Laitetaan tähän naisten käyttämiä termejä/ ohjeita ja katsotaan, kuinka moni mies ymmärtää mistä puhutaan.
Mies, laita yläpeukku jos ymmärrät ja alapeukku jos et.
Mä aloitan.
"Ompele takin alareunaan kanttinauha"
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä muutamia asioita, joiden ymmärtäminen on kokemukseni mukaan täyttä hepreaa joillekin miehille. Huom, ei varmasti kaikille.
- säänmukaiset ulkovaatteet lapselle
- saksien (voi olla myös esim. juustohöylä, kuorimaveitsi, avaimet jne.) säilytyspaikka
- terveellinen ruoka lapsille
- astianpesukoneen/pyykinpesukoneen käyttö (ei riipu miehen muista ominaisuuksista, saattaa olla esim DI, ja ratkoa työssään vaikeita teknisiä ongelmia, mutta silti edellä mainittujen koneiden käyttö on ylivoimaista)
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta en nyt enää jaksa. Täytyy lähteä kohta iltavuoroon.Sellaisen miehen sinä olet siis itse valinnut. Tämä on vain sinun asiasi.
Jos toinen vastaa ap:n esittämään kysymykseen, niin millä tavalla se sua nappaa? Menikö jotenkin tunteisiin, vai mistä moinen vihamielinen reaktio? Minusta tuo oli ihan hauska. t. ohis
Vierailija kirjoitti:
Anna puolipidäte, aseta sisään, kantapäät alas, ulkopohje satulavyön taakse. Nosta laukka.
Miten tämä liittyy sukupuoleen? Oletan että kyse on ratsastamisesta, joten se on ihan kirkas lause niille, jotka ratsastavat, sukupuolesta piittaamatta.
Miesten ja naisten tunnepuhe on erilaista ja sillä alueella voi joskus olla vaikeuksia ymmärtää toista. Puolin ja toisin. (En keksinyt mitään esimerkkiä tästä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kastike pitää suurustaa.
Se tehdään yleensä ruuan valmistuksen loppuvaiheessa,yleensä perunajauhoilla tai esim ruisjauhojakin voidaan vaikkapa jälkiruokakiisseleissä suurusteena käyttää. terv. 'kokkaileva mies'
Kuule mies, vaikkei kukaan ole koskaan näköjään kehdannut sulle sanoa, niin kastike suuristetaan vehnäjauhoilla. Toki sen voi tehdä ruisjauhoillakin, mutta maku on karsea ja jos saat sen kastikkeen sileäksi, olet fakiiri. Kiisselit kyllä suurustetaan vaikka perunajauhoilla. Mutta kyse oli kastikkeesta.
Kato joskus reseptejä, jooko? Kukaan ei tosiaan kehtaa sanoa, että perunajauhokastike on todella kamalaa! Siis kiisseliä, jota kukaan ei perunansa päälle halua.
Vierailija kirjoitti:
Onks mun contouring sopivasti häivytetty?
Entäs nämä culottesit, tykkäätkö?
'Culotte' (ei siis monikon -s päätettä ) on ranskaa ja se tarkoitti 1700-luvulla miesten käyttämiä polvihousuja . Ranskan nk.Suuren Vallankumouksen aikaan .1789 niiden käytöstä luovuttiin vallankumouksellisten piirissä, koska ne katsottiin aristokratian vaatteeksi, joista siis vallankumoukselliset halusivat erottua ja he ottivat käyttöönsä pitkälahkeiset housut,joissa oli leveät lahkeet. 1800-luvulla ne sitten yleistyivät laajempiinkin piireihin vaatteeksi.
Vallankumouksellisia kutsuttiin 'sanskuloteiksi' < sans culottes (=polvihousuttomat.) Myöhemmin sanalla 'culotte' viitattiin naisten käyttämiin ,hieman polven alapuolelle yltäneisiin alushousuihin,joita siis käytettiin esim.nk. turnyyrihameiden alla
Vielä myöhemmin niillä tarkoitettiin lyhyempiäkin naisten käyttämiä pikkupöksyjä yms. tyyppisiä naisten alushousuja.
'Contour' puolestaan viitttaa johonkin 'ääriviivoihin,hahmottamiseen tai rajaamiseen'. Sanaa käytetään muuten myös parranajoterminä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kastike pitää suurustaa.
Se tehdään yleensä ruuan valmistuksen loppuvaiheessa,yleensä perunajauhoilla tai esim ruisjauhojakin voidaan vaikkapa jälkiruokakiisseleissä suurusteena käyttää. terv. 'kokkaileva mies'
Kuule mies, vaikkei kukaan ole koskaan näköjään kehdannut sulle sanoa, niin kastike suuristetaan vehnäjauhoilla. Toki sen voi tehdä ruisjauhoillakin, mutta maku on karsea ja jos saat sen kastikkeen sileäksi, olet fakiiri. Kiisselit kyllä suurustetaan vaikka perunajauhoilla. Mutta kyse oli kastikkeesta.
Kato joskus reseptejä, jooko? Kukaan ei tosiaan kehtaa sanoa, että perunajauhokastike on todella kamalaa! Siis kiisseliä, jota kukaan ei perunansa päälle halua.
Riittikö pelkkä sanan tietäminen vai testaatko myös kokkaustaitoja ja reseptien työstämisen ja työvaiheiden yksityiskohtaisen tarkkaa tuntemusta ?
En nyt väittänytkään olevani ammattikokki tai keittiömestari,puhe oli vain sanan tuntemuksesta. Tiedän kyllä mitä 'lätkä' tarkoittaa,mutta en ole eläessäni katsonut yhtään matsia,koska se ei minua kiinnosta vähääkään .
Olen silti kuullut termit kuten 'siniviiva','taklaus', jopa sellaisiakin kuin 'ylämummo' ja 'veskari'mutta ei minulla ole itselläni niille mitään käyttöä. Luistellut olen koulussa viimeksi joskus 12-vuotiaana.
Ei vain ole kiinnostanut.
toiv. se kotikokkaava mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä muutamia asioita, joiden ymmärtäminen on kokemukseni mukaan täyttä hepreaa joillekin miehille. Huom, ei varmasti kaikille.
- säänmukaiset ulkovaatteet lapselle
- saksien (voi olla myös esim. juustohöylä, kuorimaveitsi, avaimet jne.) säilytyspaikka
- terveellinen ruoka lapsille
- astianpesukoneen/pyykinpesukoneen käyttö (ei riipu miehen muista ominaisuuksista, saattaa olla esim DI, ja ratkoa työssään vaikeita teknisiä ongelmia, mutta silti edellä mainittujen koneiden käyttö on ylivoimaista)
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta en nyt enää jaksa. Täytyy lähteä kohta iltavuoroon.Sellaisen miehen sinä olet siis itse valinnut. Tämä on vain sinun asiasi.
Jos toinen vastaa ap:n esittämään kysymykseen, niin millä tavalla se sua nappaa? Menikö jotenkin tunteisiin, vai mistä moinen vihamielinen reaktio? Minusta tuo oli ihan hauska. t. ohis
Sanat olivat kuitenkin ihan yleiskielisiä ja jotka jokainen suomenkielinen kyllä ymmärtää oikein hyvin.
Vaikealta kuulostava ompeluohje, ei silti ole.
Käännä oikean etukappaleen muotoonleikattu napinläpilista etummaiselta taiteviivalta ulospäin, ompele taitereunasta keskimmäiseen taiteviivaan asti. Tee aukileikkaukset saumanvaroihin sauman päässä. Käännä ja silitä reuna. Burda style 8 puseron ohje.
Työ tekijäänsä opettaa, pätee.
Ei ohjeita tajua edes suomeksi jollei ole kourassa tuo.