Melkein kaikki uutiset ovat nykyään negatiivisia.
Maailma on muuttunut muutaman vuoden aikana uskomattoman pahaksi paikaksi. Ei mitään positiivista. Saa oikein hakemalla hakea uutista, mistä saisi iloa elämään.
Lööpit täynnä Trumppia, Putinia, Ukrainan sotaa, työttömyyttä, murhia, ilmastonmuutosta...
No ulkona paistaa onneksi aurinko ja kevät on kivaa aikaa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kerro aika jolloin näin ei olisi ollut. En usko että löydät, vaikka miten penkoisit.
Kyllä kymmenkunta vuotta sitten uutiset olivat positiivisempia.
Ap
No kieltämättä maailmanpoliittinen tilanne on tällä hetkellä Euroopassa epävakaa.
Mitä mitä, etkö kuulukaan maailman onnellisimman kansan joukkueeseen ?
Ei kevät ikäviä uutisia poista, käsittääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Kerro aika jolloin näin ei olisi ollut. En usko että löydät, vaikka miten penkoisit.
90-luvun loppu ja 2000-luvun alku kun Nokia muodosti 4 % Suomen bkt:sta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kevät ikäviä uutisia poista, käsittääkseni.
Jouluun on 9 kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Palaa sinne.
Joko tuota tai sitten jotain 10 jännintä seksitemppua sängyssä tai muuta mielenkiintoista, "tämä vaarallinen sairaus tappaa kaikki" ja juttu tietenkin maksumuurin takana. Härskiä on touhu.
Viimeisin positiivinen uutinen oli saksan laillistaminen joka vesittyi sallimiseksi. Siitäkin on jo vuosi.
Uutiset ovat sellaisia. Maailma uutisten ulkopuolella on paljon positiivisempi.
Esim. Yhdysvaltojen tilanne. Uutisten perusteella siellä on diktatuuri, todellisuudessa siellä on demokratia ja kaikki päättäjät on valittu demokraattisesti. Uutisten perusteella kaikki mitä Trump tekee menee väärin, mutta todellisuudessa ihmiset siellä ovat nyt sitä mieltä että tehdään parempia päätöksiä kuin viimeiseen 20 vuoteen.
Mitään näitä positiivisia ei täällä uutisoida. Ne positiiviset tiedot pitää itse kaivella esille. Miksi sitten vain pelkkää negatiivista ja pelottelua, se on hyvä kysymys. Joko on niin että se myy tai sitten on jotain poliittisia tarkoitusperiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Maailma ei oikeasti ole muuttunut huonommaksi, vaan uutiset ovat muuttuneet negatiivisemmaksi. Ei kannata uskoa uutisten antamaa kuvaa.
Minä olen seurannut uutisia 80-luvun alusta asti ja aina huonot uutiset ovat olleet suurempia uutisia kuin hyvät. Sodan alku on aina suurempi uutinen kuin rauhansopimus. Samoin työttömyyden nousu on aina suurempi uutinen kuin sen lasku.
Mikään ei siis ole maailmassa muuttunut. Aika on vain kullannut aloittajan muistot. Joku joskus selitti asiaa aivojen toimintamekanismilla. Aivot suojaavat mielenterveyttä unohtamalla menneisyydestä huonot ja muistamalla hyvät asiat. Siksi monilla on tunne, että ennen asiat olivat paremmin, vaikkei todellisuudessa ollutkaan.
No hei, mut ilmastonmuutoshan on ainakin jo peruttu. Drill, baby, drill!
T Trumppersut
Vierailija kirjoitti:
Minä olen seurannut uutisia 80-luvun alusta asti ja aina huonot uutiset ovat olleet suurempia uutisia kuin hyvät. Sodan alku on aina suurempi uutinen kuin rauhansopimus. Samoin työttömyyden nousu on aina suurempi uutinen kuin sen lasku.
Mikään ei siis ole maailmassa muuttunut. Aika on vain kullannut aloittajan muistot. Joku joskus selitti asiaa aivojen toimintamekanismilla. Aivot suojaavat mielenterveyttä unohtamalla menneisyydestä huonot ja muistamalla hyvät asiat. Siksi monilla on tunne, että ennen asiat olivat paremmin, vaikkei todellisuudessa ollutkaan.
Nykyisin uutisointi on entistä enemmän tunteisiin vetoavaa, ääriölinää. Tuo on lisääntynyt viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin uutisointi on entistä enemmän tunteisiin vetoavaa, ääriölinää. Tuo on lisääntynyt viime vuosina.
Riippuu vähän, miten seuraa uutisia. Ei Ylen uutiset juuri ole muuttuneet. Sen sijaan mainosrahoitteisten tiedotusvälineiden uutisointi on muuttunut, koska ne saavat mainostajilta rahaa klikkausten määrän perusteella. Syy on siis kaupallinen.
Ap voi sitten keskenään keksiä positiivisia uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Miljardien ihmisten maailmassa ei ole pakko "keksiä" positiivisia uutisia. Niitä tapahtuu ihan oikeasti joka päivä vaikka kuinka paljon.
Olet asian ytimessä tuossa, että ulkona on kivaa.
Mediat elävät oman aikansa. Nekin vanhenevat, katkeroituvat, ja mädäntyvät tekijöidensä ja omistajiensa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljardien ihmisten maailmassa ei ole pakko "keksiä" positiivisia uutisia. Niitä tapahtuu ihan oikeasti joka päivä vaikka kuinka paljon.
Kirjoitapa esimerkki!