Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko oikeutettu saamaan elatusmaksuja?

Vierailija
04.09.2016 |

Erottiin kesällä. Lapset minulla su illasta pe päivään ja isällä pe päivästä su iltaan. Olenko oikeutettu saamaan elatusmaksuja kun lapset ovat kuitenkin joka viikonloppu isällään?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet

Vierailija
2/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Laskettakaa lastenvalvojalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs lapset asuvat sinun luonasi virallisesti, kyllä olet.

Vierailija
4/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet lähihuoltaja ja lapset ovat kuitenkin suuremman osan aikaa sinun luonasi niin tietenkin olet. Kai olette olleet lastenvalvojan luona ja tehneet tapaamis- ja elatussopimukset???

Vierailija
5/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä, vaan lapsesi. Elatusmaksut ovat lapsen rahaa, vaikka tietenkin sinä lähihuoltajana päätät niiden käytöstä.

Vierailija
6/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkoloiset kärppänä paikalla.

Vierailija
7/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa aina niin surulliselta, että ihmiset ovat vailla korvauksia omien lastensa hoidosta. Sitten kun laitat miehen maksamaan vielä viikolla syödytkin ruoat, vaikka lapset ovat päiväkodissa ja koulussa päivät, niin kohta saat ihmetellä kun miestä ei kiinnosta enää ottaa lapsia viikonlopuiksikaan.

Vierailija
8/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kukaan täällä voi tietää. Sinä saat kuitenkin lähivanhempana lapsilistä yh- korotuksella? Jos exän tulot ovat paljon sinun tulojasi alhaisemmat voit saada kelalta minimielatuksen joka on yh-korotuksella 154€kuussa per lapsi.

Vierailija
9/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lompakkoloiset kärppänä paikalla.

Sinähän vasta ehditkin kärppänä paikalle kommentoimaan asiaa joka ei sinulle kuulu.

Vierailija
10/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla luonapito määrällä mä en kehtais pyytää elareita. Jos sinä saat lapsilisätkin niin mistä miehen pitäisi maksaa omien kulujensa lisäksi? Ruoat ja sähköt siltä alle viideltä päivältä jollon lapset on sinun luona?

Tiesithän, että miehellä ei ole elatusvelvollisuutta sinuun.

Vierailija
11/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet. Mutta onko sinulla todellisuudessa enemmän kuluja?

Arkisin lapset ovat koulussa ja syövät siellä. (Tai tarhassa, toivottavasti maksatte päivähoitomaksun puoliksi). Viikonloppuna syövät kaikki ateriat kotona.

Arkisin illat ollaan yleensä kotona tai harrastuksissa (kai harrastukset maksetaan puoliksi?), viikonloppusin ehtii tekemään jotain ekstraa, mikä maksaa yleensä enemmän.

Toki jos sinä maksat esim. kaikki lasten vaatteet, sukset, luistimet ja harrastuskamppeet, ex on niiden arvosta puolet sinulle velkaa. Toisin sanoen olisi ehkä hyvä että hän maksaisi elatusmaksuja sinulle lapsistaan.

Vierailija
12/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole suostuvainen lastenvalvojan luo lähtemään. Sanoo minua ahneeksi. Auttaako minun siellä yksin käydä? Muutosta aiheutuneiden kulujen vuoksi olen miinuksella pahasti ja tarvitsen rahaa sossusta. Ensin kuitenkin varmaan pitää olla käytynä siellä valvojalla? En ole koskaan ennen tarvinnut rahallista apua mistään, siksi tämä kaikki uutta. En ole saanut vielä ostettua pyykkikonetta ja yhdelta lapselta puuttuu sänky sekä olohuoneesta sohva.

Mies ei suostu laittamaan vielä yhteistä taloamme myyntiin vaan hän aikoo ensin remontoida sitä. Aikataulussa se myyntiin laittaminen tarkoittaisi joskus ensi vuonna. Hän maksaa yhteistä asuntolainaamme ja siksi ei ole varaa maksaa minulle elatusapua.

