Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teistä tuntuisi, jos olisitte ystävällenne aina se "varavaihtoehto?"

Vierailija
05.09.2016 |

Eräs ystäväni avautui siis toisen "ystäväni" tekemisistä, kuinka kuulemma tämä toinen aina kysyy häntä ties minne ja sitten, kun hän ei pysty lähtemään niin tämä toinen vastaa hänelle, että "Aijaa, kysyn sitten 'Maijaa'" , eli olen aina hänelle se toinen (viimeinen vaihtoehto.)

Eikö tätä voi sanoa jo jonkinlaiseksi hyväksikäytöksi, kun minun seurani ilmeisesti kelpaa vain kun toinen ei pääsekään ja kun hänellä on tylsää? Ymmärrän tietysti satunnaiset tilanteet mutta, jos oma olemassaoloni hänelle kelpaa aina vain varavaihtoehtona?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin nyt siis vain, että olenko närkästynyt turhaan. Pointtina siis, että tämä henkilö ei ilmeisesti ikinä ole ensisijaisesti kaivannut seuraani, vaan vain kun alkuperäinen seura ei olekaan päässyt. Ap

Vierailija
2/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo tottunut siihen. En pyydä enää tätä ystävääkään enää mihinkään, jos seura ei kelpaa. On tosi kiva, kun kaveri soittaa, että mennään vaikka leffaan, niin sillä sattuu oleen jostain saatu vapaalippu, mut vai hänelle, sama juttu johonkin muihinkin maksullisiin tilaisuuksiin, mut ei vaivaudu kertoon etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kivalta tunnu. Harmi etten jo aiemmin hoksannut pistää välejä poikki tähän "kaveriin", olin liian ystävällinen.

Vierailija
4/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin pitkään "ystäväni" varavaihtoehto tietämättäni. En enää. Tilanne kärjistyi iltaan, jolloin pitkän ajan jälkeen lähdettiin viettämään iltaa kahdestaan. Näin luulin. Todellisuudessa olinkin vain alibi, jonka varjolla tavata facebookissa sovitut treffit uuden tuttavuuden kanssa ilman, että ystävän kihlattu epäilisi mitään. Tuntui aika paskalta, kun yhtäkkiä pöydän ääreen astelee täysin vieras mies ja ystävän ja tän miehen välillä alkaa ihan oma pelinsä. Käytiin vessassa, jolloin kysyin ystävältäni, että tulinkohan nyt esiliinaksi ja alibiksi heidän treffeilleen... Ystävä kielsi kaiken ja sanoi, että ihan puhdas sattuma, että kyseinen herra sattui samaan baariin. No, ilta eteni ja asia tuli selväksi tuon herran taholta, että hän oli kyllä tullut ihan treffailumielessä paikalle. Tuntui aika hyväksikäytetyltä... Ystävyys loppui tähän.

Vierailija
5/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo tottunut siihen. En pyydä enää tätä ystävääkään enää mihinkään, jos seura ei kelpaa. On tosi kiva, kun kaveri soittaa, että mennään vaikka leffaan, niin sillä sattuu oleen jostain saatu vapaalippu, mut vai hänelle, sama juttu johonkin muihinkin maksullisiin tilaisuuksiin, mut ei vaivaudu kertoon etukäteen.

Itsekin olen kyllä tehnyt tota, että jos olen vaikka saanut leffalippuja niin voinut kysyä ensin jota kuta muuta ja sen jälkeen toista (ettei liput mene hukkaan.) Tarkoitin lähinnä kaikkea olemista, että olen aina ollut se varavaihto ja se on jopa kerrottu tälle toiselle kaverille suoraan. Ap

Vierailija
6/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun minulla olisi edes yksi ystävä, jolle olisin vaikka kolmasvara. Mutta ei, ei ole yhtään ystävää.

Vierailija
7/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun minulla olisi edes yksi ystävä, jolle olisin vaikka kolmasvara. Mutta ei, ei ole yhtään ystävää.

Olen pahoillani tilanteestasi mutta hieman kyseenlainen vertaus. Sama kun sanoisi kaverille, jonka mies pettää että sulla sentään on mies. Ap

Vierailija
8/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin pitkään "ystäväni" varavaihtoehto tietämättäni. En enää. Tilanne kärjistyi iltaan, jolloin pitkän ajan jälkeen lähdettiin viettämään iltaa kahdestaan. Näin luulin. Todellisuudessa olinkin vain alibi, jonka varjolla tavata facebookissa sovitut treffit uuden tuttavuuden kanssa ilman, että ystävän kihlattu epäilisi mitään. Tuntui aika paskalta, kun yhtäkkiä pöydän ääreen astelee täysin vieras mies ja ystävän ja tän miehen välillä alkaa ihan oma pelinsä. Käytiin vessassa, jolloin kysyin ystävältäni, että tulinkohan nyt esiliinaksi ja alibiksi heidän treffeilleen... Ystävä kielsi kaiken ja sanoi, että ihan puhdas sattuma, että kyseinen herra sattui samaan baariin. No, ilta eteni ja asia tuli selväksi tuon herran taholta, että hän oli kyllä tullut ihan treffailumielessä paikalle. Tuntui aika hyväksikäytetyltä... Ystävyys loppui tähän.

