka en Mikkoa sietäisikään.
Sitä kutsutaan sosiaaliseksi tajuksi ja tahdikkuudeksi. Silloinkin, kun homma on jo käytännössä paketissa, täytyy ymmärtää näytellä näytelmä loppuun.
En minä erotessakaan ole kertonut naisilleni, mitä heistä oikeasti ajattelen, vaan olen pyrkinyt myönteisyyteen ja saanut samaa vastineeksi. Itsensä hillitsevä ihminen pystyy pitämään kielteisen sisällään päästämättä sitä voimakkaasti ulos.
Onko sitten hienotunteista esim. pitää toista kädestä, jos ei kerran yhtään välitä? Ei minusta.
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten hienotunteista esim. pitää toista kädestä, jos ei kerran yhtään välitä? Ei minusta.
Kun on leikkiin ryhdytty, on leikki kestettävä. Kädestä pitely kuuluu näytelmään.
Sehän tästä ohjelmasta niin irvokkaan tekeekin, että suurin osa kaikesta on silkkaa bluffia. Parit menevät naimisiin ja suurin osa heistä eroaa viikkojen jälkeen, jotkut kuukausien jälkeen ja jotkut vuosien jälkeen.
http://m.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/artik…
Mitäs tästä ajattelette? Tämä video oli julkaistu ennen eilistä jaksoa. Kovin on yhtenäiset ajatukset ruoastakin ja kemiat eli keskinäinen sanailu ja eleet toimii edelleen <3
Mä olen eilisen kauppareissunkin jälkeen sitä mieltä, että Tiinan "ruokakauppanatsius" on enemmän vitsiä, eikä niin kovin vakavasti tarkoitettua. On ne hänelle vakavia, mutta on valmis muuttumaankin luulisin. En usko, että kameroiden ulkopuolellakin sama jatkuu, eikä tuskin jokaikisellä kauppareissulla tästä tulevaisuuteen. Koska ruokaa on jokaisen syötävä, en käsitä, miksi pitäisi syödä jotain huonoa, kun samalla rahalla voi ostaa hyvääkin. Kun vaan tietää ne tuotteet, joissa on paras hinta-laatusuhde. Esim. mä suunnilleen huusin mielessäni eilistä jaksoa katsoessa, että hyvä ihme te ootte K-kaupassa, ostakaa Pirkka Parhaat -sarjan fetaa! (Ilmainen mainos: Pirkka Parhaat sarjasta kannattaa ostaa myös mm. oliiviöljy, se kreikkalainen versio on mielestäni tosi laadukasta hintaan nähden.)
http://m.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/artik…
Tässä Tiinan omaa selitystä. Mä uskon täysin, että nämä pinttyneet tavat, jos ne menevät aivan överiksi, kuten vaikka tiskiharjan malli, muotoutuu vähitellen yhteisiksi tavoiksi. Samuel ei vaikuta yhtään sellaiselta tossun alla -mieheltä. Sanoo takaisin ja saa toisenkin vähitellen ymmärtämään, jos omat toimintatavat ja ehdottomuudet eivät vaan enää yhdessä ollessa voi olla niin ehdottomia. Pätee niin ruokajuttuihin kuin siivoukseenkin.
Ja edelleen, me ollaan lopulta nähty vain muutaman minuutin pätkiä. Niillä saadaan luotua jopa Team Lällyn välille eripuran vaikutelmaa.
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on leikkiin ryhdytty, on leikki kestettävä. Kädestä pitely kuuluu näytelmään.
Sehän tästä ohjelmasta niin irvokkaan tekeekin, että suurin osa kaikesta on silkkaa bluffia. Parit menevät naimisiin ja suurin osa heistä eroaa viikkojen jälkeen, jotkut kuukausien jälkeen ja jotkut vuosien jälkeen.
Onko hienotunteista ripustaa hääkuva kodin seinälle vain kahta päivää ennen kuin aikoo dumpata tuoreen vaimonsa..
Jollei Milla tajua pitää aarteestaan kiinni niin Kimmolla tulee jatkossa riittämään seuraa avian varmasti <3
#teamkimmo
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hienotunteista ripustaa hääkuva kodin seinälle vain kahta päivää ennen kuin aikoo dumpata tuoreen vaimonsa..
Onhan se, koska kysymys on näytelmästä.
Jengillä ei näköjään mene jakeluun, että tämä on bluffia alusta loppuun.
1. Asiat esitetään valikoiden. Tuotantotiimi yrittää rakentaa pieniä tarinoita, joihin katsojat voivat samaistua. Esimerkiksi Tiinan ja Samuelin suhteen teemaksi on valittu Tiinan hankaluus.
2. Kilpailijat näyttelevät avioliittoa. Heidän tehtävänsä on tarjota kameroille materiaalia, jossa on avioliiton teema. Siksi kuva nousee seinälle. Siksi pidetään kädestä kiinni.
Miettikää, kuinka surkeasti nämä liitot onnistuvat. Kun parit menevät toisensa tuntien naimisiin, ero tulee vain harvoin viikkojen, joidenkin kuukausien tai reilun vuoden kuluttua. Yleensä liitot kestävät edes joitain vuosia.
Tämän ohjelman liittojen huono onnistumisprosentti ja liittojen lyhyt kesto kertoo oleellisen eli sen, että ohjelma on olemassa avioliittojen näyttelemistä varten.
Ei kukaan tahdo ohjelmaa, jossa parit paljastavat avoimesti aidot tunteensa, koska siitä puuttuisi kokonaan jännite. Nythän keskeinen jännityksen aihe on se, kuinka pitkään parit jaksavat olla yhdessä.
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vertaa esim. viime kauden Roniin ja Tanjaan, niin kyllähän Heidi ottaa paljon enemmän fyysistä kontaktia Mikkoon noiden parihaastattelujenkin aikana. Ei kai hän istuisi toisen iholla, jos ajattelisi tästä kielteisesti?
Ohiksena, en ymmärrä miten se pusuttelu voi olla kamalaa, koska ei se ole oikeaa pusuttelua. Se on vaan poskien hipaisua jos edes sitäkään.
Mutta joo, takaisin Ensitreffeihin.