Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uunipunajuuret aurajuuston kanssa on mun uusi lemppari!

Vierailija
05.09.2016 |

Hitsit miten voikaan olla näin hyviä! 25vuotta elämää eläny ja nyt vasta ensimmäisen kerran näitä tein! Myydäänkö näitä punajuuri pusseja myös talvella, vai vaan syksyllä? Kesällä ei näkyny ainakaan kaupassa yhtään. En halua olla ilman näitä!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsit miten voikaan olla näin hyviä! 25vuotta elämää eläny ja nyt vasta ensimmäisen kerran näitä tein! Myydäänkö näitä punajuuri pusseja myös talvella, vai vaan syksyllä? Kesällä ei näkyny ainakaan kaupassa yhtään. En halua olla ilman näitä!

Millä reseptillä teit? Kuulostaa siltä että kannattaa itsekin kokeilla! :)

Vierailija
2/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Resepti vain uupuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuria myydään ympäri vuoden, nyt tietysti ovat uutta satoa. Itse tykkään enemmän vuohenjuuston ja punajuuren yhdistelmästä.

Vierailija
4/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marras-joulukuussa saat 50 senttiä kilo. Keitä, pakasta, saat paljon punajuurta. Keväällä jo kyllästyttää :)

Vierailija
5/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään reseptiä tarvii! Punajuuren vaan kuorittuina ja lohkottuina uunivuokaan, Auraa päälle. Valmis kun punajuuren pehmenneet, ehkä n. 30 min? Superhyvä!

T. Ei ap

Vierailija
6/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erehdyin tuota komboa joskus maistamaan, maistuivat ihan oksennukselle. Tykkään kyllä punajuurista ja aurajuustosta mutta erikseen.

Vierailija
7/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen niin, että punajuuret lohkoiksi. Mitä isompia lohkoja, sitä kauemmin niiden kestää kypsyä, joten ei kannata kovin isoja tehdä.

Lohkot uunivuokaan (teen kerralla kilon verran) noin puoli desiä rypsäriä sekaan ja loraus hunajaa (ehkä noin 2 rkl), itse en mittaa vaan laitan tuntumalla. Mausteitakin voi laittaa, jos haluaa. Itse en aina välttämättä laita mitään, aurajuusto tuo makua sopivasti.

Sekoitetaan kunnolla ja uuniin 225 C n. 40-60min. Riippuu siis ihan siitä, kuinka isoja lohkoja on ja tietty uunistakin. Itellä menee se 60min aika tarkalleen.

Otetaan uunista ja ripotellaan aurajuustoa reippaasti päälle!

AP

Vierailija
8/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän rosmariinia ja mustapippuria punajuurien päälle?

Vierailija
9/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille tuoreet punajuuret maistuu? Olen vain syönyt säilöttyjä. Nyt tekee mieli kokeilla.

Vierailija
10/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuusto on myös tosi hyvää punajuuren kanssa. Jouluksi on aina tehtävä punajuuriauralaatikkoa.

Vierailija
11/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä täytyy kokeilla! :p

Vierailija
12/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsistä punajuurista saa pikaversion. Minulla on tapana säilöä punajuuria keitettyinä ja kuorittuina pakastimeen. Niitä + juustoa, niin 10 minuuttia uunissa riittää. Myös  leipäjuusto toimii tässä hyvin.

Vierailija
13/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuri on maultaan vähän makeahkon makuinen mielestäni. Ja todella hyvää :P

Vierailija
14/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marras-joulukuussa saat 50 senttiä kilo. Keitä, pakasta, saat paljon punajuurta. Keväällä jo kyllästyttää :)

Joulun jälkeen jopa 25 senttiä kilo.

Vierailija
15/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tota pannulla: voissa paahdan punikset raukeiksi, sitten pieni loraus hunajaa ja lopuksi murennan auraa päälle. Levy nollalle ja kansi päälle kunnes juusto sulahtaa. Jos sattuu olemaan tuoretta timjamia, niin riivin sitä vielä vähän annoksen päälle.

Vierailija
16/16 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii myös pastakastikkeena! Raastettua tuoretta punajuurta, aurajuustoa, kermaa, mustapippuria ja timjamia.

Tai sitten tekee laatikon, johon lisää vaikkapa jauhelihaa.