Tuo esiliinana toimiminen on varmasti tuttua aika monelle mutta, jos se oli vain yksi tilanne muiden joukossa niin aikamoinen hyväksikäyttäjä kyllä tämä ex-"ystäväsi." Ap

Vierailija
9/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakaan ei ole yhtään ystävää, mutta sen verran on jo lapsuudesta kokemusta tuosta kolmantena pyöränä olosta/hiljalleen ulos jäämisestä kun muut lähentyvät, että mieluummin todellakin olen yksin kuin siinä tilanteessa taas.

Vierailija
11/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti katkaista välit sellaiseen "ystävään" joka pitää sinua vaan varavaihtoehtona tai tylsyyden korvikkeena. Eli ottaa sinuun yhteyttä vaan kun kukaan muu ei ehdi jutella tai olla eikä ole mitään muutakaan tekemistä.

Vierailija
12/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa oikeasti katkaista välit sellaiseen "ystävään" joka pitää sinua vaan varavaihtoehtona tai tylsyyden korvikkeena. Eli ottaa sinuun yhteyttä vaan kun kukaan muu ei ehdi jutella tai olla eikä ole mitään muutakaan tekemistä.

Kiitos, joo eipä tuo kovin kivalta tunnu.

Vierailija
13/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun hommaamaan uusia mielenkiintoisia ystäviä.

Hommatkaa sellaisia mistä nämä hyväksikäyttäjät ovat kateellisia.

Sitten hierotte sitä uutta ystäväänne niille paskiaisille naamaan.

Vierailija
14/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se inhottavaa olla varaystävä.

Mutta nyt silti kysymyksiä:

1) kuinka voit olla varma, että tuo yhteisen ystävän kertoma on kokototuus? Ettei ole yhtään värittynyt tai muuntunut matkalla?

2) Onko se nyt varmaa, että se ystävä kysyy _joka kerta_ ensin jotain muuta kuin sinua?

3) Vai käykö näin vain joskus ja yhteinen ystävä vain on itse siinä käsityksessä, että on aina se ykkösvaihtoehto?

4) Miksi oletat automaattisesti nyt että se yhteinen ystävä on pyyteetön juoruilussaan, voitko olla varma että hän vain ei halua erottaa teitä oman etunsa vuoksi?

Vierailija
15/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän ystäväsi kertoma että olet varavalinta AINA sille toiselle ystävälle on totuus? Mistä tiedät?

Miksi aikuiset ihmiset pohditte tällaisia?

Ystävä kysyy sinua johonkin ja haluaa viettää aikaa kanssasi. Jos haluat mennä niin mene. Jos et halua mennä niin älä mene. Ihan sama onko kysynyt jotain nikoliinaa ennen sinua...ihan oikeasti mitä väliä!

Jos kaikkea alkaa analysoimaan ja vatvomaan ja vainoharhaisena pohtii merkityksiä niin ehkä parempi olla yksin niin ei mene liian vaikeaksi. Tai tietysti voi kasvaa myös aikuiseksi.

Vierailija
16/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti kerran kaveri ja pyysi mukaan keikalle. Oli kuulemma alunperin pitänyt mennä ystävä a:n kanssa. Tämä sitten peruuntui ja oli kysynyt b:tä ja c:tä. Näillekkään ei käynyt. Siinä paasatessaan kertoi että oli jo kysynyt kaikilta, että lähtisin nyt kun ei hän yksin viitsi.

Oli siis jo kysynyt kaikilta ja minä olin viimeinen vaihtoehto.

Toistin tämän hänelle ääneen ja kieltäydyin kohteliaasti.

Vierailija
17/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhoja te olette? :D

Vierailija
18/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde.

Kerro, että sinulla on muuta menoa.

Vierailija
19/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihan luontevaa, että etäisempi kaveri kertoo kysyneensä muita ja kun näille ei käynyt, kysyy minua mukaansa. Ei tulisi mieleenkään loukkaantua.

Vierailija
20/35 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihan luontevaa, että etäisempi kaveri kertoo kysyneensä muita ja kun näille ei käynyt, kysyy minua mukaansa. Ei tulisi mieleenkään loukkaantua.

Itselläni ihmissuhteet taas toimii tai on ainakin tähän asti toimineet hieman eri tavalla. Pidän lähellä vain sellaisia ihmisiä joiden seuraan haluan ensisijaisesti en vain silloin, kun ensisijaisella seuralla on kiireitä. Eikä ollut kyse mistään etäisemmästä kaverista, vaan ollaan kaikki oltu tiivis porukka. Tottakai täysin luonnollista, että toisen kanssa tulee paremmin toimeen mutta, jos toista ns. roikottaa mukana vain omaa tylsyyttä varten, niin on se mielestäni jonkinlaista hyväksikäyttöä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi