Oletko kertonut abortistasi miehellesi?
Tunnen ja tiedän erään naisen, joka on teetättänyt abortin nykyisen miehensä seurustelun aivan alkuvaiheessa jo kymmeniä vuosia sitten, ja hän ei ole kertonut siitä miehelleen koskaan.
Myöhemmin he yrittivät saada lasta, mutta eivät siinä onnistuneet.
Mitä itse vastaavassa tapauksessa tekisitte, kertoisitteko miehellenne abortista vai ette kertoisi?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai kertoisin miehelle joka minut on raskaaksi saattanut että näin on käynyt, tekisin abortin tai en. Aika erikoista, mutta toki jos syystä tai toisesta silloin kymmeniä vuosia sitten ei ole kertonut, voi olla aika vaikeaa ja turhaakin enää alkaa kertoa. Ehkä lapsi ei ollut tämän nykyisen miehen?
Niinhän tuo nainen on yrittänyt itselleen valehdella, ettei abortoimansa lapsi olisi ollut nykyisen miehensä aikaansaama vaan jonkun toisen, ja tämän ihmisen tuntien, hän vaan pyrkii itselleen selittämään oikeuttaan teettämäänsä aborttiin.
Mitähän ihmettä asia aloittajalle kuuluu? Veikö toinen nainen miehen aloittajan nokan edestä ja vieläkin kymmenien vuosien päästä harmittaa ja nyt pitää kostaa?
Muiden parisuhteet ei kuulu ulkopuolisille.
En kyllä ymmärrä miten ihmiset yleensäkään uskaltaa kertoa omia kipeitä salaisuuksiaan ns ystäville kun kuka tahansa voi olla aloittajan kaltainen haaska.
Ei ole kukaan vienyt miestäni nenän edestä, koska olin jo tuolloin itse naimisissa. Ja en nyt näe missään mitään kostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai kertoisin miehelle joka minut on raskaaksi saattanut että näin on käynyt, tekisin abortin tai en. Aika erikoista, mutta toki jos syystä tai toisesta silloin kymmeniä vuosia sitten ei ole kertonut, voi olla aika vaikeaa ja turhaakin enää alkaa kertoa. Ehkä lapsi ei ollut tämän nykyisen miehen?
Niinhän tuo nainen on yrittänyt itselleen valehdella, ettei abortoimansa lapsi olisi ollut nykyisen miehensä aikaansaama vaan jonkun toisen, ja tämän ihmisen tuntien, hän vaan pyrkii itselleen selittämään oikeuttaan teettämäänsä aborttiin.
1. Mitä tämä asia sinulle kuuluu?
2: Miksi koet tarvetta julkistaa asian nimettömän nettipalstalla?
Minä en ymmärrä ihmisiä jotka avautuvat tuttaviensa asioista netissä. Se on mielestäni aika törkeää. Onneksi et ole minun "ystäväni".
1. Niin ei minulle asia sinänsä kuulukaan, mutta tuttavani miehelle asia kyllä mielestäni kuuluu.
2. Mielipiteitä asiasta halusin, ja niitähän on ihan mukavasti tullutkin. Täällähän näyttää olevan
hyvin paljon erittäin mielenkiintoisia aloituksia vähän väliä, ja eikö nyt yksi tällainenkin aloitus
aina joukkoon mahdu.
1. Sinä et ole siinä asemassa että saat päättää toisten parisuhdeasioista. Ne eivät kuulu sinulle
2. Ei ole ihmekkään että olet vain tuttava et ystävä.
Vastaan 1:seen: En tietenkään päätäkään toisten parisuhdeasioista, mutta tuttavani miehen kannalta hänen olisi hyvä tietää tietyistä syistä, mutta jos sinun mielestäsi näin ei ole niin se on sinun mielipiteesi, ei minun, ja minulla saa olla aivan toinen mielipide asioista, joista tiedän enemmän kuin sinä siellä suuressa tuntemattomuudessasi.:)
2. Niin tuttava olen, ja sattumoisin tunnen myös tuttavani miehen kavereita; ja kaikkea vaan saa matkallaan kuulla, johon voisi kuittailla, mutta ehkäpä on vaan parempi olla hiljaa.
Kerroin miehelleni heti kun selvisi että olen raskaana.
Siinä vaiheessa elämää abortti oli ainut vaihtoehto. Olin vasta 15 vuotias ja mies 18.
Nyt 12 vuotta myöhemmin odotetaan kolmatta lastamme.