Miten suhtautua kun puoliso flirttailee avoimesti muiden kanssa ja myöhemmin kieltää kaiken?
Ei haittaa flirttailu kun on yksin, mutta minun seurassa se on hyvin kiusallista. Kyseessä on räikeä flirttailu. Enemmän haittaa se, että myöhemmin sanoo minun kuvitelleen tapahtumat ja mitään tuollaista ei ole tapahtunut. Vaikka minulla olisi mustaa valkoisella todisteena.
Mikä saa ihmisen kieltämään tapahtuneet asiat? Häpeääkö hän niitä alitajuisesti niin paljon, ettei pysty käsittelemään itsekään toimintaansa vai onko kyseessä vain ylimielinen narsismiin taipuvainen henkilö? Eli kun sanoo minun kuvitelleen asiat, käyttää henkistä väkivaltaa ja alistamista yrittämällä leimata minut hulluksi?
Muissakin asioissa tapahtunut valehtelua, yleensä aivan tyhmissä ja mitään hyödyttämättömissä asioissa. En ole suuttunut niistä, ihmettelen vain miksi ylipäätään pitää valehdella.
Mielestäni asiallinen ihminen ottaisi vastuun teoistaan ja sanoistaan. Vaikka olisikin käyttäytynyt huonosti, miksei voi myöntää olleensa urpo jossain tilanteessa? Heikko itsetunto? Käyttäytyy kuitenkin kuin olisi oikein hyvä itsetunto, kehuu itseään ja sanoo olevansa itseensä tyytyväinen kaikinpuolin.
On yhteinen lapsi. Mitäs nyt? Miten eteenpäin? Nuo tuollaiset eivät käsittääkseni "parannu" ainakaan sen perusteella mitä olen lukenut valehtelemisesta yms. Lapselle tämä toinen vanhempi on kuitenkin hyvin tärkeä, vaikka viettääkin minimaalisesti aikaa lapsen ja minun kanssa, on työnarkomaani myös.
Kommentit (15)
Kyllä tuollaisia vaikka tää kyseinen juttu provo oiskin.
Voiko jännämiehen uhri olla provo?
Kokemusta on. Korjaantui vasta,kun jätin sen narsistin, siis oma vointi.
Tuon äijän ego oli ihan liian korkealla ja kuitenkin todellisuudessa kamala huono itsetunto. En saanut myöskään olla missään "parempi" ruoanlaitossa ym.ym...kaikki muukin normaali oli isku hänen itsetunnolleen, jos jotakin osasin edes hyvin.
HRRRR! Onneksi on nykyään terve mies.
Minkäs teet. Minun eksäni saattoi muun muassa kumartua autossa minun ylitseni kuolaamaan naapuriautossa istuvaa hyvännäköistä naista. Hän flirttaili ihan estoitta muiden kanssa minun ohitseni, kun sille päälle sattui. Hän myös valehteli kaikenaisesta isosta ja pienestä ja kiinni jäätyään kielsi kaiken ja/tai syytti minua harhoista ja loukkaavasta käytöksestä. Olen tavannut toisenkin tuollaisen ihmisen, joka pystyi naama peruslukemilla kieltämään tehneensä sitä, minkä moni oli omin silmin nähnyt, mutta hänen kanssaan en onneksi ollut parisuhteessa.
Minä pääsin lähtemään ajoissa, kuten kymmenet muutkin olivat päässeet. Parille naiselle kävi huonommin, koska he päätyivät tuon miehen kanssa naimisiin ja kävivät läpi hirveän avioliiton ja hirveän eron.
Sinuna minä harkitsisin vakavasti omille teille lähtemistä. Eläminen varpaillaan on aika rankkaa.
Tämmöttis miäsviha satui taas tännän.
Eroa, niin pelastat itsesi ja lapsesi. Meillä tuttavapiirissä tuollainen mies...ollut aina samanlainen, flirttaa jokaisen hameväen jäsenen kanssa ja muutenkin loukkaavan ylimielinen käytökseltään, humalassa vielä kauheampi. Vaimonsa , joka ystäväni (ja siksi siedetään miestäkin) aivan nolona ja välillä antaa kuulua kunnolla, mutta ei eroa. Ystäväni fiksu, ihana ihminen ja hyvässä virassa. tuo vielä leivän perheeseen...ajansaatossa olen alkanut ajattelemaan, että ystäväni taitaa olla typerämpi, kun kestää miestä...vaikka tämä aivan sika käytökseltään, enkä edes jaksa tukea ystävääni, koska tätä jatkunut jo niin pitkään eikä toinen tajua erota.
Ja ne tilanteet mitä vuosien ajan toistettu, on aivan kamalia ja muista noloja,mies ei vaan tajuu mitään. Oma miehenikin on välillä ollut aivan järkyttynyt miten tyyppi kohtelee vaimoaan ja myötähäpeää koko mieskunnan puolesta tätä yksilöä.
En tiedä miten suhtautua. Mun mies teki sitä 25 vuotta, sitten lopetti minun nähden ainakin kun näytin keskustelupalstalta että sellainen käytös antaa olettaa tussun vonkaamista. Yllättyi kommenteista. Muutenkin on vähän outo, saattaa vaikuttaa hyvin tylyltä ja loukkaavalta miehiä kohtaan ja lipevä naisille, kiistää kuitenkin tunteneensa mitään erityistä niissä tilanteissa. Ei oikein koskaan osaa sanoa miltä tuntuu vaikka käytös viittaisi vahvasti johonkin tunnetilaan.
Jos haluan selviä vastauksia ja tinkaan liian kauan, saa raivarit, tavaroita lentää, ovet paukkuu ja lähtee muutamaksi tunniksi ajelemaan autolla. Tulee leppyneenä tai mököttävänä, voi pyytää anteeksi tai olla puhumatta kaksi viikkoa. Vanhemmiten mökötys vähentynyt.
Olen huomannut että on aika herkkä naisten huomiolle, ehkä luulee liikoja itsestään. Ei ole komea, muttei rumakaan ja aika lyhyt, olen ajatellut ettei oikein saa vastakaikua yrityksilleen. Noloahan se on. Mutta jotenkin ulapalla normaaleista käyttäytymissäänöistä ylipäätään. Usein muissakin tilanteissa puhuu tai käyttäytyy oudosti.
Hänen on vaikea myöntää olevansa mihinkään koskaan syyllinen vaan aika räikeästi saattaa kääntää asiat varsinkin minun syyksi. Niin. Että. Ihmeellisiä voi olla ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten suhtautua. Mun mies teki sitä 25 vuotta, sitten lopetti minun nähden ainakin kun näytin keskustelupalstalta että sellainen käytös antaa olettaa tussun vonkaamista. Yllättyi kommenteista. Muutenkin on vähän outo, saattaa vaikuttaa hyvin tylyltä ja loukkaavalta miehiä kohtaan ja lipevä naisille, kiistää kuitenkin tunteneensa mitään erityistä niissä tilanteissa. Ei oikein koskaan osaa sanoa miltä tuntuu vaikka käytös viittaisi vahvasti johonkin tunnetilaan.
Jos haluan selviä vastauksia ja tinkaan liian kauan, saa raivarit, tavaroita lentää, ovet paukkuu ja lähtee muutamaksi tunniksi ajelemaan autolla. Tulee leppyneenä tai mököttävänä, voi pyytää anteeksi tai olla puhumatta kaksi viikkoa. Vanhemmiten mökötys vähentynyt.
Olen huomannut että on aika herkkä naisten huomiolle, ehkä luulee liikoja itsestään. Ei ole komea, muttei rumakaan ja aika lyhyt, olen ajatellut ettei oikein saa vastakaikua yrityksilleen. Noloahan se on. Mutta jotenkin ulapalla normaaleista käyttäytymissäänöistä ylipäätään. Usein muissakin tilanteissa puhuu tai käyttäytyy oudosti.
Hänen on vaikea myöntää olevansa mihinkään koskaan syyllinen vaan aika räikeästi saattaa kääntää asiat varsinkin minun syyksi. Niin. Että. Ihmeellisiä voi olla ihmiset.
Meillä muuten sama, että miehille usein niin tyly, että sekin hävettää. Olen ajatellut myös, että kyseessä on jonkinlainen vajaus normaaleissa käyttäytymissäännöissä. Välillä mietin jopa lievään autismiin viittaavia asioita, sosiaaliset taidot vähän niin ja näin.
Minua kohtaan usein hyvin kylmä. Läheisyyttä on vain silloin kun haluaa seksiä.
En tiedä miten suhtautua jatkaa... niin olen minäkin miettinyt missä vika, aleksitymiaa voisi olla ehkä. Tunteita on mutta ei sanoja niille. Ärsyttävintä on kun ei itse tajua mitään olevan vialla. Lähes kaikkiin muitakin ihmissuhteita käsitteleviin keskusteluihin sanoo lopulta ettei kiinnosta pätkääkään. Samoin luulee ettei muut ihmiset tajua eikä huomaa mitään ympärillä tapahtuvaa, ehkä siksi liian avoimesti näyttää kiinnostustaan naisiin. Ja todellakin kiistää aina kaiken jos loukkaantuneena huomauttaa. Alkaa haukkua ja raivota. Luulee minun olevan sekaisin ja itse terve.
On muuten hyvin aggressiivinen liikenteessäkin, luulee että kaikki ärsyttää tahallaan, itse tekee sitä, ajelee puskurissa kiinni jos joku ajaa alinopeutta. Hermostuu kilometrin mittaisella kaupunkiajolla takuulla ainakin kerran. Onko jotenkin vaikea hillitä itseään.
Minä siedin tämänkaltaista miestä liian pitkään. En tosiaan tiedä, miksei voinut myöntää mitään? Hän jäi monta kertaa kiinni myös seksichättäilyistä fb-kavereiden kanssa. Ihan hirveän noloa. Fb:ssä luki, että on parisuhteessa... Ei myöntänyt edes kiinni jäädessään tapahtunutta. Syy oli minun, kun satui näkemään/ kyyläämään häntä. Nyt puhuu minusta, että olen sekopää. Onneksi päätin lopulta lähteä!!!
Vierailija kirjoitti:
Minä siedin tämänkaltaista miestä liian pitkään. En tosiaan tiedä, miksei voinut myöntää mitään? Hän jäi monta kertaa kiinni myös seksichättäilyistä fb-kavereiden kanssa. Ihan hirveän noloa. Fb:ssä luki, että on parisuhteessa... Ei myöntänyt edes kiinni jäädessään tapahtunutta. Syy oli minun, kun satui näkemään/ kyyläämään häntä. Nyt puhuu minusta, että olen sekopää. Onneksi päätin lopulta lähteä!!!
Kiitos vertaistuesta. Kyllä minäkin alan ymmärtämään, että lähdettävä on. Eniten satuttaa tuo sekopääksi nimittely, kieltäminen ja valehtelu. Jos on sellainen heikkous, että haluaa liehitellä muita naisia, niin ei kai siinä mitään jos asiasta voitaisiin edes puhua rehellisesti asioiden oikeilla nimillä ja miettiä yhdessä molempia tyydyttävää ratkaisua asiaan.
-Ap
Miten se flirttailu saadaan mustana valkoiselle? Siis ihan oikeasti kysyn, että kuinka sen "todistaa"?
Kaiken lisäksi nolaa itsensä ja sinut tuolla käyttäytymisellään, huomionhakuisuudessaan ei huomaa miten paljon tuo herättää myötähäpeää. Eihän kukaan kehtaa tuossa tilanteessa torjua jolloin kyseinen henkilö luulee että käytöksensä on ok. Takanapäin sitten nauretaan ja sua säälitään.