Pitäisiköhän leikata hiukset lyhyemmiksi? Nyt peppuun saakka
Ovat värjäämättömät ja melko paksut, hyvässä kunnossa kieltämättä. Mummot aina ihastelee :D Tyylini on vain melko tavallinen, mistä johtuen hiuksista tulee hieman lahkolaisviboja, varsinkin kun meikkaan minimaalisesti. Pitäisikö vain pätkäistä letti vaikka puoliselkään?
Kommentit (52)
No elä ihmeessä mene leikkaamaan! Mulla on myös takapuoleen asti hiukset, on paksut ja hyväkuntoiset, mutta latvat hapsottaa aika lailla, kun en ole nyt pitkään aikaan käynyt niitä vähän tasoittamassa.
Kyllä mä ainakin tykkään pitkistä hiuksista ja vaikka nämä välillä ärsyttävätkin kun ovat tiellä ja saa olla repimässä esim. takin alta pois ja varoa ettei mene vessanpönttöön siinä istuessa :D jne jne..
Pitkät hiukset on kauniit, kunhan ne on hyvin hoidetut. Mutta ei ne siltikään kaikille sovi. Joilleki sopii hyvin lyhyemmät. Hiukset ei automaattisesti ole kenenkään päässä kauniit, jos niitä ei hoida. Ohuet hiukset ei mun mielestä ole pitkänä nätit, kun ovat sellaset päätä myötäilevät lirut.
Voi olla, että tulet katumaan jos leikkaat. Itsekin joskus miettiny, että tekis mieli leikata ja kokeilla jotain uutta kampausta mut en viitsi, kun tiedän et katuisin jossain vaiheessa kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
No elä ihmeessä mene leikkaamaan! Mulla on myös takapuoleen asti hiukset, on paksut ja hyväkuntoiset, mutta latvat hapsottaa aika lailla, kun en ole nyt pitkään aikaan käynyt niitä vähän tasoittamassa.
Kyllä mä ainakin tykkään pitkistä hiuksista ja vaikka nämä välillä ärsyttävätkin kun ovat tiellä ja saa olla repimässä esim. takin alta pois ja varoa ettei mene vessanpönttöön siinä istuessa :D jne jne..
Pitkät hiukset on kauniit, kunhan ne on hyvin hoidetut. Mutta ei ne siltikään kaikille sovi. Joilleki sopii hyvin lyhyemmät. Hiukset ei automaattisesti ole kenenkään päässä kauniit, jos niitä ei hoida. Ohuet hiukset ei mun mielestä ole pitkänä nätit, kun ovat sellaset päätä myötäilevät lirut.
Voi olla, että tulet katumaan jos leikkaat. Itsekin joskus miettiny, että tekis mieli leikata ja kokeilla jotain uutta kampausta mut en viitsi, kun tiedän et katuisin jossain vaiheessa kuitenkin!
En ap:na malttaisi leikata. Noista vessakäynneistä tuli mieleen, kun mun yhdellä parikymppisellä kaverilla on tosi tuuheat hiukset peppuun asti ja kuulemma vessassa käydessään hän sitoo ne ylös jotenkin kiinni tai siirtää ne selkäpuolelta etupuolelle, ja paidan helmaan käärittynä ne ei valu pyttyyn. Kysyin kerran häneltä kun en ole nähnyt kellään sellaisia hiuksia kuin hänellä on. Hän on muutenkin semmoinen keijumainen. Mun mielestä se tukka on ihana ja jotenkin korostaa sitä hänen suloisuutta, vaikka sitä on varmasti välillä työlästäkin hoitaa. Kertoi että 6. luokalla se oli viimeksi lyhyenä.
Mä leikkasin mun pitkän vahvan tukan tossa vajaa kuukaus sitten lantiomitasta olkapäille ja nyt oon alkanut tosissaan katumaan. Aluks tuntui hyvältä kun olo keveni ja kaverit kehui uutta tyyliä, jotkut kyllä olis halunneet etten olis leikannut. Mut sit aloin kaivata ihan mielettömästi sitä pehkoa vaikka se oli välillä ärsyttäväkin ja shamppoota ja hoitoainetta kului, silti se oli niin kaunis ja sopi mun lookiin. Mä suosittelisin eri kampauksia mielummin kun leikkausta. Tosi pitkiin kun saa tehtyy niin monenmoista ja netissä on hyviä videoita :)
Vierailija kirjoitti:
Ovat värjäämättömät ja melko paksut, hyvässä kunnossa kieltämättä. Mummot aina ihastelee :D Tyylini on vain melko tavallinen, mistä johtuen hiuksista tulee hieman lahkolaisviboja, varsinkin kun meikkaan minimaalisesti. Pitäisikö vain pätkäistä letti vaikka puoliselkään?
Huhhuh kun haluaisin panna sua takaapäin ja nähdä selkäsi päällä nuo pitkät hiukset. Älä leikkaa.
Kuule pidä pitkät hiukset. Päätä mikä on se pisin pituus missä niiden hoitaminen on vielä helppoa ja pysy siinä.
Pitkät hiukset on kauniit.
Itsellä on ohuet hiukset, joten en voi kasvattaa niitä pitkäksi, ja se harmittaa.
