Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haydayn hevoskilpailut

Vierailija
04.09.2016 |

Miten ihmeessä pärjäätte alkeistasoa paremmissa hevoskilpailuissa?
Millaisia tehtäviä otatte?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasolla 73. Nyt hevoskilpailussa noussut toisiksi alimmalle tasolle. Otin tehtävön, jossa afronaista pitää palvella kylässä 7 putiikissa. Ei vaan ole tullut kolmessa viimeisimmässä junassa ainoatakaan afronaista.

Putoan siis jälleen alimmalle tasolle. Olen ryhmässä, jonka jäsenmäärä on 4, mutta 2 ei oo pelannut kuukausiin ja toinen näistä on johtaja. (Kertoi, ettei uoseerikoulussa ehdi. Oikeesti on varmaan lopettanut kokonaan)

Sitten se yksi köy satunnaisesti ja ei oo laittanut itseään pois kilpailusta, joten meitä on kaksi, vaikka yksin kilpailenkin.

En usko pörjäövöni edes kaksin tuossa toiseksi alimmalla tasolla. Kuka niitä palkintoja nappaa ylätasoilla?

Vierailija
2/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko alapeukuille kommentteja.

Millaisia tehtäviä otatte? Minusta viljan jöttimäärän viljely sekoittaa kaiken muun toiminnan ja pitää vahtia peliä, kun on lyhyt aika.

Parhaita tehtäviä ovat: kalastus, louhinta ja kylätehtövät, joissa ei ole vain yksi asiakaslaji.

Nyt mulla ei ole yhtään hyvää tehtävää tässä kilpailussa ja taas putoan alimmaksi.

Vierailija
4/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko täällä yhtään Hayday-pelaajaa enää?

Vierailija
5/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurustossa pyritään tekemään vain 320:n pisteen tehtäviä.

Tehtäviin kannattaa varautua etukäteen, louhintatehtävään säästää louhintavälineitä etukäteen tarvittava määrä, kalastustehtävää varten valmista etukäteen vino pino vieheitä, jos otat tuotantotehtävän niin valmista etukäteen tarvittava määrä(onnistuu kun pidät varaston täytenä kun laitat lisää tuotteita valmistumaan) kun kaikki tuotteet on valmiina niin otat kyseisen tehtävän vasta sitten.

Kylävierailijatehtävässä kannattaa odottaa että tarvittava määrä ukkeleita on kylässä ja palvelet niitä etukäteen niin että jätät sen viimeisen palvelupaikan tehtävän valitsemiseen saakka.

Vierailija
6/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tasolla 124 ja derbyssä yleensä toiseksi ylimmällä tasolla sijoilla 7-14. Aktiiviosallistujia on 6-7 (kolmestakymmenestä), joten huippusijoitusta ei tule. Teen mieluiten ruokintatehtäviä, laivatehtäviä ja kalastustehtäviä. Viljelytehtävissä on juuri tuo, että sato ei mahdu varastoon eikä kaikkea ole helppo myydä ja unohtelen, että tehtävä on kesken, joten aika loppuu. Vinkkinä, että satoa voi myydä pilkkahintaan; viljelystä saa kuitenkin tasopisteitä ja derbystä palkintoja, joten rahalla ei ole niin väliä. Viljelystä karttuu myös tarvikkeita, joilla saa latoa ja viljavarastoa laajennettua.

Kylätehtävissä, jossa palvellaan määrättyjä asiakkaita kannattaa ensin tarkistaa, että ainakin 4-5 sellaista on jo kylässä ennenkuin aloittaa tehtävän ja sitten hakea yksityisjunalla kavereilta juuri oikeita asiakkaita vaikka yksitellen.

Hevosenkengillä saa välillä tosi hyviä palkintoja (esim. 5 juustoa, sahoja yms.)

Vierailija
7/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otattepa valtavia tehtäviä. Itse olen pystynyt ottamaan maksimissaan noin 250 pisteen tehtäviä.

Hyviä neuvoja olivat kyllä. Kiitos

Ap

Vierailija
8/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitos vielä seuraavallekin neuvojalle.

Tosiaan varmaan moni saa oikeita ukkeleita kylään kavereiltaan. Meidän ryhmästä olen lähes ainoa aktiivipelaaja, jotej ainoa, jolta saan junalla ukkeleita on Greg. Sillä on joskus 1 joskus 2 ja yleensä ei yhtään.

Ap

Vierailija
9/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivatehtävätkin ovat helppoja, nykyään tarvii 320:n pisteen tehtävään täyttää 4 laivaa, kun ennen tarvitsi 6. Tuollaisen saa siis yhdessä päivässä tehtyä, eikä vaadi jatkuvaa läsnäoloa.

Ei ne isoimmat tehtävät ole sen hankalampia kuin muutkaan.

Vierailija
10/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä on vakkeuksia usein täyttää laivaa, joten 4 laivaa tuntuu kyllä paljolta. Onko teillä sitten valtavat varastot kaikkia tuotteita valmiina. Tuntuu, ettei saa laivaa millään töyteen, ellei hyödynnä sitä, että ehtii laittaa valmistukset illalla köyntiin ja aamulla laiva saapuu ja ei ole aikaa kulunut, kun ei ole pelissä välillä käynyt.

Mulla on lato aina niin töynnö seuraavan laajennuksen tarvikkeita, ettei sinne tuotteet meinaa mahtua. Ärsyttävö kierre, kun laajennustavaran tarve kasvaa joka laajennuksen jälkeen.

Alkuun oli helpompi pitää kaikkea ladossa laivaa varten, mutta nyt eeilaisten tuotteiden määrä on jo niin valtava, ettei pysty.

Ap

Vierailija
11/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tietysti tarvittavia tuotteita valmistumaan kun edellisen laivan lähetän matkaan. Tietysti myös muita tarvikkeita samalla valmistumaan. Ja joka kerta laitan avunpyynnön niihin kolmeen laatikkoon, vaikka minulla olisikin varastossa tarpeeksi tavaraa. Näin pystyn pitämään yllä omia varastoja.

Olen tasolla 72 ja ladossa on tilaa 1200 tuotteelle, tällä on pärjännyt hyvin.

Vierailija
12/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä derby vaatimus 2800 pistettä ja jos siihen et pysty niin lennät pihalle. Itse olen tasolla 126.

Teen aina 10 tehtävää ja kaikki alle 300 pisteen tehtävät poistetaan. Nyt mulla tän viikon tehtävät 3150 pistettä.

Meillä hyvä tiimi ja kaikki auttaa kaikkia. Mahtava porukka.

Yleensä saadaan aina pokaali eli sijoitus 1-3.

Kokonaisderbyssä ehkä jotain 10 000 sijoitus koko mailmalla mutta suomalaisittain ollaan kärkipäässä.

Valitsen mielellään louhinta, rekka , viljely tai kylän palvelemistehtäviä. Välillä vaikea saada tehtäviä, kun parhaat menee heti ja alle 300 pisteen tehtäviä ei saa tehdä.

Olen pelannut yli kaksi vuotta ja pitkään etsin että löysin tämän tiimin ja tässä tiimissä ei ole lapsia.

Vierailija
13/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurustossa pyritään tekemään vain 320:n pisteen tehtäviä.

Tehtäviin kannattaa varautua etukäteen, louhintatehtävään säästää louhintavälineitä etukäteen tarvittava määrä, kalastustehtävää varten valmista etukäteen vino pino vieheitä, jos otat tuotantotehtävän niin valmista etukäteen tarvittava määrä(onnistuu kun pidät varaston täytenä kun laitat lisää tuotteita valmistumaan) kun kaikki tuotteet on valmiina niin otat kyseisen tehtävän vasta sitten.

Kylävierailijatehtävässä kannattaa odottaa että tarvittava määrä ukkeleita on kylässä ja palvelet niitä etukäteen niin että jätät sen viimeisen palvelupaikan tehtävän valitsemiseen saakka.

Meillä nopeimmat vie noi 320 tehtävät niin itse otan sitten 313 tehtäviä ja teen sen 10 tehtävää ja niin tekee moni muukin.

Muutamilla aina pisteet 3200 joka viikko.

Itse pääsen siihen 3150.

Kaikki melkein ostaa timantteja koska pelaajat on aikuisia.

Vierailija
14/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki alle 320 tehtävät poistetaan paitsi louhinta ja nopeat kasvatustehtävät kuten vehnä. Jotkut käyttää timantteja tehtävien nopeuttamiseen. Alkuviikon kaikki varautuu valmistamalla tuotteita ja ruokkimalla kylän täyteen ja loppuviikolla autetaan toisia minkä ehditään. Suurin osa ostaa vielä kymmenennen tehtävän. Sijoitus taulukossa 5000 tienoilla ja 32 kultaa tähän mennessä.

Vierailija
15/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee yhtä asiaa kerrallaan. Esim nyt kannattaisi ensin laajentaa latoa kunnolla, että tavaroita mahtuu.

Sitten kun on kunnolla tilaa, niin täytät varaston. Mulla on kaikkea vähintään 12 kpl, niillä saa suht hyvin laivan samantien pakattua. Silloin ei tarvii noita laajennusjutuilla täyttää varastoa.

Derbyssä olen itse oma ryhmäni. Sekin vaatii ennakoimista ja etukäteen asioiden varastointia. Siksipä varasto on tärkeä. Otan kylä, kalastus ja laivatehtäviä usein. Louhostehtäviä en niinkään, koska heikosti löydän dynamiittia yms.

Mahdollisimman paljon laitteissa tuotantolinjoja auki. Timanteilla niitä saa avattua, että joko ostat timantteja ja avaat kaikki. Tai sitten malttia ja säästät pelistä löytyviä timantteja.

Itseasiassa en ole derbya pelannutkaan nyt pariin kolmeen viikkon, kun varastoja olen täytellyt.

Level 100 ja varastoa 1700. Tää peli toimii itekseenkin pelattuna, edistyn ihan kivaa vauhtia.

Vierailija
16/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peli menee kohtuuttoman vaikeaksi korkeammilla tasoilla.

Vierailija
17/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ladon koko on 1700. Sen täyttää lähinnä laajennustarvikkeet, kun joka laajennuksen jälkeen vaaditaan seuraavaa varten kaikkea yksi kappale enemmän.

En ole vielä millään saralla päässyt maksimilaajennuksiin. Kaikkia tarvikkeita tarvitaan. Kylässä on maata lunastamatta, kylässä taloja parantelematta ja tietty siilo ja lato tarvii aina lisää laajennusta.

Uskomatonta, että jollain on jokaista tuotetta aina varastossa vähintään 12 kpl. Mulla ei vaan mahtuisi.

On todella kiinnostavaa lukea peli-ideoitanne. Tuntuu ihan valtavalta suoritukselta, että teistä osa saa derbyssä yli 3000 pistettä. Ilmeisesti ryhmän johtaja saa muuttaa tarjottuja tehtäviä? Meillähän ryhmän johtaja ei oo ollut aikoihin paikalla.

Kertokaa vaan lisääkin.

Ap

Vierailija
18/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö enää laajenna mitään? Myytte laajennustavaranne heti? Oletteko ostaneet tuotantokoneisiin maksimilinjat? Mulla on vain leipäkoneessa 4 paikkaa. Muissa on 2 tai 3.

Tuntuu ihan mahdottomalta, että saisin derbyssä yli 3000 ja harvoin laivaakaan saan täyteen.

Keräänkö laajennjstarvikkeita enää suotta. Pitäiskö antaa olla tällä tasolla jo kaikki?

Ap

Vierailija
19/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai niit tehtäviä pitää poistaa taululta. Sulla on huono naapurusto jos niin ei tehdä. Meillä poistetaan kaikki lle 290 pistettä. Naapurit auttavat laivojen täytössä ja muussa.

Vierailija
20/56 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsen aina yhden asian, jota haluan laajentaa, ja kerään tarvikkeita vain siihen. Muut myyn naapureille, koska latoon ei mahdu mitään jos säästelee kaikkia laajennustarvikkeita. Ruokia ja raaka-aineita pyrin taas pitämään jemmassa mahdollisimman paljon, ja käytän niitä enimmäkseen kisatehtäviin (omiin + autan naapureita). Kilpailujen ulkopuolella pyrin käyttämään vain sellaisia tuotteita, joita minulla on paljon tai saan tehtyä/ostettua helposti lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä