Tyttöystävä suuttui kun sanoin etten halua puhua hänen kanssaan politiikasta
En yksinkertaisesti jaksa enkä halua puhua politiikasta kotona.Kun tulen töistä tai viihteeltä kotiin, haluan rauhoittua ja tuntea oloni rakastetuksi lämpimän naisen toimesta. Kerroin tämän tyttöystävälle ja hän otti tästä jostain syystä itseensä. Mitä hittoa tein taas väärin?
M35
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tyttöystäväsi koki, ettet ajattele hänen olevan tarpeeksi "fiksu" tai "kykenevä" puhumaan politiikasta.
No jos täysin rehellisiä ollaan niin tämä on myös osasyy.. Olen akateemisesti koulutettu ja miespuolisessa kaveriporukassa on saman henkistä porukkaa. Keskustelu on sen verran korkeatasoista, että vain AMK:n käyneen tyttöystäväni kanssa keskustelu siihen verrattuna tuntuu kuin selittäisi lapselle asioita.
Kannattanee siis vaihtaa tyttöystävää johonkin jota et koe noin paljon itseäsi tyhmemmäksi. Tyttöystäväsi ei ansaitse alentuvaa kohtelua henkilöltä jonka pitäisi rakastaa ja tukea. Alentuva kohtelu ei kuulu rakastavaan parisuhteeseen.
Siis millä tavalla alennan häntä? Ja siis jos ei ole joka tasolla samanvertainen kumppanin kanssa, pitäisi etsiä uusi? Mitä jos nainen tietää enemmän ruoan laitosta kuin minä, pitäisikö silloinkin etsiä uusi koska hän selvästi alistaa minua? Minulle se tärkein asia kuten jo AP:ssa mainitsin on se naisen lämpö ja hoiva, jota hän osoittaa, ei kyyninen keskustelu politiikasta ja filosofiasta.
Rautalankaa akateemiselle aapeelle: jos sua aidosti kiinnostaisi ruuanlaitto ja puoliso ylimielisesti kieltäytyisi sun kanssa siitä keskustelemasta kun sulle pitää kaikki selittää kuin lapselle, olis se tyttikseltä alentuvaa kohtelua sua kohtaan. Sen sijaan tyttis suostuisi keskustelemaan sun kanssa vain kevyistä aiheista kuten politiikasta ja ottaisi sulta vastaan herttaista lämpöä ja hoivaa. Ne kun on ne asiat joihin sinä pystyt. Vaativammat keskustelut ja harrasteet hoidetaan sitten muiden, fiksumpien kanssa.
Tuskin ap vieläkään ymmärsi, vaikka on olevinaan niin älykäs. :D Ap on hyvä esimerkki siitä, kuinka akateemisuus ei kerro mitään älykkyydestä. Mun vasemman jalan saapaskin on ap:ta älykkäämpi.
T. Amismuija
Kyllä se ole ei mies eikä mikään joka ei politiikasta puhu! Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tyttöystäväsi koki, ettet ajattele hänen olevan tarpeeksi "fiksu" tai "kykenevä" puhumaan politiikasta.
No jos täysin rehellisiä ollaan niin tämä on myös osasyy.. Olen akateemisesti koulutettu ja miespuolisessa kaveriporukassa on saman henkistä porukkaa. Keskustelu on sen verran korkeatasoista, että vain AMK:n käyneen tyttöystäväni kanssa keskustelu siihen verrattuna tuntuu kuin selittäisi lapselle asioita.
Kannattanee siis vaihtaa tyttöystävää johonkin jota et koe noin paljon itseäsi tyhmemmäksi. Tyttöystäväsi ei ansaitse alentuvaa kohtelua henkilöltä jonka pitäisi rakastaa ja tukea. Alentuva kohtelu ei kuulu rakastavaan parisuhteeseen.
Siis millä tavalla alennan häntä? Ja siis jos ei ole joka tasolla samanvertainen kumppanin kanssa, pitäisi etsiä uusi? Mitä jos nainen tietää enemmän ruoan laitosta kuin minä, pitäisikö silloinkin etsiä uusi koska hän selvästi alistaa minua? Minulle se tärkein asia kuten jo AP:ssa mainitsin on se naisen lämpö ja hoiva, jota hän osoittaa, ei kyyninen keskustelu politiikasta ja filosofiasta.
Mieheni ei ymmärrä politiikasta mitään, en silti joudu selittämään hänelle kuin lapselle mitään. Riittää kun selittää kuin aikuiselle.
Kumppanin kanssa ei koskaan voi olla joka tasolla samanvertainen, mutta silloin kyse onkin asenteesta millä kumppania kohtelee kun itse tietää jostain enemmän. Naisen lämpö ja hoiva. Tämä alkaa jo kuulostaa siltä, että et ole kiinnostunut tyttöystäväsi persoonasta, hänen haluistaan, toiveistaan ja mielipiteistään, vaan sinulle tyttöystävän persoona on aivan sama kunhan saat lämpöä ja hoivaa. Hanki jonku hoivaajarobotti.Ei sen tartte hankkia hoivaajarobottia, sun pitää opetella lukemaan miehen kirjoittamaan tekstiä muutenkin kuin piru raamattua -tyylillä. Terapia voisi auttaa asiaan.
T. mies (jonka mielestä on ihan luonnollista että mies kaipaa lämpöä ja hoivaa naiselta)
Mies toki saa kaivata lämpöä ja hoivaa naiselta, nainen kaipaa lämpöä ja hoivaa mieheltä. Nainen kaipaa miehestään myös juttuseuraa mieltä askarruttaviin asioihin. Ei ole kovin lämmittävää jos mies suhtautuu minuun kuin tyhmään lapseen jolle ei jaksa selittää asioita kun "ei se kuitenkaan mitään ymmärrä".
Nainen voi käyttää googlea mieltä askarruttaviin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
AP:lla taitaa olla joku issue hoitamatta äitinsä kanssa. :/
Voi olla. Mä mietin myös, että millaista miehen mallia ap:n isä hänelle näytti.
Toivottavasti ap jossain vaiheessa kasvaa aikuiseksi ja alkaa ymmärtää elämää vähän laajemmin kuin vain omasta vinoutuneesta vinkkelistään katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautalankaa akateemiselle aapeelle: jos sua aidosti kiinnostaisi ruuanlaitto ja puoliso ylimielisesti kieltäytyisi sun kanssa siitä keskustelemasta kun sulle pitää kaikki selittää kuin lapselle, olis se tyttikseltä alentuvaa kohtelua sua kohtaan. Sen sijaan tyttis suostuisi keskustelemaan sun kanssa vain kevyistä aiheista kuten politiikasta ja ottaisi sulta vastaan herttaista lämpöä ja hoivaa. Ne kun on ne asiat joihin sinä pystyt. Vaativammat keskustelut ja harrasteet hoidetaan sitten muiden, fiksumpien kanssa.
Tuskin ap vieläkään ymmärsi, vaikka on olevinaan niin älykäs. :D Ap on hyvä esimerkki siitä, kuinka akateemisuus ei kerro mitään älykkyydestä. Mun vasemman jalan saapaskin on ap:ta älykkäämpi.
T. Amismuija
No, oli ap:llä sentään älyä paeta keskustelusta kun argumentit loppuivat. Kenties tällaisissa tilanteissa hän erityisesti tarvitsee sitä hoivaa ja lämpöä tyttöystävästään? Voivat sitten leperrellä kevyiden aiheiden parissa ja ap saa egonsa akateemisena alfana taas kuntoon.
En oikein ymmärrä miksi AP:n pitäisi puhua aiheesta josta ei halua puhua.
Jos vastaavasti AP haluaisi vaikka keskustella asiasta X naisensa kanssa ja tämä ei halua niin se olisi varmaan teille ihan ok. "ei sen ole pakko keskustella jos se ei haluu..." huutaisitte.
Kyllä tasa-arvo on tehnyt pahaa meille. Takaisin keittiöön tytöt!
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaavasti AP haluaisi vaikka keskustella asiasta X naisensa kanssa ja tämä ei halua niin se olisi varmaan teille ihan ok. "ei sen ole pakko keskustella jos se ei haluu..." huutaisitte.
Ap ei halua puhua tyttöystävänsä kanssa politiikasta, koska pitää tyttöystäväänsä liian typeränä.
Vierailija kirjoitti:
Luepa keskustelu uudestaan ajatuksen kanssa, niin ehkä sitten huomaat, mikä ap:n tilanteessa hiertää täällä mammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei ymmärrä politiikasta mitään, en silti joudu selittämään hänelle kuin lapselle mitään. Riittää kun selittää kuin aikuiselle.
Kumppanin kanssa ei koskaan voi olla joka tasolla samanvertainen, mutta silloin kyse onkin asenteesta millä kumppania kohtelee kun itse tietää jostain enemmän. Naisen lämpö ja hoiva. Tämä alkaa jo kuulostaa siltä, että et ole kiinnostunut tyttöystäväsi persoonasta, hänen haluistaan, toiveistaan ja mielipiteistään, vaan sinulle tyttöystävän persoona on aivan sama kunhan saat lämpöä ja hoivaa. Hanki jonku hoivaajarobotti.Ei sen tartte hankkia hoivaajarobottia, sun pitää opetella lukemaan miehen kirjoittamaan tekstiä muutenkin kuin piru raamattua -tyylillä. Terapia voisi auttaa asiaan.
T. mies (jonka mielestä on ihan luonnollista että mies kaipaa lämpöä ja hoivaa naiselta)
Mies toki saa kaivata lämpöä ja hoivaa naiselta, nainen kaipaa lämpöä ja hoivaa mieheltä. Nainen kaipaa miehestään myös juttuseuraa mieltä askarruttaviin asioihin. Ei ole kovin lämmittävää jos mies suhtautuu minuun kuin tyhmään lapseen jolle ei jaksa selittää asioita kun "ei se kuitenkaan mitään ymmärrä".
Nainen voi käyttää googlea mieltä askarruttaviin asioihin.
Mies voi hakea lämpöä ja ja hoivaa siltä lapsuuden pehmonalleltaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sä heiluttelet femuille punaista lippua ja hyvin tuntuu toimivan. :D
Hieno avaus!
Sana "femu" on sinulle näköjään epäselvä.
Pyydä, että joku fiksu nainen selittää sinulle hitaasti, mitä sana tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttis ei halua tarjota lämpöä ja hoivaa juuri ap:lle niin hirveä ulinahan siitä alkais. Jos tyttis hoivailis mieluummin jotakuta toista ja illastaisi aina mieluummin jonkun muun kanssa niin ei se ap:lle kuuluis. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän ap:ta täydellisesti. Itsekkään en enää suostu keslustelemaan politiikasta kotonani. Johtuen siitä, että aina tulee vastakkainasettelua ja typerä mieheni ei osaa ajatella kokonaiskuvaa.
Mies ajatelkoot kaiken olevan hanurista ja mä jatkan omilla näkemyksilläni. On riidatkin vähentyny.
Siis sinun muodostamaa kokonaiskuvaa, joka saattaa olla eri, kuin oikea kokonaiskuva. Vai haluatko miehesi hännystelevän?
Ei, vaan mieheni ei yksinkertaisesti seuraa politiikkaa tarpeeksi, jotta kokisin mitään mielekkyyttä käydä keskustelua asiasta hänen kanssaan. Yritetty on, mutta siitä ei tule mitään. Keskustelemme ennemmin muista asioista. Hän voi keskustella omien kavereidensa kanssa politiikasta ja minä omieni kanssa. Me emme ole mitenkään poliittinen perhe, joten ei tämä aiheesta keskustelemattomuus ole mikään ongelma.
Sitä paitsi poliittisissa keskusteluissa nimenomaan vastakkainnäkemykset ovat se suola, miksi siitä keskustellaan. Haluan vain samantasoisen keskustelukumppanin aiheeseen.
Ja ei, mieheni ei ole mikään tyhmä, enkä kohtele häntä alentavasti tämän takia. Meillä ei vain ole yhteistä säveltä politiikan suhteen. Joten parisuhteelle parempi olla puhumatta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ammatiltasi politiikko?
Korkeintaan insinööri toi on, ei noin olemattomilla sosiaalisilla taidoilla politiikassa kovin korkealle mentäis. Ap oli toki mielestään hienon provon kehitellyt mutta se kusahti kasaan heti alkuunsa, ei oikein kantanut tämä viritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen tulkinta. Itse taas ajattelen, että aloittajaa ei ole ikinä kiinnostanut mikään haastavampi keskustelu ja tyttöystävältä meni nyt hermot kun ei ikinä saa kumppanista aikuista juttuseuraa.
Aloittaja kuulostaa ikävä kyllä ihan insinööriltä.