Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lihaville feministeille

Vierailija
04.09.2016 |

Kumpi valtasi sinut ensin, feminismi vai lihavuus?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja nätti mutta koska tiedän minkälaista paskaa moderni feminismi on, veikkaisin että ensin he tajusivat olevansa miesten silmissä epä-haluttavia ja rumia, sitten he alkoivat syömään suruunsa ja sen jälkeen hurahtivat feminismiin :=)

Tällä logiikalla feminismiä ei olisi, jos jokainen nainen saisi miehiltä yhtä paljon huomiota mitä sinä. Näin ollen se on miesten syy, että feministejä on.

Vierailija
42/57 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut feministi jo ihan pienestä. Silloin en tiennyt koko sanaa, mutta huomasin, miten eri tavalla poikia ja tyttöjä kohdellaan. Veli sai tehdä kaikkea kivaa, jonka tekeminen kiellettiin minulta, koska "ei tytöt tuollaista". Lihoin sitten aikuisena.

Eli toisin sanoen et pitänyt epätasa-arvoisena sitä, että veli sai turpiinsa paljon helpommin kuin sinä. Halusit tasa-arvoa vain asioihin, jotka hyödyttivät sinua kuten "kaiken kivan tekeminen". Olit tosiaan ihan aito feministi jo lapsena.

Veli ei ole koskaan saanut turpiinsa, ei edes aikuisena nakkikioskin jonossa. Veljeni ei käytä alkoholia oikeastaan ollenkaan.

Mummulassa veli sai mennä heinäpellolle muun porukan kanssa, minä sain jäädä vahtimaan serkkua, tiskaamaan ja kitkemään kasvimaata. Veljelle opetettiin traktorilla ja mopolla ajamista, minulle ei, vaikka pyysin. Veli sai itsensä satuttaessaan kiroilla, sille vaan naureskeltiin, että poikahan on jo iso mies. Minä sain vastaavassa tilanteessa tukkapöllyä. Veli pääsi aikuisten kanssa yhtä aikaa ruokapöytään, minä sain kantaa ruokia ja astioita ja syödä muiden jälkeen. Nämä oli vain mummolassa tapahtuneita juttuja.

Mitäköhän olisi mahtanut tapahtua, jos veli olisi halunnut vahtia serkkua ja kitkeä kasvimaata ja pukeutua hameeseen eikä olisi ollut kiinnostunut moottoripyörällä ajamisesta, oltaisiinko se mahdettu hyväksyä?

Aivan, olisi kyllä melko varmasti katsottu hieman hitaasti tuollaista - mutta miksi? Koska "naisten työt" ovat miesten alapuolella, mies ei saa alentaa itseään tekemällä ämmien juttuja? Tämäkin on asia, jonka takia feminismiä ja sukupuolten tasa-arvoisuuden edistämistä edelleen tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut feministi jo ihan pienestä. Silloin en tiennyt koko sanaa, mutta huomasin, miten eri tavalla poikia ja tyttöjä kohdellaan. Veli sai tehdä kaikkea kivaa, jonka tekeminen kiellettiin minulta, koska "ei tytöt tuollaista". Lihoin sitten aikuisena.

Eli toisin sanoen et pitänyt epätasa-arvoisena sitä, että veli sai turpiinsa paljon helpommin kuin sinä. Halusit tasa-arvoa vain asioihin, jotka hyödyttivät sinua kuten "kaiken kivan tekeminen". Olit tosiaan ihan aito feministi jo lapsena.

Veli ei ole koskaan saanut turpiinsa, ei edes aikuisena nakkikioskin jonossa. Veljeni ei käytä alkoholia oikeastaan ollenkaan.

Mummulassa veli sai mennä heinäpellolle muun porukan kanssa, minä sain jäädä vahtimaan serkkua, tiskaamaan ja kitkemään kasvimaata. Veljelle opetettiin traktorilla ja mopolla ajamista, minulle ei, vaikka pyysin. Veli sai itsensä satuttaessaan kiroilla, sille vaan naureskeltiin, että poikahan on jo iso mies. Minä sain vastaavassa tilanteessa tukkapöllyä. Veli pääsi aikuisten kanssa yhtä aikaa ruokapöytään, minä sain kantaa ruokia ja astioita ja syödä muiden jälkeen. Nämä oli vain mummolassa tapahtuneita juttuja.

Kuulostaa siltä, että mummosi oli sovinisti. Nainen on naiselle susi, feministien tulisi kiinnittää huomiota tähän faktaan enemmän.

Vaikka paikkaa sanottiin mummulaksi, asui siellä myös ukki ja enoni perheineen. Tarkoitatko, että minun olisi pitänyt sanoa "mummula, ukkila ja enola perheineen"? Kirjoituksestani sai kyllä selvän, että siellää asui muitakin kuin mummoni.

Ihan samanlaista se oli lähes kaikilla ystävillänikin, poikia pidettiin arvokkaampina mitä tyttöjä. On tästä ollut se hyvä puoli, että omat poikani olen kasvattanut ihan eri tavalla. He eivät pidä naisia palvelijoinaan.

Vierailija
44/57 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja nätti mutta koska tiedän minkälaista paskaa moderni feminismi on, veikkaisin että ensin he tajusivat olevansa miesten silmissä epä-haluttavia ja rumia, sitten he alkoivat syömään suruunsa ja sen jälkeen hurahtivat feminismiin :=)

Tällä logiikalla feminismiä ei olisi, jos jokainen nainen saisi miehiltä yhtä paljon huomiota mitä sinä. Näin ollen se on miesten syy, että feministejä on.

Miehet eivät anna rumille ja lihaville naisille yhtä paljon huomiota kuin hoikille ja kauniille - this is why I need feminism.

Vierailija
45/57 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että mummosi oli sovinisti. Nainen on naiselle susi, feministien tulisi kiinnittää huomiota tähän faktaan enemmän.

Vaikka paikkaa sanottiin mummulaksi, asui siellä myös ukki ja enoni perheineen. Tarkoitatko, että minun olisi pitänyt sanoa "mummula, ukkila ja enola perheineen"? Kirjoituksestani sai kyllä selvän, että siellää asui muitakin kuin mummoni.

Ihan samanlaista se oli lähes kaikilla ystävillänikin, poikia pidettiin arvokkaampina mitä tyttöjä. On tästä ollut se hyvä puoli, että omat poikani olen kasvattanut ihan eri tavalla. He eivät pidä naisia palvelijoinaan.

Huomaatko kuinka seksistinen itse olet? Ukkisi ja enosikin asuivat siellä perheineen, mutta sinä kutsut paikkaa "mummulaksi". Tällaista arkipäivän seksismiä vastaan täytyy taistella aktiivisesti.

Vierailija
46/57 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän olisi mahtanut tapahtua, jos veli olisi halunnut vahtia serkkua ja kitkeä kasvimaata ja pukeutua hameeseen eikä olisi ollut kiinnostunut moottoripyörällä ajamisesta, oltaisiinko se mahdettu hyväksyä?

Todennäköisesti ei oltaisi hyväksytty. Yleensä ne, jotka pyrkivät tuputtamaan naisille sukupuolistereotyyppistä käytösmallia, pyrkivät tekemään samaa myös miehille. Tästä syystä feminismistä ei ole haittaa miehillekään, koska se ei pakota miehiäkään sukupuolensa sanelemaan muottiin.

Vierailija
47/57 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko kuinka seksistinen itse olet? Ukkisi ja enosikin asuivat siellä perheineen, mutta sinä kutsut paikkaa "mummulaksi". Tällaista arkipäivän seksismiä vastaan täytyy taistella aktiivisesti.

Jep, sellaista se oli 70-luvulla. Tosin ukki kuoli 70-luvun alussa, joten mummula oli luonteva sana. Eno nyt ei kiinnittänyt huomiota tyttöihin, tuskin edes huomasi. Ukki oli ihan samanlainen.

Omat lapset menikin sitten aina mummin ja ukin luo, ei mummolaan. Kiitos feminismin, tuohonkin olen kiinnittänyt huomiota.

Vierailija
48/57 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
49/57 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä kysymys!

Vierailija
50/57 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on todella tyhmä ihminen. Feminismi ei liity painoon mitenkään. Kirja käteen ja sivistymään. Tiesitkö, että feminismi puolustaa myös miesten oikeuksia?

T. Hoikka henkilö, joka kannattaa feminismiä.

Vierailija
51/57 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus, sillä olen ollut lihava päiväkodista asti. Olen laihduttanut jo 29kg, vielä 10kg niin olen normaalipainossa.

Sellainen käsitys minulla on asiasta ollutkin, että lihavista tulee feministejä eikä feministeistä lihavia. Kiitos vastauksesta. Ap

Käsityksesi on väärä. Olen feministi ja aina ollut normaalipainon alarajalla.

Vierailija
52/57 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin hoikka feministi 😛

Vierailija
53/57 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että feminismi puolustaa myös miesten oikeuksia?

- vain silloin kun siitä on feminismille hyötyä

T. normaalipainoinen nainen ei feministi

Vierailija
54/57 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi tuli ensin, kilot paljon myöhemmin.

Sama juttu mun miehellä.

Vierailija
55/57 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski olen ollut jo aika pitkään, mutta feministi... en ikinä. Mielummin kuula kalloon, kuin feminismi.

Olet siis valmis kuolemaan sen takia, että ihmisistä ei tulisi tasa-arvoisia sukupuoleen, ihonväriin tai uskontoon katsomatta?

Vierailija
56/57 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei tarvita feminismiä. Jossain muslimimaissa tarvitaan. Jostain kumman syystä nämä lihavat feministit tykkää muslimimiehistä. Hassua.

Ehei, kyllä Islannissa ja Norjassa on kaikkein namuimmat miehet.

Niitä kun ei saa, tyydytään itämaan ihmeisiin.

Vierailija
57/57 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako hoikat feministit vastat tähän ketjuun? Olin ensin hoikka ja minusta tuli feministi parikymppisenä. Olen edelleenkin hoikka ja feministi. N48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi