Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerä tilanne - vapaaehtoistyö ja toiminimi, käytännössä työtön

Vierailija
04.09.2016 |

Olen juuri valmistunut alalle, jolta ei töitä helposti löydy. Olen aloittanut vapaaehtoistyön kahdessa paikassa, jotta pidän ammattitaitoani yllä. Lisäksi teen pientä keikkaluontoista työtä toiminimellä parina päivänä viikossa, joskus satunnaisesti myös viikonloppuisin.
En siis virallisesti ole työtön, mutta siltä tuntuu kun en lyö rahoiksi. Miehen tuloilla pärjäämme.
MIetin vain, onko tällä tiellä tulevaisuutta: tuskin saan palkkatyötä koskaan noista vapaaehtoispaikoista. Olen aika yksinäinen ja eristäytynyt. En usko saavani niitä työelämässä tarvittavia suhteita näin. Kuitenkin jokin palo on jatkaa tekemistä, etten jäisi kotiin työttömäksi. Ironisesti saisin taloudellista hyötyä enemmän, jos tekisin niin. Olisi myös enemmän aikaa hakea palkkatyötä, mutta luulen että laiskistuisin kokonaan ja jättäisin hakematta. Nyt olen työn imussa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OPISKELE LÄHIHOITAJAKSI JA PIDÄ HARRASTUKSENA MUU.

Tuskin jäisi aikaa ja energiaa? 

Vierailija
22/28 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kannattaa uskoa lähihoitajaa, joka kirjoittaa tikkukirjaimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin: miten määritellä ihminen, joka opiskelee, muttei tarpeeksi ollakseen opiskelija, tekee työtä, muttei tarpeeksi ollakseen virallisesti pois työttömyystilastoista, ja jonka elämä koostuu palapelimäisesti eri työmuodoista ja tulonlähteistä? Tällaisen elämän järjestely on älyttömän stressaavaa, kun mikä tahansa liikahtava palapelin osanen horjuttaa koko loppupeliä, mutta toisaalta tulot ovat tasan yhtä pienet kuin täysin työttömänä. Ja mikä pahinta, meidän kaltaisiamme alkaa tässä maassa olla koko ajan enemmän: työ voi täyttää käytännössä koko arjen, mutta taloudellisesti siitä ei ole mitään iloa. Tunnen ihmisiä, jotka säntäilevät osa-aikatyöstä toiseen aamusta iltaan ja saavat kokoon hätinä pienipalkkaisen kokoaikatyön palkan, ja joiden työviikko on alituista epävarmuutta siitä, tuleeko tunteja, ja kuinka pahoin nämä palapelimäiset työtunnit syövät toisensa. 

Terv: been there, done that!

Vierailija
24/28 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten elää palapelielämää? Ja pysyä täyspäisenä? ;)

Vierailija
25/28 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tähän vastaa joku, että jää vain työttömäksi, saat rahaa.. 

Vierailija
26/28 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma kaipaakin lisää hoitajia, jotka eivät halua olla ammatissaan vaan haaveilevat muusta.

Vierailija
27/28 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla kuitenkin taloudellisesti menee hyvin kun kerran sanoit että raha-asiat eivät huoleta niin jatka samaan malliin.

Vierailija
28/28 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo ratkaisisi tämän ongelman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan