voinko työpäivän aikana käydä terapiassa?
Kommentit (28)
Esim. Helsingin kaupungilla ei voi käydä edes syöpähoidoissa työajalla, joka on kaiken huippu! Tämä tarkastettiin, joska eräs työntekijä halusi olla töissä, mutta tila vaati sädehoitoa. Määtäyksien mukaan ajat pitää sopiaa työpäivän jälkeen. Tämä on sula mahdottomuus, sillä hoidot tehdään virka-ajalla. Ei mitään empatiaa, näillä säädösten laatijoilla😕
Suomessa tosiaan joko ollaan saikulla tai sit ei olla. Laki on laki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi neuvotella työpaikalla, mutta yleensä kai joutuu tekemään tunnit takaisin.
Olen itse psykoterapeutti ja suurin osa asiakkaista haluaa tulla esim. liukuman sallimissa rajoissa tai jos on vuorotöissä niin ennen iltavuoroa tms. Iso osa ei halua työpaikalla käsitellä terapiassa käyntiään. Iltatunteja ei kuitenkaan ole helppoa saada riittämään kaikille.Mitä ehdotat - miten sieltä työpaikalta pääsee lähtemään kesken päivän, jos ei tosiaankaan halua raportoida lähtevänsä terapiaan?
Pakko on raportoida ja ei voi häipyä kertomatta. Voi toki yrittää sanoa että pakollinen hoito
Riippuu varmaan työstäkin ja terveydentilasta. Yksi tuttu, joka on ammatiltaan poliisi, saa kyllä käydä työajalla. Mutta se taitaa kuulua hänen ammatilliseen kuntoutukseensa, eli ei automaattisesti kaikki saa. Vissiin tuosta pitäisi sopia työterveyden kanssakin jotenkin, ja työnantajan.
Ei sairaanhoidon käyntejäkään tarvitse työnantajan antaa käydä työajalla. Ainoastaan lakisääteisiin terveystarkastuksiin pitää antaa mennä työajalla.
Terapiaan varmasti voit mennä omalla ajallasi ja esim. tehdä lyhyempää työaikaa ja mennä sillloin. Jos siis päivällä työaikana pitää sinne mennä. Saat tietty pienempää palkkaakin, mutta ainakin pääset terapiaan. Monet terapeutit kyllä ottavat vastaan myös iltaisin.
No viimeisin aika terapeutilla yleensä on klo 17. Jos on. Ehkä siihen vois joskus ehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi neuvotella työpaikalla, mutta yleensä kai joutuu tekemään tunnit takaisin.
Olen itse psykoterapeutti ja suurin osa asiakkaista haluaa tulla esim. liukuman sallimissa rajoissa tai jos on vuorotöissä niin ennen iltavuoroa tms. Iso osa ei halua työpaikalla käsitellä terapiassa käyntiään. Iltatunteja ei kuitenkaan ole helppoa saada riittämään kaikille.Mitä ehdotat - miten sieltä työpaikalta pääsee lähtemään kesken päivän, jos ei tosiaankaan halua raportoida lähtevänsä terapiaan?
Pakko on raportoida ja ei voi häipyä kertomatta. Voi toki yrittää sanoa että pakollinen hoito
Ei tietenkään voi häipyä kertomatta. Minun tapauksessa koko työmaa pysähtyy, jos yksi lenkki puuttuu. Ja luonnollista on sekin, että palkka jää saamatta, kun ollaan poissa. Mutta edelleen vaatii aika paljon pokkaa sanoa vain, että minulla on pakollinen meno, eikä sitten selittelisi sen enempää. Kaveri tulisi siksi aikaa tuuraamaan, eikä sillekään mitään haluaisi selitellä.
Aivan liian suuria kynnyksiä ylitettäväksi. Siksi edes terapian tarvetta ei ole kartoitettu.
Mitä ehdotat - miten sieltä työpaikalta pääsee lähtemään kesken päivän, jos ei tosiaankaan halua raportoida lähtevänsä terapiaan?