Tiedättekö sen kun jollain ihmisellä on semmoinen huutava ääni
Onko ne kuuroja vai mitä? Todella rasittavaa kun yksi kaveri puhuu puhelimessa niin huutaa. Sitä ääntä saa voimakkaammaksi muutenkin kuin huutamalla..
Jotenkin junttia
Kommentit (30)
Aina-Kaisa Saarisella ja Kristiina Komulaisella on juuri tällainen huutava ääni. Jälkimmäisellä vielä jotenkin kylmä ja kova ääni muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne kuuroja vai mitä? Todella rasittavaa kun yksi kaveri puhuu puhelimessa niin huutaa. Sitä ääntä saa voimakkaammaksi muutenkin kuin huutamalla..
Jotenkin junttia
Minulle on ainakin huomautettu pienestä pitäen etten puhu tarpeeksi kuuluvasti. Sen vuoksi puhun suuremmalla volyymilla tuntemattomille. Perheeni saa kyllä selvää ihan tavallisella äänellä puhutustakin puheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun on luonnostaan kuuluva ääni. Sitten jos vasiten huudan niin sen varmasti kuulee. Ap on varmaan näitä piipittäviä ja sitäkin pyytelevät anteeksi.
hmm ai että huutaan ja piipittävän väliin ei mahdu normaalia ääntä? Kyllä ihmiset aina kuulevat kun puhun.
Kuka sen kärjistämisen äänen käytöstä aloitti?
Se vasta onkin mukavaa, kun huutaja on mummo joka herättää vauvan aina käydessään päiväuniltaan tai muuten vain säikyttelee sitä huutamalla "babytalkia".
Itselläni on tuttava, joka puhuu todella korkealla, kovalla äänellä ja vieläpä "honottaa", puhuu silleen teinimäisesti nenään. Kaiken sen lisäksi itse henkilön jutut ei ole koskaan ihan fiksuimmasta päästä, joten myötähäpeä on aina taattu. Sitten tunnen myös mummelin, joka on puoliksi kuuro, joten puhuu tosi kovaa. Mutta hänelläkin o sellainen raastava korkea ääni, ollut aina jo ennen kuulon heikkenemistäkin. Tämä mummeli kärsii kakssuuntaisesta mielialahäiriöstä, joten hänkään ei ole ihan terveimmästä päästä, se näkyy puheenaiheissa. Joten uskon oikeasti tuon teorian siitä, että vähä-älyisemmät kailottavat ja tyhjät tynnyrit kolisee :D Se on tullut todettua monien äänekkäiden tyyppien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tommonen huutoääni, johtuu kuulonalenemasta. En oikeasti kuule tiettyjä taajuuksia, ja silloin huomaamattani alan puhumaan itse kovempaa. Esimerkkinä työpuhelin ja vaikkapa pankin loossissa asiointi, jos asiakaspalvelijalla on tietynlainen hiljainen ääni. Taustahäly on paha.
Olen silti sangen sivistynyt ihminen, eikä kukaan ole vielä juntiksi haukkunut tämän vammani takia. :)
Minullakin on kuulonalenema, tullut aikuisella iällä, mutta puheääneni ei ole siitä miksikään muuttunut. Ei ainakaan kukaan ole koskaan huomauttanut, eikä kuulijat ole näyttäneet kärsiviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tommonen huutoääni, johtuu kuulonalenemasta. En oikeasti kuule tiettyjä taajuuksia, ja silloin huomaamattani alan puhumaan itse kovempaa. Esimerkkinä työpuhelin ja vaikkapa pankin loossissa asiointi, jos asiakaspalvelijalla on tietynlainen hiljainen ääni. Taustahäly on paha.
Olen silti sangen sivistynyt ihminen, eikä kukaan ole vielä juntiksi haukkunut tämän vammani takia. :)Minullakin on kuulonalenema, tullut aikuisella iällä, mutta puheääneni ei ole siitä miksikään muuttunut. Ei ainakaan kukaan ole koskaan huomauttanut, eikä kuulijat ole näyttäneet kärsiviltä.
Täälläkin kuulonalenema, mutta minulla ei ole "huutoääntä". Puheääneni on kuitenkin aika kantava. Naiseksi ääneni on matala ja olen rauhallinen puhuja, mutta niinkin pystyy puhumaan kovaäänisesti. Perheeni huomauttelee tästä, mutta en voi asialle mitään sillä omissa kuulonaleneman vaivaamissa korvissani ääneni kuulostaa normaalivolyymiseltä tai jopa hiljaiselta. Töissä taas kärsin hiljaa puhuvien kanssa, koska joudun toistuvasti pyytämään heitä toistamaan. Ei ole mukava vaiva tämä.
Tiedän yhden naisen joka toimittaa asiansa aina puoliksi huutamalla.
Hyvin maalaismaista.
Asuu lähellä Etelä-Pohjanmaata.
Äitini on sellainen. Hävettää aina vähän jossain julkisilla paikoilla, vaikka ravintolassa, kun koko ravintola kuulee mitä äiti puhuu - muissa pöydissä jutellaan normaalisti eikä muiden keskustelu kanna koko kansalle :) Äiti ei tajua eikä se osaa hävetä.. Hiljentää ääntä hetkeksi jos pyytää sievästi, mutta kohta jo unohtanut. Äitiä saan kyllä muutenkin kiittää että mulla on lehmän hermot.
Hauska aihe, mutta vähän kyllä vierastan sitä että kovaäänisiä täällä rinnastetaan tyhmiin juntteihin? Joo, eiköhän kaikki tiedä sen kovaäänisen kailottajan joka nauraa räkättää estottomasti vaikka ruumiinvalvojaisissa, mutta ihan tosissaan siis.
Oikeasti viisain, hienostunein ja älykkäin ihminen, kenet olen tuntenut, sattuu olemaan myös kaikkein kovaäänisin.
Nimittäin setäni, sangen tunnettu oopperalaulaja joka on aikanaan soittanut myös varmaan kaikkia puhallinsoittimia huiluja lukuunottamatta. Keuhkoa siis riittää.
Puheääni hänellä on kantava, selkeä ja todella kova. Myös nauru on sellainen, joka jylisee jostain sielun syövereistä asti. Ja ehdottomasti miellyttä ääni.
Älkää siis suotta viitsikö viedä pidemmälle tätä kovaääninen=juntti. Se vasta junttia onkin.