Mun mies aina ihastelee mun tukkaa ja väittää että kaikki sen kaveritkin tykkää pitkästä tukasta naisella eniten. Mä en malttaisi leikata, en miehen, vaan itteni takia. Tykkään mun hiuksista.
Se on jännä juttu tuo miesten huomio. Ite oon saanut paljon enemmän huomiota pitkätukkaisena. En väitä etteikö lyhythiuksiset saisi miesten päätä kääntymään tai että kaikki miehet tykkää vaan pitkästä tukasta, mutta mun ja parin kaverin jotka kanssa kasvattaa hiuksiaan havainto vain on näin. En sit tiedä onko sillä merkitystä aplle. Itestä tällä hetkellä sinkkuna tuntuu hyvältä kun kehutaan ja huomataan.
Laita kahdelle letille. Tykkäisin sellaisista rapunzeleista.
Tee miten haluat, mutta kuvailusi perusteella olisi ehkä vähän sääli jos leikkaisit. Valinta on kuitenkin sun.
Minkä ikäinen oot? Itse oon 35 ja tuntuu etteivät hiukset enää kasva niin kuin ennen, eikä niihin tule enää luonnostaan laineita niin kuin kaksvitosena. Leikkautin pari vuotta sitten polkan ja melkein heti rupesin kasvattamaan takaisin, sillä en ollutkaan tyytyväinen. Jos oot vähän vanhempi älä ihmeessä leikkaa, jos et oo aivan varma, kokeile vaikka peruukilla ensin miltä haluamasi pituus näyttää sulla.
Älä missään tapauksessa leikkaa!
M37
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä ihailtavaa on pitkissä suorissa hiuksissa. Tylsän näköiset.
M38
Mielestäni taas tuollaiset pitkät, suorat hiukset ovat upeat. Toki kiharat pitkät hiuksetkin ovat hienot. M36, minulla on aika pitkät kihartuvat hiukset, ne eivät tosin kasva kuin kainaloihin asti.
On pitkiä hiuksia ja liian pitkiä hiuksia. Onneksi noita liian pitkiä takapuoleen asti olevia hiuksia näkee harvoin, sillä usein niiden omistajat ovat kovin ylpeitä ylipitkistä hiuksistaan ja pitävät niitä auki, jolloin hiuksia on joka paikassa, kanssaihmisten naamalla bussissa ja luentosalissa jne. Suomalaisilla on vielä yleensä ohuet mitättömän väriset hiukset, joihin pituus ei tuo mitään lisää. Valitettavasti usein nämä "hiusnaiset" ovat vaatimattoman näköisiä, ja tukka on ainoa huomiota herättävä asia ulkonäössä.
Aja kaljuksi. Tai mitä jos vaikka tekisit itse omat päätöksesi? :P
Tukkanaiset ovat tylsiä ja aina pitäisi oööa kehumassa tukkaa.
Mulla kanssa oli sama dilemma muutama vuosi sitten. Leikkasin rintsikka pituuteen. Jostain syystä en viihtynytkään, ja nyt ne on taas liki peppuun asti.
En meikkaa lainkaan, ja olen täysin luomu. Itte kyllä tykkään.
Mulle taas liian pitkiä hiuksia ei lähes olekaan. Suomalaisia hiuksia usein mollataan, mutta mun mielestä ne ohkasetkin on kauniita ja oikein pitkinä niin kuin mulla on nyt tulee semmoinen eteerinen fiilis. Toki rasvoittuvat helpommin, mutta suihkun jälkeen näin kesäkeleillä on ihanaa kuivatella niitä tuulessa. Aloittajan tilanteessa tekisin eri kampauksia ja vaihtelisin sillä lailla tyyliä.
Rumathan ne on ja mielleyhtymät insestilessuista ja itsemurhakulteista.
Terhi Kokkosella oli nuorena sellaiset pitkät, kiiltävät hiukset. Superseksikkäät! Itselläni ei yhtä hyvä hiuslaatu että voisin niin pitkäksi kasvattaa, nyt vyötärölle asti. Aina jos olen miettinyt yhdenkään miehen kuullen hiusten lyhentämistä tulee heti että ei, älä leikkaa.
Asun Balttiassa ja täällä todella monella on hyvin pitkät hiukset alaselkään tai peppuun asti. Usein on tosin myös hiukan luonnonkiharaa. Suorat hiukset voivat herkästi näyttää hyvin raskailta, jos ovat erittäin pitkät.
Parasta lienee kuitenkin, että itse pitää hiuksistaan, vaikkeivät ne kantajaansa parhaiten imartelisi. Minulle on ihan sama onko henkilöllä se punainen kananpersetukka vai luonnolliset hiukat, jotka kasvaneet maahan asti. Tärkeintä on, että itse viihtyy, koska ne hiukset ovat omassa päässäsi.
AP, jos siis haluat leikata, niin varaa aika johonkin todella hyvään ja kalliiseen kampaamoon, jotta saat kunnon konsultointiapua ja toivottavasti miellyttävän uuden ilmeen (vaikka se olisi vain 20cm). Voi maksaa maltaita, mutta on sen arvoista.