Kuvaile synnytyskipua
Kommentit (23)
Mulla meni niin että iloisilla mielillä käynnistettiin synnytys ja laitettiin se ballonki,, Kotiin sai lähteä ja sanottiin että ehkä vrk menee että lähtee hommat toimii. No saman tien tunnin sisällä sellaset supistukset et taju meinas lähtee, en oo ikinä sellasta kipua tuntenut,, ( Huom. olin ensi synnyttäjä) . Siitä sitten samantein sairaalaan ja yritti jollain suihkulla kipua lieventää, ei toiminut. Siinä vaiheessa kun taju meinas lähtee nii epiduraalii (olin ollut joku melkein 20h sairaalassa synnyttämässä) ja voi mikä helpotus!! Sit alko taas ja taas ja taas kivut ku ei voinut puuduttaa kokoajan.. Loppujen lopuks reilu 22h synnytyksen ja 30min puristuksen jälkeen sain se terveen pojan sieltä ulos!! Kaikki hyvin!! Tää on rehellinen kertomus synnytyksestä ja mun mielestä ei pitäis sitä vähätellä.. Ite lueskelin ennen synnytystä kokemuksia ja kuvittelin sen ihan liian helpoks.. Mut kyllä siitä selvii!!
Niin ja missä se se kipu tuntuu.. alapää/vatsa räjähtää!!
Mulla kaksi luomusynnytystä takana. Mulla kipu tuntui luonnolliselta ja jollain kummallisella tavalla "pehmeältä". Pari viimeistä supistusta ennen ponnistusvaiheen alkamista oli molemmilla kerroilla ne pahimmat. Muistan, että kipu vei näön ja paniikki meinasi iskeä. Toisessa synnytyksessä olin koko ajan jalkeilla ponnistamiseen asti, suosittelen!! Supistukset ovat kieltämättä hyvin kivuliaita pahimmillaan, mutta minulla kipu ei ollut sellaista, että olisi tullut mieleenkään huutaa. Jupisin ja kiroilin hiljakseen. Käynnistettyä synnytystä pelkäisin. Juuri tuo "luonnollisuus" on tainnut olla supistuksissa se, miksi ne on voinut edes jotenkuten kestää.
Ekan synnytyksen kohdalla supistukset tuntuivat siltä kuin ylä -ja alaruumista olisi revitty keskeltä kahtia. Se kipu oli jotain sellaista etten ollut villeimmissä mielikuvituksissanikaan keksinyt pelätä. Suurin syy oli että en osannut hengittää vaan taistelin jokaista supistusta vastaan. No, toisessa synnytyksessä hallitsin hengittämisen ja supistukset olivat vain menkkakivut potenssiin sata. Todella kivuliasta kyllä mutta ihan sietokyvyn rajoilla sentään.