Elämä puristaa ja ahdistaa muutenkin niin nyt kun rahat on täysin loppu niin kyllä ahdistaa aika paljon lisää.

Vierailija
13/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa aina niin surulliselta, että ihmiset ovat vailla korvauksia omien lastensa hoidosta. Sitten kun laitat miehen maksamaan vielä viikolla syödytkin ruoat, vaikka lapset ovat päiväkodissa ja koulussa päivät, niin kohta saat ihmetellä kun miestä ei kiinnosta enää ottaa lapsia viikonlopuiksikaan.

Jotenkin kuulotstaa aina niin surulliselta, kun ulkopuoliset hurskastelevat elatusapuasioilla. Elatussopimuksen tekeminen on lapsen etu, ja lähivanhemmen velvollisuus on huolehtia siitä että lapsen etu toteutuu ja lapsi saa tarvitsemansa molemmilta vanhemmilta. Jos AP ei nyt tee elatuksesta oikeudenmukaista sopimusta, mikä estää isää vuoden päästä muuttamasta toiselle puolelle maata ja livistämästä kuin koira veräjästä elatusvelvollisuudestaan?

Vierailija
14/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuka saa lapsilisät? Kuka saa lapsilisän yh-korotuksen? Montako lasta?

Vierailija
15/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lapset ovat kaikki vielä kotona eli syövät kaikki ruuat niin arkena kuin viikonloppuisin. Minä ostan vaatteet ym tarvikkeet.

AP

Vierailija
16/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako mies lapsille esimerkiksi vaatteita? Elatushan voi tulla myös maksamalla lapsen menoja suoraan niin sopisitko miehen kanssa että mies esimerkiksi vastaa lasten urheiluvälineiden ja polkupyörien ja esimerkiksi puolet vaatteista hankkimisesta. niin ei tarvitsisi siirrellä rahaa tililtä tilille.

Vierailija
17/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät tulevat minulle. Lapsia on kolme.

AP

Vierailija
18/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole suostuvainen lastenvalvojan luo lähtemään. Sanoo minua ahneeksi. Auttaako minun siellä yksin käydä? Muutosta aiheutuneiden kulujen vuoksi olen miinuksella pahasti ja tarvitsen rahaa sossusta. Ensin kuitenkin varmaan pitää olla käytynä siellä valvojalla? En ole koskaan ennen tarvinnut rahallista apua mistään, siksi tämä kaikki uutta. En ole saanut vielä ostettua pyykkikonetta ja yhdelta lapselta puuttuu sänky sekä olohuoneesta sohva.

Mies ei suostu laittamaan vielä yhteistä taloamme myyntiin vaan hän aikoo ensin remontoida sitä. Aikataulussa se myyntiin laittaminen tarkoittaisi joskus ensi vuonna. Hän maksaa yhteistä asuntolainaamme ja siksi ei ole varaa maksaa minulle elatusapua.

Elämä puristaa ja ahdistaa muutenkin niin nyt kun rahat on täysin loppu niin kyllä ahdistaa aika paljon lisää.

Juristi apuun jos mies ei suost lastenvalvojalle. Sekä elatuksesta että tapaamisista on oltava kirjallinen sopimus, sillä vaikka nyt saisitte asiat toimimaan muutenkin, kyseessä on niin pitkä aika että olosuhteet saattavat muuttua. Ja mitkään remopnttikulut eivät ole lapsen elatusta tärkeämpiä, elatusmaksut menevät aina kaiken muun ohi!

Vierailija
19/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lapset ovat kaikki vielä kotona eli syövät kaikki ruuat niin arkena kuin viikonloppuisin. Minä ostan vaatteet ym tarvikkeet.

AP

Etkös juuri kirjoittanut, että lapset ovat joka viikonloppu isällään.

Vierailija
20/38 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Tarkoitin että eivät syö koulussa eivätkä tarhassa arkena. Että syövät kaikki ruokansa kotona. Arkena minulla ja vloppuisin isällään.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä