Montako riisiä nelihenkiselle perheelle?
Kaksi aikuista ja kaksi lasta, 4 ja 6v. Kuinka monta riisiä kannattaa keittää, ettei kukaan jää ilman ja ei jää yli kovin paljoa? Kanan kyytipojaksi olisi tarkoitus keittää.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N riisit muuten pitää keittää yksi kerrallaan.
Paitsi jos tekee Risottoa. Silloin voi laittaa kaikki riisit samaan kattilaan. Lisäksi HeMaPa pussi.
Ehei, suhde on 1herne 3 riisiä kohti. Samaa voi soveltaa myös maissiin. paprika onkin vähän hankalampi, paree kun jättää kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä nyt on taas taattua av-provo laatua.
Nämähän on parhautta tällä palstalla ja ainuita trolleja, joille voi nostaa peukkua. Eli siis joku heittää kieliposkessa trollin, jonka tyhmempikin tajuaa leikkimieliseksi ja muut jatkavat ja juttu kehittyy hauskalla tavalla ties mihin suuntaan.
Toki ainahan tänne eksyy kaltaisiasi, joille ei homman nimi aukene, vaikka se on ratakiskosta väännetty, mutta onneksi valtaosa on heti jutussa mukana. Kuten tässä kaurahiutale ja kumppanit :)
Hirveetä paskaa, ali-ihmisten huvituksia tällaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon neljälle siis 2 lasta ja 2 aikuista keittänyt 3dl riisiä ja 7 vettä
Tarkoitatko siis yksi osa riisiä ja kaksi osaa vettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M52, Mannapuuron keittäminen on todella vaikeaa, että ei pala pohjaan. Ryynejä pitää olla juuri oikea määrä. Jotta saa laskettua oikean määrän mannaryynejä, käy ostamassa suurennuslasi. Hyvä sellainen, ei kannata investoida mihinkään skeidaan. Sullakin on varmaan jo ikänäköä, niin onnistuu sitten keitto-ohjeen lukeminenkin siitä mannaryynipussin kyljestä.
Näen hyvin ilman laseja lähelle että se ei ole ongelma.
Jouluksi ajattelin keittää niin että ryynien laskeminen on aloitettava pikapuoliin että ehtii valmiiksi ennen joulua.
M52
Jaa sulla on samanlainen näkö kun mulla, että pitää likinäkölasit riisua nenältä että näkee lähelle ?
Pinsetit pitää olla. Meillä on yleensä riittänyt neljän hengen sunnuntai-aamiaiselle tuollaiset 11976 ryyniä, heti saunan jälkeen aloitan ja koululaiset osallistuu. Ei ne saa muuten viikkorahaa kuin kotitöitä tekemällä. Ei se raha meilläkään puussa kasva.
Kyllähän sen oikein hyvin ehtii, yli 90 päivää aikaa, kun jakaa urakan. Mutta vierasmäärä vaikuttaa tietysti, että montako vierasta on tulossa? Kyllähän jouluna kuuluu syödä soseita ja puuroa, että vauvat ja vähähampaisetkin saa ruokaa, mutta yleensähän jouluna tarjotaan riisipuuroa, miksi just mannapuuroa?
ihmettelee N46 v
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä miten ahkeria ne lapset on piirtämään, mutta meillä riittää riisi kopiopaperia pariksi vuodeksi.
Keitättekö te ne väljässä vedessä kuten spagetin, vai koko pinkka kattilaan kerralla? Vai arkki kerrallaan?
Voi kun kirjakaupasta saisi valmiiksi kypsennettyä! Jos saisi niin en varmaan varastaisi enää töistäkään, kun siellä on vain raakaa ja se keittäminen niin veemäistä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä nyt on taas taattua av-provo laatua.
Nämähän on parhautta tällä palstalla ja ainuita trolleja, joille voi nostaa peukkua. Eli siis joku heittää kieliposkessa trollin, jonka tyhmempikin tajuaa leikkimieliseksi ja muut jatkavat ja juttu kehittyy hauskalla tavalla ties mihin suuntaan.
Toki ainahan tänne eksyy kaltaisiasi, joille ei homman nimi aukene, vaikka se on ratakiskosta väännetty, mutta onneksi valtaosa on heti jutussa mukana. Kuten tässä kaurahiutale ja kumppanit :)
Hirveetä paskaa, ali-ihmisten huvituksia tällaiset.
Ajattele miten kätevää ja taloudellista! Ali-ihmiset saa huvinsa, ja yli-imiset samalla kertaa omansa kun pääsevät katsomaan ali-ihmisiä pitkin nenänvarttaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko siis yksi osa riisiä ja kaksi osaa vettä?
Meillä tulee hanasta vaan kokonaista vettä. Miten siitä saa erotettua kaksi osaa? Tai onko helpompaa jos ostaa kaupasta pullovettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N riisit muuten pitää keittää yksi kerrallaan.
Ehdottomasti. Näin riisistä tulee irtonaista.
Siis tässä huushollissahan ei mitään irtonaista tarvita! SE on kyllä JSS heti, jos sellainen löytyy!