voinko työpäivän aikana käydä terapiassa?
Kommentit (28)
Riippuu työpaikasta, ihan työnantajan kanssa sovittavissa oleva juttu.
Tarkoitatko psykoterapiaa? Toki voit, se on sairaudenhoitoa.
Siitä voi neuvotella työpaikalla, mutta yleensä kai joutuu tekemään tunnit takaisin.
Olen itse psykoterapeutti ja suurin osa asiakkaista haluaa tulla esim. liukuman sallimissa rajoissa tai jos on vuorotöissä niin ennen iltavuoroa tms. Iso osa ei halua työpaikalla käsitellä terapiassa käyntiään. Iltatunteja ei kuitenkaan ole helppoa saada riittämään kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Pakkohan se on käydä kun se on tavallaan määrätty.
Yleensä vain akuutti sairaudehoito on sallittua työajalla.
Ei voi. Omalla ajalla käytävä, jollei sitten työnantaja ole erityisen reilu ja suostu siihen, että käyt siellä työaikana.
Totta kai voi sopimalla ja omalla ajalla. Eli tunnit takaisin, kyseessä on sairauden hoito, ei työterveyshuollon piiriin kuuluva asia. Mutta jos on joustava työnantaja ja terapia jollakin tavalla kuuluu vaikkapa oman ammattipätevyyden kasvattamiseen, joka myös työnantajan tuottamaa palvelua hyödyttää, ainahan voi kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrätty? Kelalla isot kriteerit, eikä läheskään kaikki terapiaan pääsekään.
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi neuvotella työpaikalla, mutta yleensä kai joutuu tekemään tunnit takaisin.
Olen itse psykoterapeutti ja suurin osa asiakkaista haluaa tulla esim. liukuman sallimissa rajoissa tai jos on vuorotöissä niin ennen iltavuoroa tms. Iso osa ei halua työpaikalla käsitellä terapiassa käyntiään. Iltatunteja ei kuitenkaan ole helppoa saada riittämään kaikille.
En tiedä miten tekisin tunnit takaisin.
Työpaikka ei ole auki kuin virka-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrätty? Kelalla isot kriteerit, eikä läheskään kaikki terapiaan pääsekään.
Niin että lopettaisin sitten yhtäkkiä noin vain?
Kelahan ei määrää ketään psykoterapiaan vaan hakemuksesta myöntää tuen kuntouttavaan psykoterapiaan jos tietyt kriteerit täyttyvät. Jos työpaikalta ei yhtään tulla vastaan niin sitten voi neuvotella terapeutin kanssa ratkaisuja. Voisiko hän järjestää ilta-aikoja tai esim jonain päivänä aloittaa aikaisin. Vaikea tilanne tosiaan!
Se on palkatonta mutta voi. Tai sitten teet tunnit takaisin tai lomista otat
Vain työpaikan kanssa sopien. Ne tunnit on palkattomia, mikä tulee monelle yllätyksenä.
Niin pitää sopia ja palkatta tulee. Useissa paikoissa voi tehdä sisään
Vierailija kirjoitti:
Vain työpaikan kanssa sopien. Ne tunnit on palkattomia, mikä tulee monelle yllätyksenä.
Tottakai on palkatonta. Jospa ujuttas ruokatuntiin sen käynnin, matkoihin tosin menee lähemmä tunti.
Olen käynyt vuosia terapiassa. Sain sovittua pomon kanssa, että joinakin päivinä käyn lounastauon yhteydessä mutta toki omalla ajallani. Teen työtunnit muulloin. Käytännössä tarkoittaa lyhennettyä työaikaa, että pystyy käymään (käyn 3 x vko).
Voi?